LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stinafo

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Stinafo

Ongelezen bericht door BUNA »

Wij (mijn vrouw en ik) hebben besloten om elke jaar 2 goede doelen te steunen!!!!!!!!! ruim 2 geleden weken stond en medewerker van STINAFO hiervoor de deur, en wij hebben besloten om deze stichtingen voor € 9 p.m. te steunen,(is absoluut geen groot bedrag maar toch) echter zijn er belooften door deze collecteur gemaakt, welke tot op heden voor 0,0 zijn nagekomen, wij hebben ook contact opgenomen met het kantoor, en deze vonden het heel erg vervelend, maar zullen wel het geld afschrijven. Ondanks de gemaakte belooften van contact opnemen m.b.t.verificatie etc. Op onze vraag of ze konden nagaan of ze wel onze gegevens kon achterhalen, zei ze dat we moesten afwachten, en dat als het afgeschreven was, ze deze wel zouden hebben.

Wij willen heel graag goede doelen steunen, maar krijgen nu toch een beetje een vervelende nasmaak,daarnaast viel het ons op, dat iedereen op onze verdieping gelijk nee zei en de deur dicht deed, voordat iemand gaat zeggen, "U wilt alleen steunen als het u bevalt"dat is nee, ons gaat het erom dat er belooften zijn gemaakt met 0,0 resultaat!!!!

Wie heeft hier meer ervaring mee?

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Stinafo

Ongelezen bericht door choocomell »

ik doneer jaarlijks aan de moskee, die doet vaak goede doelen. Ik ga er zelf niet echt heen om te bidden maar zij organiseren vaak goede doelen om bijv scholen te plaatsen in Afrika, drinken en eten doneren aan steden met natuurrampen. En nog veel meer, je kan eventueel zoiets doen? Weet je ook dat je geld goed besteed wordt ipv een bankrekening gedumpt wordt en slechts de rente besteed wordt aan de dure directeur.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Stinafo

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik heb er ook ervaring mee maar ik was zo helder om eerst even te googelen.

Ik geef niets meer aan goede doelen. Door mijn studie van de zieke salarissen, dure reclamecampagnes en spilzucht van de heren/dames directeuren, ook wel goede doelenindustrie genoemd ben ik verworden tot een argwanende en egoistische persoon.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Stinafo

Ongelezen bericht door BUNA »

choocomell schreef:ik doneer jaarlijks aan de moskee, die doet vaak goede doelen. Ik ga er zelf niet echt heen om te bidden maar zij organiseren vaak goede doelen om bijv scholen te plaatsen in Afrika, drinken en eten doneren aan steden met natuurrampen. En nog veel meer, je kan eventueel zoiets doen? Weet je ook dat je geld goed besteed wordt ipv een bankrekening gedumpt wordt en slechts de rente besteed wordt aan de dure directeur.
Dank voor uw optie. Hier hadden wij ook al over nagedacht om een donatie aan een moskee of kerk te doen. Daarnaast zijn hier in onze gemeente ook een aantal lokale organisaties die veel hulp bieden in zuid-oost Azië, Wij denken erover om daar aan te doneren, zijn nu bezig om Stinafo stop te zetten, ondanks dat wij hun graag steunden.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Stinafo

Ongelezen bericht door BUNA »

sjoegel schreef:Ik heb er ook ervaring mee maar ik was zo helder om eerst even te googelen.

Ik geef niets meer aan goede doelen. Door mijn studie van de zieke salarissen, dure reclamecampagnes en spilzucht van de heren/dames directeuren, ook wel goede doelenindustrie genoemd ben ik verworden tot een argwanende en egoistische persoon.
Ja hadden wij dat ook maar gedaan:-) maar ze stonden voor de deur;-)

Ook al dat wij graag willen steunen ( max 2 p.j.) begrijp ik u wel volkomen,

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Stinafo

Ongelezen bericht door choocomell »

Je kan anders ook zelf iets goeds doen in Nederland zelf. bijv dingen doneren aan de voedselbank. Ik als icter bracht er vaak afgedankte maar nog werkende pc's die dan gratis uitgedeeld werden aan de armeren onder ons. Alles is daar welkom, koop desnoods 1000 pakketten spagethi of zoiets en doneer dat. Zij zullen er enorm blij om zijn. Maar helaas de Nederlandse hulpfondsen zijn over het algemeen slecht bezig en lijkt alsof zij zelf niets om die zielige kinderen en dieren geven die men in hun reklame spots plaatst.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Stinafo

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je het in natura naar de voedselbank brengt wit je ook zeker dat ze er geen gouden mercedessen voor kopen.

Gesloten