LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Giroloterij

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
harryboer
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:37

Giroloterij

Ongelezen bericht door harryboer »

Wie weet hoe hoog de inkomsten zijn van alle medewerkers van de postcode-loterij, wat en hoeveel er naar goede doelen gaat en waarom het zo nodig is om tientallen miljoenen in prijzen om te zetten?

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Giroloterij

Ongelezen bericht door sylvesterb »

harryboer schreef:Wie weet hoe hoog de inkomsten zijn van alle medewerkers van de postcode-loterij, wat en hoeveel er naar goede doelen gaat en waarom het zo nodig is om tientallen miljoenen in prijzen om te zetten?
Zie https://www.bankgiroloterij.nl/over/jaarverslagen.htm

Waarom het zo nodig is om tientallen miljoenen in prijzen om te zetten? Volgens mij is dat het hele concept van een loterij....

harryboer
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:37

Re: Giroloterij

Ongelezen bericht door harryboer »

Ja volgens u, dat begrijp ik, maar hiermede word mijn vraag niet beantwoord.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Giroloterij

Ongelezen bericht door scontra »

harryboer schreef:Wie weet hoe hoog de inkomsten zijn van alle medewerkers van de postcode-loterij, wat en hoeveel er naar goede doelen gaat en waarom het zo nodig is om tientallen miljoenen in prijzen om te zetten?
Ik weet het alleen maar van mezelf en mag gerust zeggen dat ik niets, maar dan ook helemaal niets, te klagen heb.
Aangezien ik niet aan een Tv-programma deelneem waar deelnemers "naar eer en geweten" bekend maken wat ze verdienen, moet ik u het bedrag schuldig blijven en ik vraag tenslotte ook niet naar uw financieel plaatje.

En voor de duidelijkheid, geen prijzengeld betekend geen deelnemers.
Des te hoger het prijzengeld des te meer deelnemers en daarmee wordt ook de verantwoordelijkheid voor de inlegde gelden evenredig groter.
Hoe groter de verantwoordelijkheid hoe evenredig zullen ook weer de salarissen weer bijgesteld.
Binnenkort start er weer een nieuwe ronde 'deelnemerswerving' en adviseer u op voorhand om ook mee te gaan doen of meer loten te kopen dan u nu al doet en dat uitsluitend en alleen voor de "goede doelen" en niet te vergeten, mijn portemonnee.

En eeeeh, Google even op "jaarverslag Postcodeloterij" :idea:

witteflits
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2017 14:55

Re: Giroloterij

Ongelezen bericht door witteflits »

ach ach wat een mooie vage reacties weer.

harryboer ik begrijp denk ik waarom je het vraagt.

u zou meer ingelegd geld willen spenderen aan het goede doel en minder aan salarissen en reclames en dergelijke.

het prijzengeld mag wat meer verdeelt worden in kleinere porties zodat er meerdere mensen kans maken op een iets grotere prijs als die 10 euro die je eens in de 4 jaar wint.
1 miljoen is te verdelen in 10 x een ton.
10 mensen gelukkig of 100 x 10.000 is 100 mensen blij.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Giroloterij

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb dus liever de kans een miljoen te winnen, dan een verwaarloosbaar grotere kans om 10.000 te winnen.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Giroloterij

Ongelezen bericht door Emcede »

harryboer schreef:Ja volgens u, dat begrijp ik, maar hiermede word mijn vraag niet beantwoord.
Begin dan in elk geval eens je vraag duidelijk te stellen. In de titel heb je het over ‘Giroloterij’ (bestaat volgens mij niet eens, maar goed)en in de tekst gaat het ineens over de Postcodeloterij.

Wat kan het jou schelen wat ze verdienen?! Ik vraag jou toch ook niet wat je verdient?! Als je bedoelt ‘hoeveel kost de hele organisatie’ vraag dan een jaarverslag op, daar staat het vast in.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Giroloterij

Ongelezen bericht door kweenie »

harryboer schreef:Wie weet hoe hoog de inkomsten zijn van alle medewerkers van de postcode-loterij, wat en hoeveel er naar goede doelen gaat
Dat 'weet' bijvoorbeeld het jaarverslag.
Maar aangezien je dat blijkbaar zelf niet wilt opzoeken, de helft van de opbrengt gaat naar goede doelen. Dat zijn ze verplicht. Ongeveer 30% gaat op aan prijzen.
harryboer schreef:en waarom het zo nodig is om tientallen miljoenen in prijzen om te zetten?

Om meer omzet te genereren. Aangezien met elke extra euro aan prijzengeld er meer mensen aan de loterij meedoen en iedere euro extra prijzengeld zo ook extra inkomsten voor de goede doelen genereert.

Bovendien levert een extra prijs van een miljoen meer nieuwe deelnemers op dan tien extra prijzen van een ton.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Giroloterij

Ongelezen bericht door Brahms »

Wie weet hoe hoog de inkomsten zijn van alle medewerkers van de postcode-loterij
Bij elkaar opgeteld of elke functie apart ?
In het eerste geval zegt het helemaal niets, in het tweede geval zullen we zien dat veel functies ook bij dit bedrijf heel "normaal" betaald worden en de echte toplui iets meer.
Zoals in elk bedrijf of instelling.

Persoonlijk zal me het allemaal een zorg zijn, zolang mijn eigen inkomsten maar ruim naar tevredenheid zijn....

Gesloten