LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KWF Kankerbestrijding

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Athena2
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mei 2011 11:58

KWF Kankerbestrijding

Ongelezen bericht door Athena2 »

Als ze bij mij aan de deur komen voor een goed doel, dan geef ik bijna altijd. Soms, bij een minder bekend doel, vraag ik nog eens wat ze precies doen.

KWF kankerbestrijding komt bij me aan de deur. Een week of zes terug waren ze er ook. Of ik wil doneren. Minimale inleg is 6 Euro. Het is heel makkelijk. Formuliertje, allemaal automatisch.

Omdat ik het onprettig vind om te moeten zeggen dat ik niks over heb voor een goed doel, besluit ik (net als zes weken geleden) dat ik niet wil doneren omdat ik 6 euro teveel vind. Zegt dat kind: "6 euro kunt u toch wel missen?" Omdat ik nog steeds beleefd ''nee'' wil zeggen (het is toch een goed doel), zeg ik: "Ik kom rond van een bijstandsuitkering." Ik weet het, dat gaat zo'n kind niks aan, maar ik voel me ook niet prettig om een donatie te weigeren. Zegt dat meisje (net als de jongen die 6 weken geleden bij me aan de deur stond): "Voor zes euro eet u toch geen brood minder?" Ze moet gezien hebben dat ik me kwaad zit te maken. Ik zeg tegen dat kind: "Ik denk dat jij niet weet wat het is om van een uitkering rond te komen." Ze droop af zei dat ze het hiernaast wel zou proberen.

Waarom op het forum? Ik voel me genaaid. Ik bedoel: het is eigenlijk emotionele chantage. En waarom minimaal 6 euro? Is dit goede-doelen-maffia? Is dit om de topsalaris te betalen van de directeur van de KWF? Of is het gewoon een gril van deze tijd? Ik weet niet niet. Ik geef eigenlijk altijd, maar ik wil zelf bepalen hoeveel. Ik zal ze de volgende keer maar meteen wegsturen er zit niet anders op, maar ook dat zal tegenzin bij me oproepen.

De site van KWF heeft geen forum, dus ik doe het hier. Zijn er meer mensen die er zo hun bedenkingen bij hebben? Hoe gaan anderen hiermee om? Zijn er meer mensen die moeite hebben met hun minimale inleg? Is de KWF-collecte eigenlijk nog wel sociaal?

Athena2
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mei 2011 11:58

Re: KWF Kankerbestrijding

Ongelezen bericht door Athena2 »

Ik zal je eerlijk zeggen: wat je zegt, dat dacht ik zes weken geleden ook. Ook vanwege de manier waarop je het dan moest overmaken. Maar nu gebeurt er dus precies hetzelfde weer. In de straat zag ik meer mensen van de KWF rondlopen. Ze had wel een naamplaatje van de KWF op. Oke, dat bewijst niet dat ze van de KWF waren, maar je mag het toch aannemen.

Ik ben blij dat je het woord natuurlijk gebruikt in de zin: "Maar je hebt natuurlijk ook niet naar de aparte ID van de collectant gekeken, of deze wel gemachtigd was." Had ik een half uur de tijd gehad om na te denken over wat ik het beste kon doen, dan had ik dat misschien wel kunnen bedenken.

De fout ligt niet bij mij. Die ligt bij de mensen die aan de deur zijn geweest. Als het klopt wat jij zegt, dan zetten de mensen die bij mij aan de deur zijn geweest KWF in een slecht daglicht. Ik niet. Echter, ze hebben zich uitgegeven voor KWF, laten we dan de voorlopige conclusie trekken dat ze dan ook inderdaad van de KWF waren.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: KWF Kankerbestrijding

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Dit is waarschijnlijk niet van het KWF geweest, maar van een commerciële partij die zieltjes proeerde te winnen voor de KWF.
Deze mensen krijgen een bonus voor iedereen die zij lid maken

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: KWF Kankerbestrijding

Ongelezen bericht door jfortron »

Dat is het ook.
De jaarlijkse collecte is in september!

Athena2
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mei 2011 11:58

Re: KWF Kankerbestrijding

Ongelezen bericht door Athena2 »

@Taxikemperman, Dat zou ook kunnen, maar wie heeft dan die commerciële partij ingehuurd? Zou de KWF zich daarachter mogen verschuilen? Daar zullen de meningen wel over verschillen. Ik persoonlijk vind dat geen verschil maken.

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: KWF Kankerbestrijding

Ongelezen bericht door jfortron »

De uitvoerende partij is toch verantwoordelijk voor het gedrag van hun medewerkers.
Wie de opdrachtgever is, maakt niets uit.

Trouwens hier had je je klacht kunnen indienen:

https://www.kwf.nl/over-kwf/pages/contact.aspx

Gesloten