LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Nee ik werk niet met ze samen. Sorry voor het ontstane onduidelijkheid daarin.

Dus als ik het goed begrijp zijn jullie het er over eens omdat het niet wetenschappelijk bewezen kan worden dat er mogelijke schadelijke gevolgen zijn, het gebruik gewoon toegestaan is.
Wie is jullie ?
Hier praat/schrijft ieder lid gewoon voor zichzelf hoor dus als je iemand wilt aanspreken noem dan de namen van de leden dat maakt het wat duidelijker.

Dus als ik een apparaat zou ontwikkelen waarmee ik de Mosquito het zwijgen kan opleggen en dit kan niet wetenschappelijk uitgezocht worden hoe dit kan en er geen enkele sporen zijn dan zou dat dus ook mogen?
Dat moet je zelf weten.

Iemand gaf aan dat dokter Semmelweis een ander verhaal was en nies met de Mosquito te maken heeft. Ik probeerde hier mee aan te geven dat je niet alles wetenschappelijk kunt onderbouwen. In de tijd van dokter Semmelweis wist men nog niet dat wanneer je niet je handen ging wassen er doden vielen, bij de zwangerschappen. Terwijl het wel degelijk invloed had.
We leven nu in 2013 !
Het is gewoon een FEIT dat er geen wetenschappelijk onderzoek is hier in Nederland wat zegt
dat jij gelijk hebt.
Je moet gewoon niet bij dat ding in de omgeving komen en probleem is opgelost, nu weer verder met een ander probleemtopic van je ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Chocomelk schreef:Gezondheid, eerst beweer je dat blijvend is en daarna beweer je dat jij er
van genezen bent, is dat gekomen door die prednisolon therapie in Duitsland ?
- Het geluid blijft plakken in je gehoor. En uiteindelijk is het geluid blijvend.
- Ja, maar gelukkig ben ik daarvan genezen. In Duitsland heb je prednisolon therapie.

Waarom geen antwoord op deze vraag Gezondheid ?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Nogmaals:

90 decibel aan geluid verspreiden met hoogfrequent geluid mag wel midden in de nacht? Maar 90 decibel Mozart gaan afspelen midden in de nacht mag niet? Dit vanwege het feit staande omdat hoogfrequent geluid niet iedereen kan horen?

Ik vind dit discriminatie in de toonhoogtes. Verder is het toch ook niet wetenschappelijk bewezen dat jongeren het geluid niet hindert? Dus dan dient het geluid nergens toe, en dan kan het uitgezet worden.

Ik ben er van genezen, maar ook dat is niet wetenschappelijk bewezen dat dit helpt. Maar mij kan de wetenschap niets schelen als het maar helpt. In Nederland passen ze deze methode niet meer toe alleen bij zeer ernstige gevallen in combinatie met plotselinge doofheid.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Nogmaals:

90 decibel aan geluid verspreiden met hoogfrequent geluid mag wel midden in de nacht? Maar 90 decibel Mozart gaan afspelen midden in de nacht mag niet? Dit vanwege het feit staande omdat hoogfrequent geluid niet iedereen kan horen?

Ik vind dit discriminatie in de toonhoogtes. Verder is het toch ook niet wetenschappelijk bewezen dat jongeren het geluid niet hindert? Dus dan dient het geluid nergens toe, en dan kan het uitgezet worden.
Dien daarvoor een klacht in ergens maar ga er hier niet over zitten mauwen.
Hier zitten mauwen bereik je 0.0 mee.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Chocomel: Kun je ook op een normale manier met mij communiceren? Ik ben géén kat. Daarover is al reeds klacht ingediend. En waarop baseer je het dat het hier geen zin heeft het hier te vermelden?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Chocomel: Kun je ook op een normale manier met mij communiceren? Ik ben géén kat. Daarover is al reeds klacht ingediend. En waarop baseer je het dat het hier geen zin heeft het hier te vermelden?
Wanneer ga jij op een normale manier communiceren ?
Op vragen geef je geen antwoorden etc etc etc etc.

Het feit is gewoon daar dat er geen wetenschappelijk onderzoek is hier in Nederland wat
jou klacht bevestigd, maar die klachten kun je ontwijken door niet in de omgeving te komen
van dat apparaat, prima toch, probleem opgelost.

Maar nee jij hebt een probleem en Nederland moet dat ding maar gaan verbieden omdat JIJ daar
een probleem mee hebt, triest als je zo denkt.
Ikke, ikke, ikke

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Chocomelk schreef:
Chocomelk schreef:Gezondheid, eerst beweer je dat blijvend is en daarna beweer je dat jij er
van genezen bent, is dat gekomen door die prednisolon therapie in Duitsland ?
- Het geluid blijft plakken in je gehoor. En uiteindelijk is het geluid blijvend.
- Ja, maar gelukkig ben ik daarvan genezen. In Duitsland heb je prednisolon therapie.

Waarom geen antwoord op deze vraag Gezondheid ?
Stel de vraag nog maar een keer...
Overigens je bent daarvan genezen (gelukkig) maar wanneer ben je genezen met die kuur,
in welk jaar is dat geweest ?
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 24 dec 2013 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

1 september 2008
Roemruchte advocate tegen Mosquito

Afgelopen zaterdag las ik in het NRC Handelsblad een interview met de bekende strafpleiter Inez Weski. Weski is vooral bekend omdat ze Desi Bouterse verdedigde. Daarnaast heeft ze nogal eens kritiek op de Nederlandse rechtstaat. Zo ook in het interview met de NRC. Ze hekelt de harde toon in het politieke debat, de roep om meer repressie en noemt als voorbeeld de mosquito, waar ROOD al een tijd actie tegen voert:

“Met snerpend geluid van ‘mosquito’s’ jongeren verjagen…hoe durft men dat? Je zal er naast wonen!”

Weer een medestander in de strijd tegen de mosquito dus!


Ze heeft dus niets bereikt vanaf 2008.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Angel1978 ik vind het zeer vervelend dat je mij steeds aan het achtervolgen bent op het forum door steeds op mijn bijdrage's te reageren met dezelfde soort strekkingen. Als je vind dat ik de gedragsregels overtreedt dan meld je dat op de meldknop en niet in het forum. Jij hebt kennelijk ook niets beters te doen dan dit.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Waarop wil je dan nog dingen weten? Jullie geven eveneens geen antwoord op mijn vragen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Gezondheid, eerst beweer je dat blijvend is en daarna beweer je dat jij er
van genezen bent, is dat gekomen door die prednisolon therapie in Duitsland ?
- Het geluid blijft plakken in je gehoor. En uiteindelijk is het geluid blijvend.
- Ja, maar gelukkig ben ik daarvan genezen. In Duitsland heb je prednisolon therapie.


Waarom geen antwoord op deze vraag Gezondheid ?

Stel de vraag nog maar een keer...
Overigens je bent daarvan genezen (gelukkig) maar wanneer ben je genezen met die kuur,
in welk jaar is dat geweest ?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Dat is in 2010 geweest zover ik mij herinner. Daarover heb ik toen ook bericht in het forum dat deze therapie succesvol is. Maar vanwege het ontbreken van wetenschappelijk bewijs is dat door het slijk gehaald door dezelfde aantal gebruikers.

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door witte angora »

Beetje raar verhaal, want prednisolon wordt ook in Nederland gewoon voorgeschreven als het nodig is. Het is een ontstekingsremmer (hetzelfde als prednison), dus wat het met tinnitus van doen heeft is me een raadsel. Tinnitus is namelijk geen ontsteking.

Vanwege de heftige bijwerkingen mag, behoudens uitzonderingen, in Nederland hooguit een kuur van een dag of 20 worden gegeven. Misschien dat ze in Duitsland die beperking niet kennen, of in mindere mate. Maar dat tinnitus geneest door prednison/prednisolon is volgens mij ronduit onzin.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Feit is dus ook dat het geluid NIET blijvend is.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

In dit geval gelukkig niet. Maar het is wel zo zodra ik deze geluiden weer hoor dan het dan weer terug gaat slaan. Ik heb hiervan wel meer dan 6 maanden last van gehad en de officiële diagnose tinnitus. Meer informatie over deze therapie is te vinden op oorsuizen.net

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door witte angora »

Tinnitus is op zich wel blijvend. Maar het is maar zeer de vraag of het in het geval van 'gezondheid' wel om tinnitus ging. Tinnitus geneest namelijk niet. Maar tinnitus is objectief ook niet te diagnosticeren. Een arts gaat af op het verhaal van de patiënt, en als er verder geen andere mogelijkheden zijn, gaat men ervan uit dat het tinnitus zou kunnen zijn. Maar zo'n diagnose kan er natuurlijk volkomen naast zitten.

Afhankelijk van de aard van de tinnitus zijn er wel mogelijkheden om de klachten tegen te gaan, maar nogmaals, echte tinnitus geneest niet.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:In dit geval gelukkig niet. Maar het is wel zo zodra ik deze geluiden weer hoor dan het dan weer terug gaat slaan. Ik heb hiervan wel meer dan 6 maanden last van gehad en de officiële diagnose tinnitus. Meer informatie over deze therapie is te vinden op oorsuizen.net
De officiële diagnose heb je Tinnitus terwijl je daar nu gelukkig van genezen bent MAAR dat heeft
niets maar dan ook niets met een Mosquito te maken :!:

Je kan hier schrijven tot je een ons weegt het is niet wetenschappelijk bewezen dat je tinnitus
krijgt van een mosquito.
Je kan de mosquito uit de weg gaan en probleem opgelost, net zoals vele andere mensen dingen uit de weg moeten gaan vanwege allergieën.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Dat klopt alleen wanneer je er snel bij bent doorgaans binnen 3 maanden dan kan de therapie in Duitsland je helpen. Alleen vanwege het ontbreken van wetenschappelijk bewijs dat het helpt passen ze dit niet meer toe in Nederland. Het gaat om prednisolon therapie. In Duitsland passen zij het nog wel toe. Meerdere mensen die ik gesproken heb die met tinnitus klachten kampten gaven aan dat het hiep. Was ook iemand met een hinderlijke lage toon in zijn oren die had het al jaren. Dan helpt deze therapie veelal niet meer.

Chocomel: Je hebt gelijk dat ik dit geluid in de weg kan gaan. Maar hier in de stad is een mooie parkje (dat gebied met strand wordt mij dus ontnomen) en daar staat dat ding te blèren. Mijn vraag aan jouw is dan ook:

Waarom staan we wel toe een pieptoon die niet iedereen kan horen van 90 decibel (dat geluidsnormen overschrijdt) en 90 decibel muziek afspelen niet? Dat vind ik raar.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Feit is :

Tinnitus en Mosquito hebben niets met elkaar te maken, is
niet wetenschappelijk bewezen.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Dat is geen feit vind ik. Zoals in de Belgische Gezondheidsraad doet staan dat mensen last krijgen van tijdelijke oorsuizen (tinnitus). Maar dan is jullie argument: Dat is in België onderzocht dus dat geldt hier niet. Dat vind ik nu een argument dat werkelijk nergens opslaat. Volgens de Rhine Group zijn er wel klachten die zij hebben gekregen. Dit zou te wijten zijn dat de Mosquito verkeerd geplaatst is of afgesteld!

Misselijkheid zegt de Hoge Gezondheidsraad uit België ook en dat zie je terug op een scholieren website:
http://www.scholieren.com/betoog/32336
Laatst gewijzigd door gezondheid op 25 dec 2013 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten