LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petitie houtrook tekenen

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door igen »

Ik begrijp die mensen die per se hun gelijk willen halen via petities ed. niet. Als je van mening bent dat iedereen tegen je is, kun je dan niet beter zelf je mening bijstellen door andermans oplossingen te accepteren? Een dialoog is daar juist voor bedoeld. Maar dat doordrukken en wijzen naar anderen is blijkbaar alleen aan hen toebedeeld. Wie de schoen past, dempt de put.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

igen schreef:Ik begrijp die mensen die per se hun gelijk willen halen via petities ed. niet. Als je van mening bent dat iedereen tegen je is, kun je dan niet beter zelf je mening bijstellen door andermans oplossingen te accepteren? Een dialoog is daar juist voor bedoeld. Maar dat doordrukken en wijzen naar anderen is blijkbaar alleen aan hen toebedeeld. Wie de schoen past, dempt de put.
Het staat iedereen vrij om te proberen invloed uit te oefenen. Een petitie is een prima middel. Dat kan zowel gebeuren door voorstanders maar ook door tegenstanders van een thema. Dat heeft niets te maken met je zin doordrukken of zoiets maar met actie voeren. Het staat ook de voorstanders van hout stoken vrij om ook een petitie te starten om zo hun 'hun gelijk te halen' door handtekeningen te verzamelen.

Mucha

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door newmikey »

Mucha schreef:
Klaas Jan schreef:Het staat iedereen vrij om te proberen invloed uit te oefenen. Een petitie is een prima middel. Dat kan zowel gebeuren door voorstanders maar ook door tegenstanders van een thema.
Hoe moet ik mij dit voorstellen ? Iets als......
Zeurders zijn slecht voor de gezondheid van elke burger. Het maakt niet uit of je jong of oud bent. Sommige mensen zijn er extra gevoelig voor zoals kinderen en ouderen. De overheid besteedt weinig aandacht aan de gevolgen van zeurders voor de gezondheid. Inmiddels zijn er circa 1 miljoen zeurders in Nederland. En er komen er dagelijks een aantal bij. Ook zien we een toename van klagers en zwartkijkers. We kunnen nu vaak ook op mooie dagen niet meer buiten zitten.
Stichting zeurdersvrij vind dat iedereen recht heeft op een gezellige en klaagloze lucht. De overheid moet hier duidelijke regels voor opstellen en deze handhaven.
Dus steun onze actie door de petitie te tekenen.
Alvast hartelijk dank!
Ik teken direct!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

@mucha: ik zie dat ik u enthousiast heb gemaakt voor het verschijnsel petitie. Mooi zo!
Ben benieuwd waar en wanneer we uw petitie kunnen vinden.
Mijn voorgevoel zegt dat dat wel eens héél erg lang zou kunnen duren...

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door igen »

Klaas Jan schreef:@mucha: ik zie dat ik u enthousiast heb gemaakt voor het verschijnsel petitie. Mooi zo!
Ben benieuwd waar en wanneer we uw petitie kunnen vinden.
Mijn voorgevoel zegt dat dat wel eens héél erg lang zou kunnen duren...
De petitie staat al online alleen kunnen mensen met een WAN-IP dat op de zeurdersban-lijst staat deze uit voorzorg en publieke veiligheid niet inzien.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Wat is het toch jammer dat er mensen zijn die ergens tegen zijn niet de voorstanders gewoon als een groep kunnen zien waarmee ze het niet eens zijn. En naar middelen grijpen als ridiculiseren en wegzetten. Zonder enige poging om inhoudelijk in gesprek te komen en het met respect eens te worden of oneens te blijven.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door newmikey »

Klaas Jan schreef:Wat is het toch jammer dat er mensen zijn die ergens tegen zijn niet de voorstanders gewoon als een groep kunnen zien waarmee ze het niet eens zijn. En naar middelen grijpen als ridiculiseren en wegzetten. Zonder enige poging om inhoudelijk in gesprek te komen en het met respect eens te worden of oneens te blijven.
U draait de zaken om! Waarom kunnen de mensen die ergens tegen zijn (tegen de houtstook dus) niet etc. etc.

Er zijn hier vele, ontelbare pogingen gedaan deze tegenstanders op inhoudelijk en wetenschappelijke manier tegemoet te treden maar de tegenstanders kunnen daar niets inhoudelijks tegenover stellen behalve dan "maar ik heb er last van".

Mucha

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door igen »

Mucha schreef: Misschien zijn sommige mensen gewoon niet geschikt voor de grote stad. En beter af op het platteland. Ver weg van de buren. :?
Liever niet: mijn kids rijden op crossmotoren, de buren hebben stinkende en enorme landbouwmachines en hier komen dagelijks vrachtwagens met varkens voorbij. . Hou die mensen lekker in de stad!

Mucha

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door gezondheid »

http://remcodijkstra.vvd.nl/standpunten/3195/houtstook

VVD wil geen verbod en geeft aan 'en doe een beetje normaal. Wat de VVD normaal vind weet ik niet.

Mucha

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door gezondheid »

Volgens onderzoek van Milieu Centraal is zo'n 23% niet bereid om beter te gaan stoken bij overlast. Gelukkig dat het merendeel dat wel wil gaan doen terwille van zijn medemensen. Overigens de SGP ondersteund de VVD. SGP is een christelijke rechtse partij.

VVD geeft wél toe: Dat houtrook overlast kan geven. Ook geven zij empathie dat de mens zich benauwd kan voelen. De VVD gaat WEL de mist in dat gemeenten REGELS kunnen opstellen terwijl de Raad van State dit niet wenselijk vind.

VVD vind het WEL belangrijk dat: dat je rekening met elkaar houdt. Dat vind ik al heel wat voor de VVD. En dat je het samen oplost. Ik weet niet welke oplossingen de VVD dan aan denkt? Een stookverbod gaat de VVD te ver, maar wat gaat de VVD dan minder ver? Dat laat de heer Dijkstra niet weten. Verder gaf de heer Dijkstra in een tweet een verwijt dat d'66 Pechtold houtstook promootte bij de Wereld Draait Door. Terwijl D'66 voor schone lucht is.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door tree3 »

Heel goed dat hier aandacht voor is.

Volgens de stichting is platform houtstook een farce?!

houtrookvrij.nl/uncategorized/platform-houtstook-een-farce
Laatst gewijzigd door Radar op 03 apr 2016 15:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: link naar commerciele site

Mucha

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet niet, maar als ik alle topics van tree3 op een rijtje zet, dan krijg ik een déjà vu gevoel... Het begint met gezond...

Mucha

Re: Petitie houtrook tekenen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten