LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stop het alcoholslot

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
blaasorkest
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2014 20:27

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door blaasorkest »

Beste beste meneer of mevrouw Puma...
dat kan niet altijd, rijd eens een dagje met me mee en ondervind het zelf!
Als je bijv. in de wegwerkzaamheden rijd en je kan nergens stoppen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door puma73 »

blaasorkest schreef:Beste beste meneer of mevrouw Puma...
dat kan niet altijd, rijd eens een dagje met me mee en ondervind het zelf!
Als je bijv. in de wegwerkzaamheden rijd en je kan nergens stoppen.
Is het wel veilig om tijdens het rijden te blazen?

Ja, een nieuwe ademtest aanvraag zal met een akoestisch en optisch signaal kenbaar worden gemaakt. In de meeste gevallen kunt u de hertest veilig uitvoeren terwijl u rijdt. Bovendien - indien de verkeerssituatie het niet toelaat - is er ruim de tijd om de hertest op een later moment af te leggen. Indien gewenst kan de hertest worden uitgevoerd nadat de auto op een veilige manier tot stilstand is gebracht.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal de tijd om een hertest uit te voeren ingesteld worden op 12 minuten waarbij, indien de hertest nog niet is uitgevoerd, een herinneringssignaal wordt afgegeven met tussenpozen van 3 tot 5 minuten.
http://www.draeger.net/IK/nl/alcoholslo ... coholslot/

blaasorkest
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2014 20:27

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door blaasorkest »

Dat is theorie in de praktijk werkt het toch echt anders, ik weet dat het moeilijk te geloven is van een potentiële moordenaar

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... 051993.ece

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

@blaasorkest
(....)
Want wat een hoop mensen ook op dit medium vergeten is rest alcohol.

er zijn echt mensen die niet weten dat alcohol best lang in het lichaam blijft hangen, die ook heel hard roepen dat alchomobilisten potentiële moordenaars zijn ect.
Maar als ze een avondje lekker aan de drank zitten en volgende dag met de nevel in de kop opstaan en op deelnemen in het verkeer zijn net zo fout, want wie zegt dat het er allemaal uit is.

Er is een chauffeur geweest die op de fiets naar een feestje geweest, en weer netjes naar huis gereden op de fiets, de volgende ochtend heeft hij een ongeluk gehad, en het zat nog steeds in z'n bloed, gevolg alcoholslot. En baan kwijt.

(...)

er zaten diverse mensen tussen die met rest alcohol zijn gepakt.
Sorry to say, maar wat dan nog? Restalcohol is niet minder gevaarlijk dan alcohol van dezelfde avond. In mijn biologieboek in de derde klas en in mijn theorieboek voor mijn rij-examen stond al duidelijk vermeld: de lever breekt alcohol in een tempo van gemiddeld 1 tot 1 1/2 uur per glas af. Dit is informatie die algemeen bekend is en die iedereen zou moeten weten.

Als iemand dus op een feestje 15 glazen drinkt beginnend om 9 uur dan heeft de lever daar 22 uur voor nodig om dat af te breken. Dat betekent dat hij pas om 7 uur de avond erna volledig nuchter is. Als deze persoon om 9 uur de volgende ochtend dus weer gaat rijden heeft de lever nog maar 12 uur de tijd gehad om alcohol af te breken, en zijn er dus nog maar 8 glazen afgebroken. Deze persoon heeft dus nog het equivalent van 7 glazen in zijn bloed en is dus nog steeds een gevaar op de weg.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door puma73 »

blaasorkest schreef:Dat is theorie in de praktijk werkt het toch echt anders, ik weet dat het moeilijk te geloven is van een potentiële moordenaar

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... 051993.ece
Prachtig verhaal, zo iemand moeten ze gelijk op grond van art.5 WVW zijn rijbewijs afpakken.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:
blaasorkest schreef:Dat is theorie in de praktijk werkt het toch echt anders, ik weet dat het moeilijk te geloven is van een potentiële moordenaar

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... 051993.ece
Prachtig verhaal, zo iemand moeten ze gelijk op grond van art.5 WVW zijn rijbewijs afpakken.

Jaja, dan ook al die figuren die niet hansfree bellen, appen, smsen etc etc etc, roken, eten en drinken en oh ja, radio bedienen, en dan ook maar praten in de auto of in de achteruitkijkspiegel kijken.

Tsjeee, wat zal het stil zijn op de wegen :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Jolijn »

puma73 schreef:
Jolijn schreef: bij 2 uur rijden moet je 7 keer blazen. op de snelweg gaat het wel. Maar je heb situaties dat het echt gevaar oplevert.
hij gaat piepen. dan kijk je automatisch naar het apparaat(niet meer op de weg).
dan moet je blazen. blaas je te kort of te hard of te lang dan moet het op nieuw. Dus nog een moment dat je niet op de weg Let. dan moet je hem weer terug in de houder zetten. kijk je weer niet op de weg.

Hij gaat af en onder het rijden op de meest kloterige momenten en je moet blazen anders ben je de Sjaak.
Ik had laatst al eens dat dat apparaat uit m'n hand lazerde onder t rijden en probeer je m al slingerend over de weg te pakken en alsnog te blazen. Ti's niet echt veilig.


Dit soort ervaringen heb ik vaker gelezen.
:? Daar zou toch iets op te verzinnen moeten zijn dan, deze situaties wil niemand.
Daar is een simpele oplossing voor, het voertuig stoppen en dan de test doen.
Dat is vast niet altijd zo simpel, anders zou er geen melding van gemaakt worden.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus geloof ik de ervaringen van de gebruikers.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door kuklos »

Teunbosseman schreef:Jaja, dan ook al die figuren die niet hansfree bellen, appen, smsen etc etc etc, roken, eten en drinken en oh ja, radio bedienen, en dan ook maar praten in de auto of in de achteruitkijkspiegel kijken.
Dit is een non argument. Als iemand anders iets fouts doets mogen ook rankrijders maar hun gang gaan?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kuklos schreef:
Teunbosseman schreef:Jaja, dan ook al die figuren die niet hansfree bellen, appen, smsen etc etc etc, roken, eten en drinken en oh ja, radio bedienen, en dan ook maar praten in de auto of in de achteruitkijkspiegel kijken.
Dit is een non argument. Als iemand anders iets fouts doets mogen ook rankrijders maar hun gang gaan?

Jij dient wel de gehele quote te quote en niet alleen stukje waarin jij jouw stelling gaat verspreiden en daardoor een en ander helemaal uit zn verband rukt zodat het lijkt alsof ik bepaalde dingen hebt gezegd/ geschreven Dat doe je in meerdere topics en wordt ook daarop aangesproken maar je blijft ermee doorgaan......

Lees nog ff terug waarop ik reageer, wellicht dat je dan inziet dat er iets heeeeeel anders wordt bedoelt als wat jij er nu bij verzint.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door gilas »

Teunbosseman schreef:
puma73 schreef:
blaasorkest schreef:Dat is theorie in de praktijk werkt het toch echt anders, ik weet dat het moeilijk te geloven is van een potentiële moordenaar

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... 051993.ece
Prachtig verhaal, zo iemand moeten ze gelijk op grond van art.5 WVW zijn rijbewijs afpakken.

Jaja, dan ook al die figuren die niet hansfree bellen, appen, smsen etc etc etc, roken, eten en drinken en oh ja, radio bedienen, en dan ook maar praten in de auto of in de achteruitkijkspiegel kijken.

Tsjeee, wat zal het stil zijn op de wegen :mrgreen:
En daarom worden die mensen ook bekeurt en aangesproken en ja,als je een ongeluk veroorzaakt terwijl die handelingen doet,dan heb je een net zo groot probleem als dat je met alcohol op rijdt.
blaasorkest schreef:idd jolijn ik zeg alleen Puma s en de rest van jungle book de weg op !
hatsjeeeej!!!
Het zal een stuk veiliger zijn om dan op de weg te zijn dan een alcoholist op de weg.

blaasorkest
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2014 20:27

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door blaasorkest »

Ja alcoholisten(onder invloed) op de weg das niet prettig.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Teunbosseman schreef:
kuklos schreef:
Teunbosseman schreef:Jaja, dan ook al die figuren die niet hansfree bellen, appen, smsen etc etc etc, roken, eten en drinken en oh ja, radio bedienen, en dan ook maar praten in de auto of in de achteruitkijkspiegel kijken.
Dit is een non argument. Als iemand anders iets fouts doets mogen ook rankrijders maar hun gang gaan?

Jij dient wel de gehele quote te quote en niet alleen stukje waarin jij jouw stelling gaat verspreiden en daardoor een en ander helemaal uit zn verband rukt zodat het lijkt alsof ik bepaalde dingen hebt gezegd/ geschreven Dat doe je in meerdere topics en wordt ook daarop aangesproken maar je blijft ermee doorgaan......

Lees nog ff terug waarop ik reageer, wellicht dat je dan inziet dat er iets heeeeeel anders wordt bedoelt als wat jij er nu bij verzint.
Waar heb ik dat eerder gelezen...Kuklos?
Nog steeds is jouw mening de enige waarheid.
De mening van een ander doet er voor jou niet toe.
Ik ben geen God al denk jij van wel.
Ik uit mijn mening en beweer nooit dat mijn mening de waarheid is.
Het is mijn mening, gedeeltelijk gebaseerd op berichten in de diverse media.
Jij leest blijkbaar geen kranten, kijkt geen televisie en luistert nooit naar de radio.
Dit is mijn mening gebaseerd op jouw reacties.
Dus niet per definitie een feit.

Groeten,
Acjzr1.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door acjzr1 »

puma73 schreef:
blaasorkest schreef:dat word ook gedaan

Asp duurt 2 jaar. minimaal.

Men heeft onderzocht dat het 2 jaar duurt om een mens van zijn slechte gewoontes af te helpen.
CBR en justitie straffen appart van elkaar.
Je rijbewijs word ingenomen, voor het aantal maanden wat het OM beslist, ze kijken naar de hoeveelheid en je verleden.
Daar word ook de geldboete naar beslist en dan komt het CBR om de hoek met hun sanctie.
De twee instanties straffen appart van elkaar.

maar je heb absoluut gelijk zonder meer.

En Puma... je zal ook wel gelijk hebben.
Het heeft geen zin om op dergelijke reacties te reageren dus doe ik dat ook niet verder.
Ook dit is weer een onzinbericht, het CBR straft niet, het CBR voert een richtlijn uit. Volgens die richtlijn komt u in aanmerking voor een alcoholslot en de uitvoering wordt door het CBR gedaan.
Dat is dus onzin!
De politie meldt iemand aan bij het CBR en het CBR bepaalt wat er verder gebeurt!
Het CBR kan dus ook een andere sanctie opleggen!
Dit alles zonder tussenkomst van een rechter of het openbaar ministerie.
Je kan dus daadwerkelijk dubbel gestraft worden!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door puma73 »

acjzr1 schreef:
puma73 schreef:
blaasorkest schreef:dat word ook gedaan

Asp duurt 2 jaar. minimaal.

Men heeft onderzocht dat het 2 jaar duurt om een mens van zijn slechte gewoontes af te helpen.
CBR en justitie straffen appart van elkaar.
Je rijbewijs word ingenomen, voor het aantal maanden wat het OM beslist, ze kijken naar de hoeveelheid en je verleden.
Daar word ook de geldboete naar beslist en dan komt het CBR om de hoek met hun sanctie.
De twee instanties straffen appart van elkaar.

maar je heb absoluut gelijk zonder meer.

En Puma... je zal ook wel gelijk hebben.
Het heeft geen zin om op dergelijke reacties te reageren dus doe ik dat ook niet verder.
Ook dit is weer een onzinbericht, het CBR straft niet, het CBR voert een richtlijn uit. Volgens die richtlijn komt u in aanmerking voor een alcoholslot en de uitvoering wordt door het CBR gedaan.
Dat is dus onzin!
De politie meldt iemand aan bij het CBR en het CBR bepaalt wat er verder gebeurt!
Het CBR kan dus ook een andere sanctie opleggen!
Dit alles zonder tussenkomst van een rechter of het openbaar ministerie.
Je kan dus daadwerkelijk dubbel gestraft worden!
Het CBR toets de aanmelding aan de richtlijn en voert indien nodig de richtlijn uit. Waar iemand het idee van straffen vandaan haalt is mij een raadsel. En dubbel straffen? Dwaas idee

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Nu heb ik nog nooit zo'n alcoholslot gezien maar als het inderdaad zo is dat dat ding zelf gevaar op kan leveren vind ik wel dat dat serieus genomen moet worden.
Misschien moeten we dan toch volledige rijontzegging toepassen totdat dat slot dusdanig aangepast is dat het veilig is.

isabel

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door puma73 »

Isabel1 schreef:Nu heb ik nog nooit zo'n alcoholslot gezien maar als het inderdaad zo is dat dat ding zelf gevaar op kan leveren vind ik wel dat dat serieus genomen moet worden.
Misschien moeten we dan toch volledige rijontzegging toepassen totdat dat slot dusdanig aangepast is dat het veilig is.

isabel
Die kreten van onveiligheid komen alleen van mensen die diep van binnen menen dat zij onterecht (dubbel gestraft) zijn. Dat dubbel gestraft zijn is volkomen onzin, Er is een uitvoeringsrichtlijn die bepaald dat wanneer je met een alcohol percentage van 1,3 promille of meer wordt gepakt, je in aanmerking komt voor het ASP programma.

Als je een hertest moet doen ga je dat natuurlijk niet al rijdend doen. Dat staat gelijk aan het instellen van een navigatie of het handheld bellen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door sjohie »

Isabel1 schreef:Nu heb ik nog nooit zo'n alcoholslot gezien maar als het inderdaad zo is dat dat ding zelf gevaar op kan leveren vind ik wel dat dat serieus genomen moet worden.
Misschien moeten we dan toch volledige rijontzegging toepassen totdat dat slot dusdanig aangepast is dat het veilig is.

isabel
Op N-wegen zijn er in- en uitritten om even te gaan staan, en op snelwegen de vluchtstrook, een tankstation, of parkeerplek. Dat slot zet niet na 5 seconden piepen het stuurslot er op, en de motor uit.

Hier staat eea verklaard, waar ik oa het volgende lees:

Is het wel veilig om tijdens het rijden te blazen?
Ja, een nieuwe ademtest aanvraag zal met een akoestisch en optisch signaal kenbaar worden gemaakt. In de meeste gevallen kunt u de hertest veilig uitvoeren terwijl u rijdt. Bovendien - indien de verkeerssituatie het niet toelaat - is er ruim de tijd om de hertest op een later moment af te leggen. Indien gewenst kan de hertest worden uitgevoerd nadat de auto op een veilige manier tot stilstand is gebracht.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal de tijd om een hertest uit te voeren ingesteld worden op 12 minuten waarbij, indien de hertest nog niet is uitgevoerd, een herinneringssignaal wordt afgegeven met tussenpozen van 3 tot 5 minuten.

Wat indien tijdens het rijden met alcohol wordt geblazen?

Indien tijdens het rijden een hertest met alcohol wordt geblazen zal het alcoholslot de bestuurder verzoeken om het motorrijtuig zo snel mogelijk stop te zetten. Het alcoholslot heeft echter geen invloed op een eenmaal gestarte auto en zal de auto niet afschakelen.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal het alcoholslot aangeven dat het voertuig vervroegd – binnen 5 dagen – moet worden teruggebracht naar het servicestation. Na deze 5 dagen is het voertuig niet meer te starten.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, er is dus ruim voldoende tijd om de auto aan de kant te zetten en te blazen. Als een dronkeman over de weg zwalken, niet vanwege de alcohol maar vanwege die test, is dus zo goed als niet nodig.

blaasorkest
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2014 20:27

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door blaasorkest »

Ik ga hier stoppen... De beste stuurlui staan aan wal.
ik rijd nu 9 maanden met dat ding en ik weet wel beter dacht ik.
Het is zinloos bepaalde mensen hier weten het toch beter.
tot ze voor hun donder worden gereden Door iemand die loopt te hannesen met dat slot Door een Door mij al eerder geschetste situatie.
ik wens azijnpissers en betweters het beste verder.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door acjzr1 »

blaasorkest schreef:Ik ga hier stoppen... De beste stuurlui staan aan wal.
ik rijd nu 9 maanden met dat ding en ik weet wel beter dacht ik.
Het is zinloos bepaalde mensen hier weten het toch beter.
tot ze voor hun donder worden gereden Door iemand die loopt te hannesen met dat slot Door een Door mij al eerder geschetste situatie.
ik wens azijnpissers en betweters het beste verder.
Hoi blaasorkest.
Ik vind het bijzonder spijtig dat juist jij als ervaringsdeskundige dit forum verlaat!
Helaas kan ik niet zeggen dat ik het niet begrijp.
De reacties van enkele personen op dit topic zijn immers te dom voor woorden.
Ik was juist heel blij met jouw reacties.
De "beterweters" die nooit in jouw situatie geweest zijn denken dat zij weten hoe het is.
Laat ze lekker verder dromen!
Sterkte en bedankt voor de reacties!

Acjzr1.

Gesloten