LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
eerde164
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2017 13:52

Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door eerde164 »

Ik doe al jaren mee met de postcodeloterij, en heb om strategische redenen ;-) een aantal loten op het adres van mijn bedrijfspand op een industrieterrein.
Daar valt met enige regelmaat een prijsje op de mat in de orde hema-taartje/boeketje gerbera's/ben en jerry ijsjes. Tot zover allemaal leuk. Totdat ik me begon te realiseren dat in geen enkele PCL uitzending, voor zover ik dat kan nagaan een geldprijs van enige omvang op een bedrijventerrein is gevallen.. Ik werk in de TV industrie en weet dat bedrijventerreinen geen leuke televisie opleveren en besloot om de PCL om een lijst van gewonnen prijZen op bedrijventerreinen-postcodes op te vragen.
O jee, nee daar kunnen ze niet aan beginnen..
hierbij mijn vragen en de antwoorden van de klantenservice

Het is mij opgevallen dat er nooit een tv ploeg op een bedrijventerrein
staat. Kunt u mij inzicht geven in/ over het aantal keren dat er een grote geldprijs is gevallen op een plek die voor een tv show niet zo handig is, zoals een bedrijventerrein?
>


"Op alle Nederlandse postcodes kan er meegespeeld worden. Indien er een geldprijs valt op een postcode waar een bedrijventerrein is gevestigd, dan gaan wij daar niet heen om te filmen. Op een bedrijventerrein wonen verder geen mensen. Hierdoor zullen wij eerder de winnaars thuis bezoeken om ze het goede nieuws te vertellen, dan dat wij het bedrijventerrein gaan bezoeken."

-Dank voor uw antwoord maar dit is geen antwoord op mijn vraag. Ik wil graag inzicht in het aantal keren dat een prijs op een bedrijventerrein-postcode valt. Of er nu gefilmd word of niet.-

"Ik begrijp dat u nieuwsgierig bent naar het exacte aantal prijzen dat valt op een bedrijventerrein. Helaas kan ik hier geen uitspraken over doen. De Nationale Postcode Loterij geeft alleen algemene informatie over de trekkingen en uitslagen. Mocht u twijfelen of u wel kans maakt op een prijs als u op de postcode van een bedrijventerrein meespeelt, dan kan ik u geruststellen: elke postcode waar loten in meespelen, maakt kans op onze prijzen!
Indien iemand in een trekking een prijs wint op een postcode van een bedrijventerrein, dan maken wij op dat moment de afweging of wij wel of niet gaan filmen op locatie. Voorafgaand aan het filmen wordt hiervoor altijd toestemming gevraagd aan de desbetreffende prijswinnaar. Wanneer u dus in de prijzen valt op uw bedrijventerrein, dan zullen wij ook telefonisch contact met u zoeken. In dat geval kunt u zelf aangeven of u thuis gefilmd wilt worden of niet.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben, dan bel ik u graag even. Heeft u in dit geval een telefoonnummer voor mij waar u goed op te bereiken bent?
Ik duim voor u dat u binnenkort de prijs wint waar u op hoopt!"

Het lijkt me een fluitje van een cent voor de PCL om zo'n lijst te produceren.
Maar ik vermoed dat het niet kan omdat er geen grote prijzen vallen op industrieterreinen. De kleine prijsjes zijn om de schijn op te houden.
Zitten we hier met een gevalletje als de staatsloterij, die niet liet weten dat z'n onverkochte loten ook meededen in de prijzenpot??

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gewoon een lijst sturen van alle postcodes, dan kunt u ze zelf eruit filteren.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door Moneyman »

eerde164 schreef:Ik doe al jaren mee met de postcodeloterij, en heb om strategische redenen ;-) een aantal loten op het adres van mijn bedrijfspand op een industrieterrein.
Daar valt met enige regelmaat een prijsje op de mat in de orde hema-taartje/boeketje gerbera's/ben en jerry ijsjes. Tot zover allemaal leuk. Totdat ik me begon te realiseren dat in geen enkele PCL uitzending, voor zover ik dat kan nagaan een geldprijs van enige omvang op een bedrijventerrein is gevallen.. Ik werk in de TV industrie en weet dat bedrijventerreinen geen leuke televisie opleveren en besloot om de PCL om een lijst van gewonnen prijZen op bedrijventerreinen-postcodes op te vragen.
O jee, nee daar kunnen ze niet aan beginnen..
hierbij mijn vragen en de antwoorden van de klantenservice

Het is mij opgevallen dat er nooit een tv ploeg op een bedrijventerrein
staat. Kunt u mij inzicht geven in/ over het aantal keren dat er een grote geldprijs is gevallen op een plek die voor een tv show niet zo handig is, zoals een bedrijventerrein?
>


"Op alle Nederlandse postcodes kan er meegespeeld worden. Indien er een geldprijs valt op een postcode waar een bedrijventerrein is gevestigd, dan gaan wij daar niet heen om te filmen. Op een bedrijventerrein wonen verder geen mensen. Hierdoor zullen wij eerder de winnaars thuis bezoeken om ze het goede nieuws te vertellen, dan dat wij het bedrijventerrein gaan bezoeken."

-Dank voor uw antwoord maar dit is geen antwoord op mijn vraag. Ik wil graag inzicht in het aantal keren dat een prijs op een bedrijventerrein-postcode valt. Of er nu gefilmd word of niet.-

"Ik begrijp dat u nieuwsgierig bent naar het exacte aantal prijzen dat valt op een bedrijventerrein. Helaas kan ik hier geen uitspraken over doen. De Nationale Postcode Loterij geeft alleen algemene informatie over de trekkingen en uitslagen. Mocht u twijfelen of u wel kans maakt op een prijs als u op de postcode van een bedrijventerrein meespeelt, dan kan ik u geruststellen: elke postcode waar loten in meespelen, maakt kans op onze prijzen!
Indien iemand in een trekking een prijs wint op een postcode van een bedrijventerrein, dan maken wij op dat moment de afweging of wij wel of niet gaan filmen op locatie. Voorafgaand aan het filmen wordt hiervoor altijd toestemming gevraagd aan de desbetreffende prijswinnaar. Wanneer u dus in de prijzen valt op uw bedrijventerrein, dan zullen wij ook telefonisch contact met u zoeken. In dat geval kunt u zelf aangeven of u thuis gefilmd wilt worden of niet.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben, dan bel ik u graag even. Heeft u in dit geval een telefoonnummer voor mij waar u goed op te bereiken bent?
Ik duim voor u dat u binnenkort de prijs wint waar u op hoopt!"

Het lijkt me een fluitje van een cent voor de PCL om zo'n lijst te produceren.
Maar ik vermoed dat het niet kan omdat er geen grote prijzen vallen op industrieterreinen. De kleine prijsjes zijn om de schijn op te houden.
Zitten we hier met een gevalletje als de staatsloterij, die niet liet weten dat z'n onverkochte loten ook meededen in de prijzenpot??
Waarom zou de PCL een hoop werk moeten doen (goor niets, natuurlijk), alleen maar omdat jij hen niet vertrouwd? Het antwoord is toch uitermate plausibel?

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door joep873 »

Wat ze je in dit antwoord niet vertellen is dat er wordt geloot tussen loten, niet tussen postcodes. Ieder lot heeft dezelfde winkans, niet iedere postcode.
Als binnen de ene postcode meer loten zijn verkocht dan in de andere dan is er voor de eerste postcode een grotere winkans dan voor de tweede.
Aangezien er op een bedrijventerrein weinig loten zullen worden verkocht zullen er op postcodes van bedrijventerreinen weinig prijzen vallen.

stofzuigertje

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als in jou straat 100 mensen mee doen en op jou industrie terrein alleen jij alleen is de kans op winnen van straatprijs ook 100X kleiner!
De lege postcode is de trekkans gewoon minder voor de hele straat omdat je daar vermoedelijk de enige bent!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uw vraag begint al met de onjuiste aanname dat de Postcodeloterij transparant zou zijn. Dat zijn ze toch helemaal niet?

eerde164
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2017 13:52

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door eerde164 »

als er zo weinig prijzen zouden vallen op bedrijven terreinen is het helemaal makkelijk te achterhalen, Ik heb die info niet , PCL wel
als het zo zou zijn dat de LOTEN tellen per postcode dan is dat oneerlijk. Een postcode in de hendrik groenstraat in lutjebroek heeft 19 adressen, die in Amsterdam 1397. Dat bevoordeeld de postcode met de meeste bewoners.
PCL is idd niet transparant. Dat zou anders moeten
Mijn punt is en blijft dat PCL geen antwoord geeft op mijn vraag. Wat ze zeggen kan best plausibel zijn (ik vind pertinent van niet) maar het is een ontwijking van het antwoord op mijn vraag

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar goed, dan blijft de vraag: waarom zou de pcl jou in hun keuken laten kijken?

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door witte angora »

eerde164 schreef: "Ik begrijp dat u nieuwsgierig bent naar het exacte aantal prijzen dat valt op een bedrijventerrein. Helaas kan ik hier geen uitspraken over doen. De Nationale Postcode Loterij geeft alleen algemene informatie over de trekkingen en uitslagen.
Stel dat ze jou de informatie geven die je wil. Denk je dat je dan de enige zult blijven? Of kun je er op zitten wachten dat half Nederland persoonlijk antwoord wil op de vraag of hun postcode wel meespeelt, omdat de hoofdprijs daar nog nooit op gevallen is? Dan kunnen ze wel aan de gang blijven.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door gemist »

Voor iemand die iets in het tv-wereldje doet ben je weer wel goedgelovig. Welhaast alles van de PCL is nep. Oprichters die welhaast "overnight" miljonair zijn geworden, terwijl alles naar de "goede doelen" zou gaan? Wat denk je zelf?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door kweenie »

eerde164 schreef:als er zo weinig prijzen zouden vallen op bedrijven terreinen is het helemaal makkelijk te achterhalen, Ik heb die info niet , PCL wel
Dat valt nog te bezien. Er is van geen zwart-witte grens tussen bedrijventerreinen en woonbuurten. Er zijn buurten met bedrijf aan huis,. Er zijn bv buren met boerderijen; bedrijf of wonen? Er zijn ook buurten met winkels, zoals groothandels of een woonboulevard, wat je bedrijventerrein zou noemen, maar er zijn ook veel plekken waar je een winkelcentrum hebt met daarboven woningen. Is dat dan wonen of bedrijven?

Jij bent degene die kennelijk een bepaalde indeling in het hoofd heeft van wat wel en wat geen bedrijventerrein is. Dan ben jij ook de aangewezen persoon om de rijtjes met winnende postcodes te onderzoeken.

Bovendien, jij wil nu graag het verschil weten tussen wonen en bedrijven, maar morgen is er weer iemand die wil weten hoe vaak een prijs op rijtjeshuizen, flats of vrijstaande woningen vallen. En overmorgen iemand die wil weten of de winnaars bovenmodaal verdienen of juist niet. Of of de winnaars laag of hoog opgeleid zijn. Kortom, zo kan die organisatie wel onderzoeken blijven doen.
als het zo zou zijn dat de LOTEN tellen per postcode dan is dat oneerlijk. Een postcode in de hendrik groenstraat in lutjebroek heeft 19 adressen, die in Amsterdam 1397. Dat bevoordeeld de postcode met de meeste bewoners.
Maar de prijs wordt dan toch ook verdeeld over meer mensen? Als je in een staat woont waar vijf keer zoveel mensen meedoen, maak je vijf keer meer kans, maar is de prijs ook vijf keer lager. Vergelijkbaar met als je vijf keer eenvijfde staatslot koopt in plaats van één hem lot. Je maakt voor het zelfde geld vijf keer meer kans, maar de prijs is dan ook vijf keer lager.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door kokka »

ik zou ook wel eens willen weten waarom pierre ( die badmuts) nooit bij mij in de straat heeft gestaan.. volgens mij spelen ze vals daar hahaha

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door sjohie »

Bedrijven hebben een postbus, met een aparte postcode dan die van hun fysieke adres op een bedrijventerrein. Verder heeft elk stukje Nederland weliswaar een postcode, maar in de postcode 4417AN (water v/d Westerschelde) zullen bijvoorbeeld geen deelnemers zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat ik me altijd afvraag waarom sommige mensen hier zoveel energie in steken. Als je zo'n club niet vertrouwd, dan doe je toch gewoon niet meer mee?

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door witte angora »

renewouters schreef:Wat ik me altijd afvraag waarom sommige mensen hier zoveel energie in steken. Als je zo'n club niet vertrouwd, dan doe je toch gewoon niet meer mee?
Maar ja, dan zul je zien dat de prijs net op jouw postcode valt... :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik hoop dat de postcodekanjer een keer valt op een slachthuis. Mooie teevee krijg je dan.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:Ik hoop dat de postcodekanjer een keer valt op een slachthuis. Mooie teevee krijg je dan.
Of op een AZC.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als die bij mij valt, dan zal ik er voor zorgen dat je niet meer bij komt van het lachen, ok? Gun je het me dan?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
renewouters schreef:Wat ik me altijd afvraag waarom sommige mensen hier zoveel energie in steken. Als je zo'n club niet vertrouwd, dan doe je toch gewoon niet meer mee?
Maar ja, dan zul je zien dat de prijs net op jouw postcode valt... :lol:
Oftewel: alle ellende die deelnemers van loterijen ervaren komt uiteindelijk door hun eigen graaigedrag en hebberigheid (en een stukje potentiële jaloezie).

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Doen alle postcodes wel mee bij Postcodeloterij?

Ongelezen bericht door Boesta »

joep873 schreef:Wat ze je in dit antwoord niet vertellen is dat er wordt geloot tussen loten, niet tussen postcodes. Ieder lot heeft dezelfde winkans, niet iedere postcode.
Als binnen de ene postcode meer loten zijn verkocht dan in de andere dan is er voor de eerste postcode een grotere winkans dan voor de tweede.
Aangezien er op een bedrijventerrein weinig loten zullen worden verkocht zullen er op postcodes van bedrijventerreinen weinig prijzen vallen.
Postcodes waar geen loten zijn verkocht doen ook mee aan de trekkingen.

Gesloten