Let op: Collecte Wereld Kanker Onderzoek Fonds; riekt naar oplichting?!

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
signore.ruggiero
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2020 15:00

Let op: Collecte Wereld Kanker Onderzoek Fonds; riekt naar oplichting?!

Ongelezen bericht door signore.ruggiero »

Ik heb vandaag een op naam gestelde brief ontvangen van het 'Wereld Kanker Onderzoek Fonds' met daarbij een kaart waar ik drie euro's in kan plakken en deze kan ik dan vervolgens in de bijgevoegde antwoordenvelop retour sturen.

Het geheel komt mij onbetrouwbaar over. De organisatie is mij niet bekend, ik heb er nog nooit van gehoord. De organisatie is ook niet bekend bij het CBF. Ze schermen er wel mee dat ze door de Belastingdienst 'erkend' zijn als Algemeen Nut Beogende Instelling, maar dit zegt vrij weinig over de betrouwbaarheid van de organisatie.
In dit artikel lees ik er in ieder geval niet veel goeds over: https://www.vpro.nl/argos/lees/nieuws/2 ... -wkof.html
Ook de methode, het vragen om het opsturen van contant (en dus niet traceerbaar!) geld doet mijn wenkbrauwen fronsen. Ik sla dus in ieder geval even over.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Let op: Collecte Wereld Kanker Onderzoek Fonds; riekt naar oplichting?!

Ongelezen bericht door kuklos »

Hier is al een topic over.

WKOF
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 13:34

Re: Let op: Collecte Wereld Kanker Onderzoek Fonds; riekt naar oplichting?!

Ongelezen bericht door WKOF »

Goedemiddag,

Excuses voor onze verlate reactie. Wij van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds (WKOF) waren nog niet actief op dit forum; vandaar zien we nu pas uw bericht.

Het poststuk dat u beschrijft is onderdeel van een campagne van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds. Graag informeren wij u meer hierover, en beantwoorden wij de vragen die u hierover heeft.

Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds richt zich op onderzoek en voorlichting op het gebied van voeding en leefstijl in relatie tot kanker. Met de brief die u van ons had ontvangen willen wij mensen daarover vertellen. De steunvraag die erbij zit is uiteraard volkomen vrijblijvend.

Heeft u vragen? Mail naar [email protected] of bel ons op werkdagen tussen 9 en 17 uur op 020 344 9595.

Met vriendelijke groet,

Team Wereld Kanker Onderzoek Fonds

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Let op: Collecte Wereld Kanker Onderzoek Fonds; riekt naar oplichting?!

Ongelezen bericht door Moneyman »

WKOF schreef:
05 mei 2021 16:31
Excuses voor onze verlate reactie. Wij van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds (WKOF) waren nog niet actief op dit forum; vandaar zien we nu pas uw bericht.
Een kritisch topic, wat inmiddels naar de archieven van het internet was gezakt, weer activeren en daardoor actueel maken in de zoekmachines is meestal niet de meest handige strategie :lol:

En al helemaal niet als je vervolgens nul komma nul ingaat op de gemaakte kritiekpunten. Dit is geen actie die jullie euro's op gaat leveren, denk ik :roll:

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Let op: Collecte Wereld Kanker Onderzoek Fonds; riekt naar oplichting?!

Ongelezen bericht door rvjapio »

.en met dit artikel van juli 2020 laat je het wel helemaal om te doneren...https://www.vpro.nl/argos/lees/onderwer ... -wkof.html

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Let op: Collecte Wereld Kanker Onderzoek Fonds; riekt naar oplichting?!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach ja, het WKOF. Elders op het forum heeft een zeer gerespecteerd forumlid al eens laten weten:
Erthanax schreef:
26 jan 2020 11:04
(...) Vanaf mijn eerste reactie heb ik gewezen op de vage informatie op de website van het WKOF. Heel veel woorden en stockfoto's (!), verder niets. Eén onderzoek in tien jaar tijd en verder "voorlichting" en "beleidsbeïnvloeding" op het gebied van "voeding, leefstijl en kanker." Verder dan vage kletspraat komen ze niet. (...)
Jammer dat het desbetreffende topic niet goed meer is te volgen, sinds de bijdragen van een ander, inmiddels vertrokken forumlid rigoureus zijn verwijderd.

Gesloten