LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paasvuren

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Paasvuren

Ongelezen bericht door tree3 »

Vul in op de website de poll:

paasvuuroverlast.wordpress.com/

Heb jij last van paasvuur of vind je het niet meeer van deze tijd?
Ik heb er last van, ik vind de rook vies en de rook is ongezond
Ik heb er last van, ik krijg het benauwd, krijg hoofdpijn of ander klachten
Ik vind het gewoon idioot dat dit nog kan in 2017, met de kennis van nu

Invul mogelijk dat je het gezellig en leuk vind ontbreekt in deze.....
Laatst gewijzigd door Radar op 17 apr 2017 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link aangepast door Moderator

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door harkja »

Ik vind het wel een traditie maar of het goed is voor 'gezondheid' denk van niet :D

Mucha

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door Brainless »

Hier (Friesland) wordt er soms dagen riet(velde) verband; dan staan hele dorpen onder de dikke rook.
Tja; hoort erbij (deuren en ramen maar dichthouden).

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door newmikey »

tree3 schreef: Ik heb er last van, ik krijg het benauwd, krijg hoofdpijn of ander klachten
We hebben allemaal wel eens èrgens last van, we zijn immers niet alleen op de wereld. Eén keer per jaar en u kunt die paasvuren makkelijk uit de weg gaan ook nog eens. Daar zijn dus géén online petities voor nodig. Kom anders even een paar daagjes naar de Randstad, geen/weinig paasvuren en heerlijke stranden met gezonde zeelucht.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Heidense paasvuren ...

Was het ooit een eerder plaatselijke traditie droog en gesorteerd hout te verbranden, wordt het klaarblijkelijk nù pas echt een plaag met metershoge brandstapels. Wie de 'grootste' heeft, komt daarmee in het nieuws. Dus verwordt nu een plaatselijke traditie tot een landelijke en commerciële PR-activiteit. Aan de burgemeesters, die PR voor hun Gemeente wel leuk vinden, nu de opgave om in te grijpen en de brandstapels klein te houden of zelfs te verbieden.

Dat gaat zó dus nooit werken.

stofzuigertje

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast de nieuwjaarsnacht ook Chinees nieuwjaar... en nu dit weer.

Maar ik durf niet te klagen met mijn houtkachel!

Mucha

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Het afschaffen van tradities is wel echt van deze tijd. Over een aantal jaar kan en mag niets meer zodra het ook maar enig invloed heeft op mensen die er niets mee te maken hebben. Prima vooruitzicht, toch?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door scontra »

"tree3,

Leuk dat u een actueel onderwerp aan 'de kaak' stelt welke slechts op één dag per jaar (over)last kan/zal veroorzaken.
Het lijkt mij echter veel nuttiger en ook heel erg simpel om per (kalender)dag hier een onderwerp ter discussie te stellen waar mensen (over)last van kunnen ondervinden en dan bedoel ik geen overlastgevende situaties voor één dag maar die 365 dgn. per jaar belastend zijn voor mens en milieu.
Vandaag is het dan dag 1 en ik ben benieuwd naar de onderwerpen welke u morgen en de resterende 364 dgn. ter discussie zult stellen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Dàgelijks verstikkende paasvuren ...

Met vuurkorven kunnen op warme zomerdagen overal 'paasvuren' aangestoken worden en het bij koude dagen verbranden van hout in de allesbrander thuis is inmiddels een warme trend geworden. Dat in de nieuwbouw nog steeds open haarden zijn toegestaan ... wat kan het iedereen de belasting van het mileu en de gezondheid schelen. Petities kunnen wèl iets bewust(er) maken en ik zou eerder iets willen ondernemen tegen dagelijkse paarvuren. Met 150 open haarden in een enkele wijk en géén enkele handhavingsmogelijkheid ondanks de waarschuwingen van de GGD en het RIVM is het éénmalige paasvuur m.i. eerder muggeziften.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door tree3 »

Er worden pallets verbrand. is dat hout behandeld of onbehandeld?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

breien schreef:De pallets zijn onbehandeld hout. Waarschijnlijk zijn het an die goedkope wegwerppallets van slecht hout.
Euro (EUR) pallets zijn geld (geloof iets van € 20) waard en trouwens ook onbehandeld.

Voor de TS je moet ook niet in de rook gaan staan, dan gaat het gewoon de lucht in.

Vind het wel mooi om te zien en hoe dorpen met elkaar strijden om de hoogste stapel te krijgen.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door absent »

Euro en CHEP pallets waren in het gulden-tijdperk idd wat waard. Maar tegenwoordig niet meer. Als particulier vang je er niets voor. Alleen het oude verhaaltje blijft hardnekkig hangen.
Verder is het gewoon hout met van die geperst houten blokken. Daar zit lijm in, duh, en daar gaat TS helemaal op los. En bij de kerstboomverbranding zijn de naalden nog groen. Ook heul-heul-heul errug slecht voor gezondheid. Azijn plassen betekent vaak nierproblemen....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, en dan ga je je afvragen hoe pallets gerecycled worden als ze niet op een paasvuur komen te liggen. Daar worden echt geen meubels meer van gemaakt, in ieder geval niet commercieel.

Daarnaast zijn paasvuren ook verboden. Daarom moet er namelijk ook een vergunning voor worden aangevraagd. Als ze niet verboden waren geweest, hoefde je ook geen vergunning aan te vragen. Weet eigenlijk niet of het verbod op landelijke niveau is of dat dit verbod meer APV gerelateerd is. Indien apv gerelateerd zou eventueel een gang naar de bestuursrechter een optie zijn. Niet dat ik de kans op succes groot acht.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door gosewijn »

KLagen ze niet over een cent dan is het wel, het weer, en nu weer rook . Denk dat ik maar eens over de klagers ga klagen. :shock:

Mucha

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door crazyme »

Goed dat ik er aan wordt herinnerd, ik moet nog een paar vuurkorven kopen zodat ik mijn eigen paasvuur kan maken. Zou eigenlijk een trend moeten worden, iedereen aan de vuurkorf !

En waar kan ik mijn oude pallets naar toe brengen ?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Uit eigenbelang van dit medium ...

Het wordt tijd dat een moderator de flauwe reacties verwijdert en de betreffende reageerder een afmaning stuurt!

Mucha

Re: Paasvuren

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten