PETITIE: Analoge FM radio via de Ziggo kabel moet blijven!

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
NeoDutchio

Re: PETITIE: Analoge FM radio via de Ziggo kabel moet blijven!

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 18 nov 2019 16:23

witte angora schreef:
16 nov 2019 09:18
Arizonakid schreef:
15 nov 2019 21:11
Ik hoorde verdorie zojuist dat de Nederlandsche Spoorwegen de stoomtrein hebben afgeschaft!
Vanmorgen op het nieuws: vandaag gaat er weer een stoomtrein rijden. Naar Apeldoorn om precies te zijn.
Ik heb die zien rijden, heel vreemd, kwam uit de richting van Duitsland, maar scheen de rit begonnen te hebben in Spanje. En dat terwijl Spanje een andere railsmaat heeft dan Frankrijk.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 18 nov 2019 18:33

Theotrucker schreef:
15 nov 2019 23:07
Noorwegen is al helemaal gestopt met FM radio. België zou binnen twee jaar stoppen. Nederland hoogstens tot 2030, maar vermoedelijk stopt het veel eerder…….. Je kunt nog altijd naar een museum voor die techniek van de vorige eeuw.
Maar zolang FM door de omroepen nog wordt uitgezonden, zie ik geen aanleiding voor Ziggo om dit van de kabel af te gooien.
En zolang FM door de omroepen nog wordt uitgezonden zijn verwijzingen naar museum of stoomtreinen misplaatst

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 18 nov 2019 19:53

Er zijn meerdere technologieën om radiosignalen door te geven. Naast FM zijn er bijvoorbeeld AM, digitaal kabelsignaal, satelliet, digitenne, DAB+ of internet. Op AM na maken de Nederlandse zenders van al die varianten gebruik. Ik zie geen principiële reden waarom kabelbedrijven dan per se een FM signaal moeten doorgeven.

SoundBoard

Ongelezen bericht door SoundBoard » 06 dec 2019 15:42

De kwaliteit van het analoge signaal van Ziggo via de kabel is abominabel slecht.
Het stereosignaal alsook de RDS-data laten het afweten. Via internet wordt domweg aanbevolen radio te luisteren via de tv. Realiseert Ziggo zich dan niet dat de geluidsinstallatie dan buiten spel staat? Of moet een ieder dan maar een soundbar aanschaffen?

FO

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 06 dec 2019 15:52

SoundBoard schreef:
06 dec 2019 15:42
Realiseert Ziggo zich dan niet dat de geluidsinstallatie dan buiten spel staat? Of moet een ieder dan maar een soundbar aanschaffen?

FO
Uit beroepsoverweging kan ik melden dat ik dat een goed initiatief vind. We willen allemaal 4K beeld op 80 inch en gaan dan luisteren door speakers van 2 euro.

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 06 dec 2019 15:53

SoundBoard schreef:
06 dec 2019 15:42
De kwaliteit van het analoge signaal van Ziggo via de kabel is abominabel slecht.
Het stereosignaal alsook de RDS-data laten het afweten. Via internet wordt domweg aanbevolen radio te luisteren via de tv. Realiseert Ziggo zich dan niet dat de geluidsinstallatie dan buiten spel staat? Of moet een ieder dan maar een soundbar aanschaffen?

FO
Waarom zou de geluidsinstallatie dan buitenspel staan? De TV kan gewoon worden aangesloten op die installatie, Eigenlijk iedere TV heeft wel een digitale uitgang en zeer veel modellen hebben ook nog analoog uit.

Ik vraag me trouwens af of je signaal problemen niet ergens anders mee te maken hebben. Hier lijkt het prima te functioneren al gebruik ik het vrijwel nooit meer.

SoundBoard

Ongelezen bericht door SoundBoard » 06 dec 2019 15:55

Het gaat hier in dit onderwerp niet over het nut van een soundbar ten opzichte van een stel tv-speakers.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 06 dec 2019 15:58

Jij komt met die soundbar aanzetten.. maar volgens mij heeft bijna elk modem ook gewoon een audio uitgang waarop je het signaal kan doorlussen naar je audio installatie.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 06 dec 2019 15:58

Mijn televisietoestel heb ik met een (optisch) kabeltje verbonden met mijn geluidsinstallatie. Dat werkt uitstekend.

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 06 dec 2019 16:09

SoundBoard schreef:
06 dec 2019 15:55
Het gaat hier in dit onderwerp niet over het nut van een soundbar ten opzichte van een stel tv-speakers.
Waarom begin je er dan over? Je brengt zelf de soundbar als argument in stelling.

Plaats reactie