LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ernstig dierenleed Roemenie

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
ToxicAlien
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 dec 2013 19:57

Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ToxicAlien »

Hoi,

Ik wist niet zo goed waar ik mijn advertentie moest plaatsen dus alvast mijn excuses als dit de verkeerde categorie is.

Ik ben sinds een paar weken een actie gestart voor zwerfhonden in Roemenië die daar vreselijk behandeld worden.
Het geld wat ik inzamel gaat naar Dierenhulp Orfa. Een stichting die fantastisch werk verricht in Roemenie. Niet alleen redden ze honden en geven ze die de kans op een gezond en liefdevol leven maar bieden ook medische ondersteuning en dragen bij aan castratie/sterilisatie campagnes om zo het zwerfhondenprobleem te verkleinen.

Sinds kort is het in Roemenie legaal om honden te euthanaseren. De Roemeense vertaling hiervan is o.a. keel doorsnijden, levend begraven, levend uit het raam gooien, verdrinking, doodslaan/knuppelen, vergiftigen met stoffen als verfverdunner (dit was het geval in een killshelter in Targoviste, Roemenië). Ook komen extreme vormen van mishandeling geregeld voor (zie foto's) Deze ernstige vormen van marteling werden o.a. duidelijk gemaakt via Social Media in de vorm van foto's en filmpjes.

In het zogenaamde ''best-case''-scenario worden grote groepen honden in kleine hokken geplaatst, trillend zittend in een hoekje en liggend in hun eigen uitwerpselen zonder voedsel of water wat lijdt tot extreme ondervoeding en uiteindelijk een langzame en onverdiende dood. Velen van deze honden zijn met zulke gruwelijkheid en hardhandigheid behandeld dat ze naast de onbehandelde wonden die ze oplopen ook enorm bang en getraumatiseerd zijn.

Ik vind dit zo enorm hartbrekend dat ik actie wilde ondernemen. Ik heb daarom als buitenstaander en geheel vrijwillig een actie aangemaakt bij de website van GEEF waarvan de opbrengst direct gaat naar Dierenhulp Orfa die zo hun geweldige werk kunnen voortzetten. Het is nu meer nodig dan ooit omdat de winters in Roemenië erg streng zijn (tot wel -30 graden) en dit voor veel honden niet te overleven is (dit helemaal in combinatie met erge ondervoeding is gewoon fataal). Ikzelf heb al een startdonatie gedaan van €20,00 euro en ben opzoek naar mensen die mij hierin willen steunen met een minimum bedrag van €5,00. Genoeg mensen vinden dat ze hun geld gooien in een bodemloze put maar dit is absoluut niet zo. Met een paar euro kan er al stro gekocht worden zodat ieder geval 1 hond het warm heeft, 1 winterhok gekocht worden, om te voorkomen dat hij sterft aan een longontsteking. Voor zo'n hond, al is het er maar 1, maakt een paar euro een wereld van verschil.

Niet alleen ik, en zo ook de stichting zouden jullie enorm dankbaar zijn voor dit kleine bedrag, maar vooral de hondjes word een hoop leed bespaard.

Als er al 25 mensen zijn die 5 euro doneren, komen ze al een heel eind.

Op dit moment zijn er van het tot nu toe verzamelde geld (€167,50) winterhokken gekocht om zo de honden een warm plekje te geven buiten. Nog niet elke hond heeft een hok en de hokken moeten nog gevuld worden met stro.

Ik heb eerder een advertentie geplaatst die honderden keren is bekeken maar helaas zonder resultaat. Gelukkig geef ik niet zo snel op ^^

Mocht je een donatie voor mijn actie willen doen kan dit op de volgende manier: Ga naar de website van Geef, klik op acties -> zoek een actie en typ aan elkaar in VerzamelenRoemenie. Als je op mijn actie klikt, vind je daar een doneer knop.

Donaties in de vorm van voer, hondenmandjes e.d. zijn ook welkom. Stuur me dan een berichtje.

Alvast een gelukkig en gezond 2014!

Groetjes,

Fleur

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door witte angora »

In Nederland zijn ook hondjes in de asiels waar niemand van weet wat er mee moet gebeuren. En hier in de buurt is een caviaopvang, je wilt niet weten hoe de mensen in het begin hebben moeten modderen om de dieren een beetje op te kunnen vangen - en nog, want het is allemaal vrijwillig, maar het kost wel bakken met geld.

Ik snap sowieso niet wat je nu wilt bereiken, gisteren/vanmorgen had je hier ook een bericht geplaatst, dat is kennelijk verwijderd door de moderator omdat het tegen de gedragsregels is.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door riddert »

ik geef liever aan de dierenambulance in Nederland of aan het plaatselijk asiel, dan dat ik de zwerfhonden in Roemenië zou 'redden'. Ik persoonlijk denk dat een spuitje de beste oplossing is voor dit zwerfhondenprobleem in Roemenië.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Wat een snert reacties! Laat TS als zij dat wil, opkomen voor deze dieren. Ook deze honden hebben recht op leven. De harteloze reacties geven al aan, hoe groot de dierenliefde is. Bekijk zo'n filmpje, moet je wel tegen kunnen. By the way.....nerges staat dat je moet reageren!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hallo Fleur, heel goed dat je zo'n aktie bent begonnen maar zelf ben
ik van mening dat het een zinloos iets is maar dat is mijn mening.
Ik geef liever aan stichtingen hier in Nederland voor Nederlandse dieren die
het heel slecht getroffen hebben.

ToxicAlien
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 dec 2013 19:57

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ToxicAlien »

Chocomelk schreef:Hallo Fleur, heel goed dat je zo'n aktie bent begonnen maar zelf ben
ik van mening dat het een zinloos iets is maar dat is mijn mening.
Ik geef liever aan stichtingen hier in Nederland voor Nederlandse dieren die
het heel slecht getroffen hebben.
In Nederland zijn er idd genoeg dieren die ook hulp nodig hebben en asielen zitten vol met deze dieren. Het verschil is dat dieren hier in Nederlandse asielen niet doodgeknuppeld worden, levend in brand worden gestoken of levend begraven worden. Voor mij zit daar een groot verschil in.

ToxicAlien
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 dec 2013 19:57

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ToxicAlien »

riddert schreef:ik geef liever aan de dierenambulance in Nederland of aan het plaatselijk asiel, dan dat ik de zwerfhonden in Roemenië zou 'redden'. Ik persoonlijk denk dat een spuitje de beste oplossing is voor dit zwerfhondenprobleem in Roemenië.
Ik heb niks tegen de dierenambulance in Nederland of de asielen. Maar honden in o.a. Roemenie krijgen geen spuitje maar worden dood geknuppeld, levend in brand gestoken of gewoon levend begraven. Ik vind dat naar mijn mening totaal niet vergelijkbaar met de behandeling die honden krijgen in Nederlandse asielen.

ToxicAlien
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 dec 2013 19:57

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ToxicAlien »

witte angora schreef:In Nederland zijn ook hondjes in de asiels waar niemand van weet wat er mee moet gebeuren. En hier in de buurt is een caviaopvang, je wilt niet weten hoe de mensen in het begin hebben moeten modderen om de dieren een beetje op te kunnen vangen - en nog, want het is allemaal vrijwillig, maar het kost wel bakken met geld.

Ik snap sowieso niet wat je nu wilt bereiken, gisteren/vanmorgen had je hier ook een bericht geplaatst, dat is kennelijk verwijderd door de moderator omdat het tegen de gedragsregels is.
Ik heb vanochtend geen bericht geplaatst, dat moet iemand anders zijn geweest.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ToxicAlien schreef:
Chocomelk schreef:Hallo Fleur, heel goed dat je zo'n aktie bent begonnen maar zelf ben
ik van mening dat het een zinloos iets is maar dat is mijn mening.
Ik geef liever aan stichtingen hier in Nederland voor Nederlandse dieren die
het heel slecht getroffen hebben.
In Nederland zijn er idd genoeg dieren die ook hulp nodig hebben en asielen zitten vol met deze dieren. Het verschil is dat dieren hier in Nederlandse asielen niet doodgeknuppeld worden, levend in brand worden gestoken of levend begraven worden. Voor mij zit daar een groot verschil in.
Katten worden hier ook afgeschoten wat laatst vol op in het nieuws was, in asiels krijgen ze
een spuitje als ze er te lang zitten.
Het is de manier hoe ze om het leven gebracht worden en dat is in Roemenie niet goed.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door eleven »

ToxicAlien schreef:
witte angora schreef:In Nederland zijn ook hondjes in de asiels waar niemand van weet wat er mee moet gebeuren. En hier in de buurt is een caviaopvang, je wilt niet weten hoe de mensen in het begin hebben moeten modderen om de dieren een beetje op te kunnen vangen - en nog, want het is allemaal vrijwillig, maar het kost wel bakken met geld.

Ik snap sowieso niet wat je nu wilt bereiken, gisteren/vanmorgen had je hier ook een bericht geplaatst, dat is kennelijk verwijderd door de moderator omdat het tegen de gedragsregels is.
Ik heb vanochtend geen bericht geplaatst, dat moet iemand anders zijn geweest.
Ik heb eerder een advertentie geplaatst die honderden keren is bekeken maar helaas zonder resultaat. Gelukkig geef ik niet zo snel op ^^
Wat mij opvalt, dat je honden uit dit land naar hier haalt en dan hier op Marktplaats te koop aanbied.

@riddert

Fijn bericht, meer is daarover niet te zeggen. :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Nou Fleur, als je op deze manier het dierenleed een beetje minder laten worden, laat je dan niet afschrikken door negatieve reacties. Ik heb wat beelden gezien, die ik liever niet had willen zien. Succes!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:Nou Fleur, als je op deze manier het dierenleed een beetje minder laten worden, laat je dan niet afschrikken door negatieve reacties. Ik heb wat beelden gezien, die ik liever niet had willen zien. Succes!
Ciske ik zie dat niet als negatieve reacties maar gewoon een mening van
een ander lid.

ToxicAlien
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 dec 2013 19:57

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ToxicAlien »

eleven schreef:
ToxicAlien schreef:
witte angora schreef:In Nederland zijn ook hondjes in de asiels waar niemand van weet wat er mee moet gebeuren. En hier in de buurt is een caviaopvang, je wilt niet weten hoe de mensen in het begin hebben moeten modderen om de dieren een beetje op te kunnen vangen - en nog, want het is allemaal vrijwillig, maar het kost wel bakken met geld.

Ik snap sowieso niet wat je nu wilt bereiken, gisteren/vanmorgen had je hier ook een bericht geplaatst, dat is kennelijk verwijderd door de moderator omdat het tegen de gedragsregels is.
Ik heb vanochtend geen bericht geplaatst, dat moet iemand anders zijn geweest.
Ik heb eerder een advertentie geplaatst die honderden keren is bekeken maar helaas zonder resultaat. Gelukkig geef ik niet zo snel op ^^
Wat mij opvalt, dat je honden uit dit land naar hier haalt en dan hier op Marktplaats te koop aanbied.

@riddert

Fijn bericht, meer is daarover niet te zeggen. :mrgreen:
Ik heb inderdaad een aantal weken geleden een advertentie geplaatst maar dat was niet hier. Ik zet ook geen honden te koop op Marktplaats.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:Nou Fleur, als je op deze manier het dierenleed een beetje minder laten worden, laat je dan niet afschrikken door negatieve reacties. Ik heb wat beelden gezien, die ik liever niet had willen zien. Succes!
Ciske ik zie dat niet als negatieve reacties maar gewoon een mening van
een ander lid.
Ik doel niet op jouw reactie choco. Maar elke poging om een dier te helpen is mooi. Waar dat ook is, maakt niks uit.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door eleven »

ToxicAlien schreef:
eleven schreef:
ToxicAlien schreef:
Ik heb vanochtend geen bericht geplaatst, dat moet iemand anders zijn geweest.
Ik heb eerder een advertentie geplaatst die honderden keren is bekeken maar helaas zonder resultaat. Gelukkig geef ik niet zo snel op ^^
Wat mij opvalt, dat je honden uit dit land naar hier haalt en dan hier op Marktplaats te koop aanbied.

@riddert

Fijn bericht, meer is daarover niet te zeggen. :mrgreen:
Ik heb inderdaad een aantal weken geleden een advertentie geplaatst maar dat was niet hier. Ik zet ook geen honden te koop op Marktplaats.

Nou ik heb net gekeken op MP en daar staan advertenties van "Dierenhulp Orfa" waar honden worden aangeboden, die helemaal nog niet in Nederland zijn.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus dat geld dat mensen hier storten is gewoon bedoeld om die dieren hierheen te halen, en dan te verkopen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Sho what eleven.? Dan nog mag er om hulp gevraagd worden voor deze dieren. Het staat een ieder vrij om wel of geen hulp te bieden!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:Dus dat geld dat mensen hier storten is gewoon bedoeld om die dieren hierheen te halen, en dan te verkopen?
Lezen WA, er staat ook voor hokken en spullen.

ToxicAlien
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 dec 2013 19:57

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ToxicAlien »

Het kan best zijn dat Orfa op MP honden aanbied. Ik werk niet voor Orfa, ik doe dit vrijwillig en als buitenstaander. Het geld wat tot nu is gedoneerd is naar winterhokken gegaan omdat er genoeg honden nog geen winterhok hadden en omdat de winters zo streng zijn (-30 graden) is dit zonder winterhok niet te overleven voor ze. Ook gaat het naar stro voor in de hokken (omdat dekentjes bevriezen) en voer.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:Dus dat geld dat mensen hier storten is gewoon bedoeld om die dieren hierheen te halen, en dan te verkopen?
Dat denk ook.
Maar ook denk ik dat je gelijk hebt, dat er een topic verwijderd is, welk met dezelfde zin, als deze begonnen is.

@ciske

Lees mijn bericht nog een keer.

Gesloten