LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ernstig dierenleed Roemenie

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, en dan wordt er ook nog eens 250 euro voor gevraagd, voor zo'n 'zielig' beest. Levert dat nog niet genoeg op om andere honden hierheen te halen, terwijl de asiels hier toch ook al overvol zitten met honden?

Dit gebedel in dit topic heeft niets te maken met het helpen van honden, maar gewoon mensen geld afhandig maken. Meer is het niet.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Toxic nog wat: ik geloof je gewoon niet. Misschien dat het vanmorgen een ander was, maar er is een topic geopend voor exact hetzelfde, voor straathonden in Roemenië. Zeker toeval? Sorry, mij neem je niet in de maling.

En dan halen jullie die beesten hierheen, verpatsen ze aan mensen, en vervolgens komen hier weer de klaagtopics dat mensen bij een broodfokker een ziek dier hebben gekocht.

Mens, mens, mens, waar is iedereen toch mee bezig.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Eleven, ik hoef jouw bericht niet weer te lezen. Elk mens dat een hond koopt zal op mp, stuiten op stichtingen. Dan nog, is TS vrij om hulp te vragen . Ook in de krant heeft een heel stuk over deze dieren slachting gestaan.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door eleven »

ToxicAlien schreef:Het kan best zijn dat Orfa op MP honden aanbied. Ik werk niet voor Orfa, ik doe dit vrijwillig en als buitenstaander. Het geld wat tot nu is gedoneerd is naar winterhokken gegaan omdat er genoeg honden nog geen winterhok hadden en omdat de winters zo streng zijn (-30 graden) is dit zonder winterhok niet te overleven voor ze. Ook gaat het naar stro voor in de hokken (omdat dekentjes bevriezen) en voer.
Feit is, dat je hier om geld vraagt voor Orfa.
Deze Stichting verkoopt honden uit Roemenie, hier op Marktplaats.
Of je officieel medewerker Bent of niet, je behoord bij deze stichting.
Andere mensen die dieren op MP aanbieden worden hier neer gemaakt, en wel terecht.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door witte angora »

ciske schreef:
witte angora schreef:@ Toxic nog wat: ik geloof je gewoon niet. Misschien dat het vanmorgen een ander was, maar er is een topic geopend voor exact hetzelfde, voor straathonden in Roemenië. Zeker toeval? Sorry, mij neem je niet in de maling.

En dan halen jullie die beesten hierheen, verpatsen ze aan mensen, en vervolgens komen hier weer de klaagtopics dat mensen bij een broodfokker een ziek dier hebben gekocht.

Mens, mens, mens, waar is iedereen toch mee bezig.
Kwal reactie WA
Maar wel een feit, ciske.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Vrijwilliger zijn is iets heel anders dan "bij horen" eleven! Nogmaals je raaskalt, beticht Ts vals.
Jouw feit WA, effe wat minder iemand met het vingertje nawijzen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door eleven »

ciske schreef:Vrijwilliger zijn is iets heel anders dan "bij horen" eleven! Nogmaals je raaskalt, beticht Ts vals.
Jouw feit WA, effe wat minder iemand met het vingertje nawijzen.
Ik herhaal de worden van WA.
Het is een feit.
Ook ben je vrijwilliger, dan doe je mee bij de stichting, of TS de advertentie geplaatst heeft of niet.
Je mag een andere mening hebben, maar ik heb ook een mening, moet je intussen al gemerkt hebben.
En dierenliefde ziet bij mij anders uit.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Oh:-) jij en Wa iets delen?:-) vertel, wat valt er bij jou onder dierenliefde?

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door riddert »

Het gaat om naar schatting 3 miljoen zwerfhonden in Roemenie. Het is natuurlijk onmogelijk om deze dieren naar Nederland te halen. Het meest humaan zou zijn om deze diertjes in te laten slapen, zoals hier inNederland ook gebeurd met 'niet herplaatsbare' dieren.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij mij is dierenliefde iets heel anders dan geld geven aan iemand die ik niet ken ten behoeve van een 'stichting' die doodzieke dieren naar Nederland haalt en ze hier voor goudgeld verpatst aan mensen, die zich vervolgens bedonderd voelen omdat het beest ziek en op sterven na dood is.

Dierenliefde, als je echt iets voor asieldieren wil betekenen, is naar het asiel gaan en vragen of je iedere dag een paar honden een rondje extra uit mag laten, zodat ze wat meer beweging hebben. Dierenliefde, is bij de caviaopvang helpen de hokken schoon maken, en iedere dag een paar cavia's een minuut of 10 even knuffelen, zodat ze weer wat aan mensen gewend raken. Dierenliefde, dat is iets doen.

Geld geven aan mensen die met de meest dramatisch zielige verhalen om dat geld zitten te bedelen, en waarvan je geen idee hebt wat er met dat geld gebeurt, heeft niets met dierenliefde te maken. Maar dat is mijn mening, iedereen mag een andere mening hebben.
Laatst gewijzigd door witte angora op 28 dec 2013 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door eleven »

ciske schreef:Oh:-) jij en Wa iets delen?:-) vertel, wat valt er bij jou onder dierenliefde?
Wat wil je nu met mij? Spelen?

Waar staat ik ik iets deel met WA?
Verdraai niet altijd de worden.
Ik schreef dit voor mij geen dierenliefde is,om honden naar Nederland te halen en dan verkopen!
Wat ik onder dierenliefde versta is geen onderwerp bij deze discussie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Humaan zeg je? Dat zou bij deze aantallen zeker beter zijn, alleen is dat daar niet het geval. Neem aan dat jij ook kranten leest riddert?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

riddert schreef:Het gaat om naar schatting 3 miljoen zwerfhonden in Roemenie. Het is natuurlijk onmogelijk om deze dieren naar Nederland te halen. Het meest humaan zou zijn om deze diertjes in te laten slapen, zoals hier inNederland ook gebeurd met 'niet herplaatsbare' dieren.
+1

Deze dieren zijn niet meer te helpen, hebben vaak een heel groot trauma en zijn geen gelukkige
dieren meer.
En dan is een spuitje beter, bij dierenliefde geld ook de realiteit inzien.
En ben een echte honden liefhebber.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:Bij mij is dierenliefde iets heel anders dan geld geven aan iemand die ik niet ken ten behoeve van een 'stichting' die doodzieke dieren naar Nederland haalt en ze hier voor goudgeld verpatst aan mensen, die zich vervolgens bedonderd voelen omdat het beest ziek en op sterven na dood is.

Dierenliefde, als je echt iets voor asieldieren wil betekenen, is naar het asiel gaan en vragen of je iedere dag een paar honden een rondje extra uit mag laten, zodat ze wat meer beweging hebben. Dierenliefde, is bij de caviaopvang helpen de hokken schoon maken, en iedere dag een paar cavia's een minuut of 10 even knuffelen, zodat ze weer wat aan mensen gewend raken. Dierenliefde, dat is iets doen.

Geld geven aan mensen die met de meest dramatisch zielige verhalen om dat geld zitten te bedelen, en waarvan je geen idee hebt wat er met dat geld gebeurt, heeft niets met dierenliefde te maken. Maar dat is mijn mening, iedereen mag een andere mening hebben.
Van mij mag je een mening hebben WA:-) maar alsnog horen dieren ook in andere landen niet op deze manier afgemaakt te worden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:Humaan zeg je? Dat zou bij deze aantallen zeker beter zijn, alleen is dat daar niet het geval. Neem aan dat jij ook kranten leest riddert?
Ciske wat je niet moet vergeten is dat er aan deze/zulke dieren heel veel
geld aan verdient word en mensen zitten met een zwaar getraumatiseerde zieke hond te kijken.

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door riddert »

@ciske,

daarom zou de stichting er ook beter aan doen om een container spuitjes aan te schaffen en de dieren in eigen beheer te laten inslapen, in plaats van winterhokken en stro. Om van de dieren naar Nederland transporteren om ze hier voor goud geld te verkopen nog maar niet te spreken..... Tenminste als men werkelijk zo begaan is met het wel en wee van de zwerfhonden aldaar.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:Humaan zeg je? Dat zou bij deze aantallen zeker beter zijn, alleen is dat daar niet het geval. Neem aan dat jij ook kranten leest riddert?
Ciske wat je niet moet vergeten is dat er aan deze/zulke dieren heel veel
geld aan verdient word en mensen zitten met een zwaar getraumatiseerde zieke hond te kijken.
Dat weet ik choco, maar het gaat mij om die dieren. Humaan, prima. Afslachten? Nee!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Afslachten NEEEEEEE :evil:
Maar geld inzamelen voor stro om een zielig/ziek/zwaar getraumatiseerd honden te helpen
dat noem ik geen helpen maar de leed verlengen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door eleven »

[quote=" maar alsnog horen dieren ook in andere landen niet op deze manier afgemaakt te worden.[/quote]

Ik denk niet dat dit iemand heeft geschreven.
Natuurlijk is dit brutaal, maar ook in nog andere landen is dit hetzelfde.
Trouwens is het niet aan Nederland te beslissen, wat met de honden moet gebeuren.

Ik denk, dat wij ons beter zorg moeten maken over "onze dieren" i.p.v. Het buitenland.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

riddert schreef:@ciske,

daarom zou de stichting er ook beter aan doen om een container spuitjes aan te schaffen en de dieren in eigen beheer te laten inslapen, in plaats van winterhokken en stro. Om van de dieren naar Nederland transporteren om ze hier voor goud geld te verkopen nog maar niet te spreken..... Tenminste als men werkelijk zo begaan is met het wel en wee van de zwerfhonden aldaar.
Je hebt een punt riddert, maar of daarmee de zwerfdieren populatie gaat afnemen, betwijfel ik. Helaas worden de dieren daar niet geholpen, dus blijft dat vermeerderen.

Gesloten