LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kadobonnen loterijen

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Adrydb
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2017 14:50

Kadobonnen loterijen

Ongelezen bericht door Adrydb »

Jullie hebben wel eens aandacht besteed aan de geldigheidsduur van kadobonnen.
Doordat ik een periode zwaar ziek ben geweest heb ik verlopen bonnen van 2016
Van de Hema 2 en rituals 2. Kan ik daarmee nog iets doen en wie bepaalt de
Geldigheidsduur?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kadobonnen loterijen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Adrydb schreef:Jullie hebben wel eens aandacht besteed aan de geldigheidsduur van kadobonnen.
Doordat ik een periode zwaar ziek ben geweest heb ik verlopen bonnen van 2016
Van de Hema 2 en rituals 2. Kan ik daarmee nog iets doen en wie bepaalt de
Geldigheidsduur?
Je zit hier op het forum van Radar, de redactie zelf reageert hier nooit, enkel leken die uit eigen kennis putten of weten hoe de Google zoekmachine werkt :lol:
Als er op de cadeaubon geen uitgifte- en geldigheidsdatum staat, betekent dit dat de bon onbeperkt geldig is. Als er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon staat, dan mag je de bon gedurende vijf jaar inwisselen. Oftewel: je hebt dan vijf jaar de tijd om iets uit te zoeken bij de betreffende winkel. Maar winkeliers mogen ook cadeaubonnen verkopen met een beperkte geldigheidsduur. In dat geval staan er vaak een uitgiftedatum en een geldigheidsduur op de bon. Een geldigheidsduur van korter dan één jaar is meestal onredelijk.
(Bron: Consuwijzer)

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kadobonnen loterijen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Adrydb schreef:Jullie hebben wel eens aandacht besteed aan de geldigheidsduur van kadobonnen.
Doordat ik een periode zwaar ziek ben geweest heb ik verlopen bonnen van 2016
Van de Hema 2 en rituals 2. Kan ik daarmee nog iets doen en wie bepaalt de
Geldigheidsduur?
De geldigheidsduur bepaald de uitgever ervan. En dat mag beperkt of onbeperkt zijn. Dat u nog hele oude bonnen hebt liggen is zonde van uw geld of van de gever.
Wat u er mee kan doen? Inlijsten of als onderzetter gebruiken. Maar een geldwaarde heeft net niet meer. Tenzij de winkelier een coulanceregeling kan geven.

Gesloten