LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Wel is aangetoond dat de gezondheidsschade voor zwangere vrouwen en kleine kinderen (waarvan er veel in in Barendrecht wonen) aanwezig is.
D66 zegt dit wel, maar laat geen enkele link zien naar het onderzoek dat dit zou moeten aantonen.

@Gezondheid, ik ga het je nog maar eens zeggen, maar vanwege jouw houding en gedrag hier in dit topic krijg je geen medestanders. Als je nu was begonnen met de mededeling dat jij last hebt ondervonden, en ook berichten tegenkomt van anderen die last ondervinden en graag zou willen dat er meer onderzoek naar het apparaat komt en tot die tijd een voorlopig verbod dan had je wel medestanders gekregen.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gilas »

Als de problemen duidelijk komen van die Mosquito kan je zeggen dat het verboden moet worden.
Maar alle problemen die genoemd worden kunnen ook een andere oorzaak hebben.
Zolang er geen duidelijke en specifieke feiten zijn dat de genoemde problemen ook echt door die mosquito komen en niet door bijvoorbeeld school,werk,prive etc,dan kan er pas wat aan gedaan worden.

Maar zoals ik al gelezen heb is er geen enkel bewijs dat de Mosquito het probleem is en het bewijs wat er is,is gebaseerd op subjectieve waarneming wat je dus geen bewijs mag noemen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gilas schreef:Maar zoals ik al gelezen heb is er geen enkel bewijs dat de Mosquito het probleem is en het bewijs wat er is,is gebaseerd op subjectieve waarneming wat je dus geen bewijs mag noemen.
Inderdaad.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Tinnitus is iets waar nog veel onbekendheid over is. Dus bewijzen kun je nu (nog) ook niet. Dus ik kan ook niet zeggen dat het daardoor ook komt. Maar het is ook een omstreden apparaat.

Dus het bericht is spam en overbodig. Is dat een mening van één persoon of van 16 miljoen Nederlanders?
En dat is nu iets wat je hier continue wel doet !

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door witte angora »

@ gezondheid, het gaat in dit topic, net als zovelen van jouw hand, over mosquito's. In de link die je gegeven hebt komt uitdrukkelijk naar voren dat mosquito's niet aan particulieren worden geleverd. Ik meen me echter met zeer grote zekerheid te herinneren dat jouw 'probleem' gelegen lag in de kattenverjager van jouw buren. Dat is dus geen mosquito, en dat kan geen mosquito zijn.

Als je de kattenverjager van je buren wil verbieden, voer je dus de verkeerde strijd.

Nog even de link van het bedrijf :

http://www.rhinegroup.nl/mosquito/p/93/Kattenverjagers-

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gilas »

Uiteindelijk is het heel simpel.
Er is maar een kleine minderheid die last heeft van dat ding en feitelijk heb je pech gehad.
Voor die kleine minderheid gaan ze echt geen nieuwe wet of verbod maken,wat natuurlijk geheel terecht is,anders zouden ze voor iedereen wel een aparte wet of verbod kunnen maken.
Je zal ermee moeten leren leven of als het je zo irriteerd ga je verhuizen naar een plek waar het je niet irriteerd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gilas schreef:Uiteindelijk is het heel simpel.
Er is maar een kleine minderheid die last heeft van dat ding en feitelijk heb je pech gehad.
Voor die kleine minderheid gaan ze echt geen nieuwe wet of verbod maken,wat natuurlijk geheel terecht is,anders zouden ze voor iedereen wel een aparte wet of verbod kunnen maken.
Je zal ermee moeten leren leven of als het je zo irriteerd ga je verhuizen naar een plek waar het je niet irriteerd.
Mee eens, precies hetzelfde als wat WA pas geleden aangaf dat hij niet tegen geuren
van een parfumerie kan, je loopt er dan bewust met een boog omhoog.
Je kan er niets tegen doen.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

gilas schreef:Uiteindelijk is het heel simpel.
Er is maar een kleine minderheid die last heeft van dat ding en feitelijk heb je pech gehad.
Voor die kleine minderheid gaan ze echt geen nieuwe wet of verbod maken,wat natuurlijk geheel terecht is,anders zouden ze voor iedereen wel een aparte wet of verbod kunnen maken.
Je zal ermee moeten leren leven of als het je zo irriteerd ga je verhuizen naar een plek waar het je niet irriteerd.
Waarop baseer je dat er een kleine minderheid hiervan last heeft? Ook dat is niet bewezen. Bovendien is er in de wet al een en ander geregeld m.b.t. geluidsoverlast. Dokter Semmelweis zei: Was je handen nu want anders vallen er doden! Vervolgens kon hij het niet bewijzen. Wil dat dan zeggen omdat je het dus niet kunt bewijzen doen we het maar niet? Niet alles kun je bewijzen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef: Waarop baseer je dat er een kleine minderheid hiervan last heeft? Ook dat is niet bewezen.
Internet staat vol met klachten en op internet staan niet veel klachten over dit.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gilas »

gezondheid schreef:Waarop baseer je dat er een kleine minderheid hiervan last heeft? Ook dat is niet bewezen. Bovendien is er in de wet al een en ander geregeld m.b.t. geluidsoverlast. Dokter Semmelweis zei: Was je handen nu want anders vallen er doden! Vervolgens kon hij het niet bewijzen. Wil dat dan zeggen omdat je het dus niet kunt bewijzen doen we het maar niet? Niet alles kun je bewijzen.
Omdat als er wel een hele grote meerderheid zou zijn,je er ongetwijfeld meer over zou horen en dat hoor je niet.
Wat heeft handen wassen met de Mosquito te maken?
Maar goed als je toch over Semmelweis begint,je weet toch dat er wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar handen wassen en dat daaruit bleek dat hij een goede start had gemaakt.Alleen handen wassen in bleekmiddel is niet zo gezondheid.
Waaruit dus maar blijkt dat als je Duidelijk,Goed en Gedegen Wetenschappelijk onderzoek hebt gedaan die bewijzen leveren,je een heel eind kan komen.
Maar Jij hebt geen goed,duidelijk en gedegen wetenschappelijk onderzoek en ergo dus geen bewijzen,wat dus simpel gezegd betekent dat je hebt pech gehad.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Dat het niet wetenschappelijk bewezen is, daar ben ik het niet mee eens. De Hoge Gezondheidsraad heeft een aantal dingen al vastgesteld. En dat ik het geluid kan horen kan simpel vastgesteld worden door te zeggen dat het apparaat in- of uitgeschakeld is.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Dat het niet wetenschappelijk bewezen is, daar ben ik het niet mee eens. De Hoge Gezondheidsraad heeft een aantal dingen al vastgesteld. En dat ik het geluid kan horen kan simpel vastgesteld worden door te zeggen dat het apparaat in- of uitgeschakeld is.
De door jou iedere keer aangehaalde hoge gezondheidsraad is een Belgische instelling, die kan vaststellen wat zij wil. Deze vaststellingen zijn NIET in Nederland van toepassing. Ze hebben in ons land, Nederland, helemaal niks in te brengen behalve lege briefjes.

Alleen Nederlandse instituten kunnen bepaalde dingen vaststellen en aan de hand daarvan adviezen geven. In Nederland is dat de NVWA.

Dus stop met die verwarring zaaiende tactieken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Dat het niet wetenschappelijk bewezen is, daar ben ik het niet mee eens. De Hoge Gezondheidsraad heeft een aantal dingen al vastgesteld. En dat ik het geluid kan horen kan simpel vastgesteld worden door te zeggen dat het apparaat in- of uitgeschakeld is.
Je schrijft erg verwarrend Gezondheid want je schrijft er (weer) niet bij dat het om de Belgische Hoge gezondheidsraad gaat :!:
Totaal niet van toepassing hier in Nederland.

Het is gewoon heel simpel jij moet uit de omgeving blijven van zo'n apparaat omdat jij er last van hebt en probleem is opgelost.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Dus een onderzoek in Nederland dat iets schadelijk is dus niet van toepassing in België? Slaat dus werkelijk nergens op. Eerder had een TV programma reclame spotjes gemaakt over winderigheid. Toen bleek dat er heel veel mensen daar last van hadden.

Is de conclusie wel juist dat er niets over het internet aangaande probleem geschreven wordt op internet? Want bij de huisarts krijg je de klacht aangaande tinnitus dat het onbekend is wat de oorzaak daarvan is.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Is de conclusie wel juist dat er niets over het internet aangaande probleem geschreven wordt op internet?
Behalve JIJ in bovenstaande post heeft niemand die conclusie getrokken. Wat er wel is geconcludeerd is dat er NIET VEEL te vinden is aan klachten. Maar NIETS, wat nogmaals enkel door JOU, geconcludeerd wordt, heeft NIEMAND hier geschreven.

Irritant hè, al die hoofdletters. Dat krijg je als je conclusies trekt die niemand anders trekt.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gilas »

gezondheid schreef:Dus een onderzoek in Nederland dat iets schadelijk is dus niet van toepassing in België?
Nee,dat is van toepassing in Belgie.
Wat wel kan is dat wetenschappers die in Nederland onderzoek doen,vragen aan de Belgen of zij het onderzoek mogen inzien en gebruiken als het van belang is voor hun.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door puma73 »

@ gezondheid, heb jij eigenlijk die onderzoeken van de hoge gezondheidsraad gelezen??

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef: Want bij de huisarts krijg je de klacht aangaande tinnitus dat het onbekend is wat de oorzaak daarvan is.
Jij die boven de huisarts staat en boven de artsen beweerd in dit topic
continue dat jou klachten daardoor ontstaan zijn !

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Gezondheid, eerst beweer je dat blijvend is en daarna beweer je dat jij er
van genezen bent, is dat gekomen door die prednisolon therapie in Duitsland ?
- Het geluid blijft plakken in je gehoor. En uiteindelijk is het geluid blijvend.
- Ja, maar gelukkig ben ik daarvan genezen. In Duitsland heb je prednisolon therapie.

Werk jij samen met journalist en studente ?
Omdat je dit schreef : Hier aandacht voor te vragen om te zien of er meer mensen hiervan last hebben. Ik, een journalist en dus ook studente.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Nee ik werk niet met ze samen. Sorry voor het ontstane onduidelijkheid daarin.

Dus als ik het goed begrijp zijn jullie het er over eens omdat het niet wetenschappelijk bewezen kan worden dat er mogelijke schadelijke gevolgen zijn, het gebruik gewoon toegestaan is.

Dus als ik een apparaat zou ontwikkelen waarmee ik de Mosquito het zwijgen kan opleggen en dit kan niet wetenschappelijk uitgezocht worden hoe dit kan en er geen enkele sporen zijn dan zou dat dus ook mogen?

Iemand gaf aan dat dokter Semmelweis een ander verhaal was en nies met de Mosquito te maken heeft. Ik probeerde hier mee aan te geven dat je niet alles wetenschappelijk kunt onderbouwen. In de tijd van dokter Semmelweis wist men nog niet dat wanneer je niet je handen ging wassen er doden vielen, bij de zwangerschappen. Terwijl het wel degelijk invloed had.

Gesloten