Paasvuren

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Mucha

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door Mucha » 20 apr 2017 00:52

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 20 apr 2017 06:56

Mucha schreef:
crazyme schreef:
Mucha schreef:Wel weer typisch. Tree3 opent een "nieuwe" topic en laat vervolgens niks meer van zich horen.
Onder andere namen wellicht ?
Wellicht. Maar dat mag je hier niet hardop zeggen.
Daarom vraag ik het mij ook af.

breien

Ongelezen bericht door breien » 20 apr 2017 08:35

Edel8bare schreef:Kunnen we dan nu weer ONTOPIC en het hebben over het nut van paasvuren of beter gezegd het niet hebben van nut?
In mijn wijk (veel rijdjeshuizen) heeft iedereen een relatief kleine achtertuin, waar men te pas en te onpas denkt een paasvuur te kunnen stoken.
Zo had mijn directe buur naar mijn idee materialen verwerkt in het vuur die er niet in hadden gemogen.

Zijn daar regels voor? Mag iedereen zomaar alles in brand zetten omdat het je toevallig goed uitkomt?
On Topic betekent dat het gaat om de echte paasvuren en niet om de kleine vuurtjes die buren in de achtertuin stoken.
Vuurkorven en houtkachels zijn al vaak genoeg ter sprake gebracht in andere topics.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 20 apr 2017 11:37

Edel8bare schreef:Kunnen we dan nu weer ONTOPIC en het hebben over het nut van paasvuren of beter gezegd het niet hebben van nut?
zullen we dan maar meteen 200 jaar terug gaan in de tijd en alles wat eigenlijk geen nut heeft afschaffen? Er zijn zoveel nutteloze dingen in deze wereld tegenwoordig, allemaal onder die enge noemer "recreatie" of "vertier". Afschaffen. Vakantie? Afschaffen. Dierentuinen? Afschaffen. (Pret)parken? Afschaffen. Totaal nutteloos, alleen maar bedoeld voor de leukigheid, nergens voor nodig.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 20 apr 2017 12:11

breien schreef: Vuurkorven en houtkachels zijn al vaak genoeg ter sprake gebracht in andere topics.
Houtrook ook.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha » 20 apr 2017 12:27

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gemist

Ongelezen bericht door gemist » 20 apr 2017 12:30

Mucha schreef:
crazyme schreef:
breien schreef: Vuurkorven en houtkachels zijn al vaak genoeg ter sprake gebracht in andere topics.
Houtrook ook.
Meer dan vaak genoeg.
Nou, afschaffen...

liefdeisdeweg

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg » 01 apr 2018 13:08

Vanmorgen vroeg werd ik wakker van een brandlucht!

http://www.lc.nl/friesland/Brandlucht-i ... 51072.html

Kilometers verderop is de geur nog ruikbaar....

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 01 apr 2018 13:14

Ik dacht dat we niet aan Nederlandse tradities mochten rommelen. Of mag dat alleen als we zelf overlast ervaren?

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 01 apr 2018 13:44

liefdeisdeweg schreef:Vanmorgen vroeg werd ik wakker van een brandlucht!

http://www.lc.nl/friesland/Brandlucht-i ... 51072.html

Kilometers verderop is de geur nog ruikbaar....
Lekker fikkie stoken en dat slechts éénmaal per jaar.
Maak u liever druk om bijv. de ongebreidelde toename van het aantal vakantie-vliegbewegingen die 365 dgn. p.jr. en dat 20 uur per dag ons leefmilieu vervuilen.
Maar dat zult u waarschijnlijk niet gaan doen omdat u mogelijk zelf één van die grootvervuilers bent. :idea:

liefdeisdeweg

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg » 01 apr 2018 13:51

Nee, ik vlieg niet. En ben tevens tegen vliegveld in Lelystad. Het verwijzen naar andere bronnen is wel erg gemakkelijk zodat je niets er aan te hoef te doen. Ik weet wel zeker als ik iets van de uitstoot van vliegtuigen zeg dat men dan zegt: Doe wat aan het autoverkeer. Ik kreeg hoofdpijn en benauwd van deze scherpe lucht.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 01 apr 2018 13:56

Van die Paashaas krijg ik ook hoofdpijn, afschaffen die hap. :D :D

liefdeisdeweg

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg » 01 apr 2018 13:58

Weet iemand ook of er wel schoon hout wordt verbrand op de paasvuren? Want ik las dat daar arsenicum van in de lucht komt. Dat is iets andere koek dan de paashaas.

Inmiddels is het fijnstof in de provincie Groningen door de grens van 100 µg/m3 geschoten. Deze concentratie fijnstof in de lucht kan leiden tot ademhalingsproblemen, verergering van astma en COPD en een toename van luchtwegklachten als piepen en hoesten.

Maar mensen die spotten heb je er natuurlijk ook altijd bij.

RTV Oost meld:

Morgen nog meer overlast

Volgens Bosch kan vooral het noorden van Overijssel hinder ondervinden van de vieze lucht uit Duitsland. "Morgenvroeg kan dat zich herhalen. De wind is niet al te sterk en dat betekent dat het blijft hangen. Als de atmosfeer wordt schoongeveegd verdwijnt dat wel, maar dat kan even duren."

Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) geldt een waarschuwing vanaf 70 µg/m3.
Laatst gewijzigd door liefdeisdeweg op 01 apr 2018 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 01 apr 2018 14:01

liefdeisdeweg schreef:Want ik las dat daar arsenicum van in de lucht komt.
Bron?

liefdeisdeweg

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg » 01 apr 2018 14:03

kuklos schreef:
Bron?

bron: Basisdocument Arseen van het RIVM. Bij hout dat bewerkt is met arseen komt tot 80% vrij in de lucht. Als ik koffie te samen met arsenicum zou gaan drinken dan sterf ik. De vraag is welke gevolgen dat heeft als dat in de lucht verdwijnt.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 01 apr 2018 14:07

Dat is inderdaad andere koek. Het is dan ook geen toeval dat paasvuren in krimpgebieden staan. Dat we daar nooit iets over horen of lezen komt door de Illuminati. Of de Bilderberggroep.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 01 apr 2018 14:08

liefdeisdeweg schreef:
kuklos schreef:
Bron?

bron: Basisdocument Arseen van het RIVM. Bij hout dat bewerkt is met arseen komt tot 80% vrij in de lucht. Als ik koffie te samen met arsenicum zou gaan drinken dan sterf ik. De vraag is welke gevolgen dat heeft als dat in de lucht verdwijnt.
Wanneer ik een boomstam doorslik ga ik ook dood.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 01 apr 2018 14:09

Dus eigenlijk is je vraag of er hout wordt verstookt dat is bewerkt met arseen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 01 apr 2018 14:11

liefdeisdeweg schreef:Inmiddels is het fijnstof in de provincie Groningen door de grens van 100 µg/m3 geschoten. Deze concentratie fijnstof in de lucht kan leiden tot ademhalingsproblemen, verergering van astma en COPD en een toename van luchtwegklachten als piepen en hoesten.

Maar mensen die spotten heb je er natuurlijk ook altijd bij.

RTV Oost meld:

Morgen nog meer overlast

Volgens Bosch kan vooral het noorden van Overijssel hinder ondervinden van de vieze lucht uit Duitsland. "Morgenvroeg kan dat zich herhalen. De wind is niet al te sterk en dat betekent dat het blijft hangen. Als de atmosfeer wordt schoongeveegd verdwijnt dat wel, maar dat kan even duren."

Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) geldt een waarschuwing vanaf 70 µg/m3.
Ik dacht we het over paasvuren hadden en nu stappen we ineens over op luchtvervuiling?

En toen werd het stil.

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 01 apr 2018 14:40

kuklos schreef:
Ik dacht we het over paasvuren hadden en nu stappen we ineens over op luchtvervuiling?

En toen werd het stil.
Even het Paasvuurtje weer wat opstoken :!:
Ineens !!! Dit topic is na een jaartje stilte weer afgestoft voor hergebruik.
Wat hebben Paasvuren en luchtvervuiling gemeen ? :idea:

Plaats reactie