LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paasvuren

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Mucha, prima dat u met uw forum-ervaring hier aangeeft dat er onderliggende oorzaken zijn ... maar linksom of rechtsom verwordt deze topic eerder tot een klucht, kan de redactie ingrijpen en flauwe vervuilende reacties als off-topic classificeren resp. verwijderen.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door angel1978 »

hänschen klein schreef:@Mucha, prima dat u met uw forum-ervaring hier aangeeft dat er onderliggende oorzaken zijn ... maar linksom of rechtsom verwordt deze topic eerder tot een klucht, kan de redactie ingrijpen en flauwe vervuilende reacties als off-topic classificeren resp. verwijderen.
Het hele topic is offtopic, vervuilend en een grote klucht.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Helaas zie ik de in de spelregels beschreven MELDKNOP naar de redactie nergens ... maar misschien drukt u erop?

Mucha

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Mucha. Hoe zou de redactie dan reageren wanneer ik van deze beschreven passiviteit een TOPIC maak? (Maar waar is die knop dan?)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door berndv »

hänschen klein schreef:@Mucha. Hoe zou de redactie dan reageren wanneer ik van deze beschreven passiviteit een TOPIC maak? (Maar waar is die knop dan?)
de meldknop zit links naast de quote knop

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@berndv bedankt. Ik was er al bang voor, maar ik heb ook geen quoteknop.

Daar ik mijn beeld grafisch in kleur ietwat heb aangepast blijken er elementen te verdwijnen ... dan moet ik maar 'behinderd' meedoen.

NB. Inmiddels ben ik langzaam met mijn cursor over het beeld gegaan en ontdek inderdaad meerdere functies, zoals ook tekst veranderen!
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 17 apr 2017 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door scontra »

De "paasvuren" zijn weer verledentijd en dit onderwerp wordt pas weer actueel tegen de Paasdagen van 2018.
Ik kan niet wachten. ;-))

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door berndv »

de meeste paasvuren zijn inderdaad weer voorbij, sommigen zullen hun berg op 2e paasdag in de hens steken, maar dat zijn enkelen.

Zoals ik al eerder stelde is een verbod op paasvuren onzin. Een paasvuur, of enige dergelijke andere vorm van verbranding van afval is immers bij wet al verboden:
1 Het is verboden zich van afvalstoffen te ontdoen door deze - al dan niet in verpakking - buiten een inrichting te storten, anderszins op of in de bodem te brengen of te verbranden.
2 Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur kan, indien het belang van de bescherming van het milieu zich daartegen niet verzet, voor daarbij aangegeven categorieën van gevallen vrijstelling worden verleend van het verbod, bedoeld in het eerste lid.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0003245/2 ... rtikel10.2

lid 1 bepaald dat het verboden is, lid 2 bepaald dat er ontheffing kan worden verleend. Iets dat vrij normaal is in de wetgeving. Immers als lid 2 niet zou bestaan, zou het verbod geen enkele uitzondering meer kunnen maken om bijvoorbeeld oud papier in te zamelen door een kerk of sportvereniging met een container, aangezien dat onder hetzelfde verbod valt.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door absent »

Hoho...Paasvuren zijn immateriële erfgoederen. Officiële erfgoederen, te vinden op de Europese lijst. Dus.
Geen petitie kan daar wat tegen beginnen. En het laatste Paasvuur dit jaar komt nog. Iets met een zeldzaam nestje koolborstelmeesjes...

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door Quark »

gosewijn schreef:KLagen ze niet over een cent dan is het wel, het weer, en nu weer rook . Denk dat ik maar eens over de klagers ga klagen. :shock:
Tsja we blijven nu eenmaal Nederlanders :D

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Het is altijd weer spannend wie de hoogste palletstapel heeft! Pallets kunnen chemisch bewerkt zijn dacht ik?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door scontra »

liefdeisdeweg schreef:Het is altijd weer spannend wie de hoogste palletstapel heeft! Pallets kunnen chemisch bewerkt zijn dacht ik?
Ontzettend spannend altijd, ik kon er ook nu weer echt niet van slapen.
Die eventuele chemische bewerking is volledig in de atmosfeer verdwenen als de pallets zijn verbrand en dan merkt niemand er nog iets van, of zoiets, misschien.

Mucha

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door crazyme »

Mucha schreef:Wel weer typisch. Tree3 opent een "nieuwe" topic en laat vervolgens niks meer van zich horen.
Onder andere namen wellicht ?

Edel8bare
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2017 14:03

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door Edel8bare »

Kunnen we dan nu weer ONTOPIC en het hebben over het nut van paasvuren of beter gezegd het niet hebben van nut?
In mijn wijk (veel rijdjeshuizen) heeft iedereen een relatief kleine achtertuin, waar men te pas en te onpas denkt een paasvuur te kunnen stoken.
Zo had mijn directe buur naar mijn idee materialen verwerkt in het vuur die er niet in hadden gemogen.

Zijn daar regels voor? Mag iedereen zomaar alles in brand zetten omdat het je toevallig goed uitkomt?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Samenvattend ...

Paasvuren zijn vergunningsplichtig. Vuurkorven niet.
Verbrandingen als bedrijf staan onder strenge toezicht.
Particuliere verbranding valt onder de Gemeentelijke APV.
Wordt er bij u gehandhaaft? Bij onze Gemeente niet!

Blijft de wijkagent ... en de rijdende rechter!

Mucha

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door crazyme »

Mucha schreef:
crazyme schreef:
Mucha schreef:Wel weer typisch. Tree3 opent een "nieuwe" topic en laat vervolgens niks meer van zich horen.
Onder andere namen wellicht ?
Wellicht. Maar dat mag je hier niet hardop zeggen.
Daarom vraag ik het mij ook af.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door berndv »

Edel8bare schreef:Kunnen we dan nu weer ONTOPIC en het hebben over het nut van paasvuren of beter gezegd het niet hebben van nut?
zullen we dan maar meteen 200 jaar terug gaan in de tijd en alles wat eigenlijk geen nut heeft afschaffen? Er zijn zoveel nutteloze dingen in deze wereld tegenwoordig, allemaal onder die enge noemer "recreatie" of "vertier". Afschaffen. Vakantie? Afschaffen. Dierentuinen? Afschaffen. (Pret)parken? Afschaffen. Totaal nutteloos, alleen maar bedoeld voor de leukigheid, nergens voor nodig.

Gesloten