LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
wdejong
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2015 11:48

Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Ongelezen bericht door wdejong »

Kwam er laatst een deur aan deur verkoper onder de naam van een goed doel voor kinderen met het syndroom van down met wenskaarten voor 5 of 10 euro. In eerste instantie dacht ik goed intiatief alleen bedacht ik mij dat ik geen contant geld in huis had om de wenskaarten van deze 'aardige' verkoper te kopen.

Toen ik hem dat vertelde, veranderde schakelde hij vrijwel direct eigenlijk in een hele ongemanierde verkoper, door te zeggen zo een klein bedrag heeft u toch wel in huis? ik kreeg er een beetje vraag bij dus ik heb toen gevraagd voor welke organisatie hij werkte en het bleek te gaan om Collect circle, een organisatie waar je goed geld kunt verdienen met goede doelen.(zie: http://www.collectcircle.nl/werken-bij-collect-circle)

Misselijkmakend hoe deze mensen te werk gaan, mijn bejaarde buurvrouw kwam ook moeilijk van de verkoper af en heeft uiteindelijk wat geld afgegeven. ik begrijp niet dat dit gewoon mogelijk is om contant geld bij de deuren te vragen en een verkoper ermee van door te laten gaan

Na wat nader onderzoek te hebben gedaan kwam ik erachter dat het onder motto van "wij zijn een goed doel" is het gewoon een keiharde business. Een baantjescarrousel is het, met een algemeen directeur die een ongezond riant salaris geniet.

De menselijke maat is bij heel veel van dit soort ondernemingen weg.

Beetje jammer dit.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 okt 2016 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast in verband met leesbaarheid / duidelijkheid.

Team-Docent
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2015 14:41

Re: Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Ongelezen bericht door Team-Docent »

Wat u is overkomen is niet ‘een beetje jammer’ maar getuigt van een onbeschofte wijze van
goedwillende mensen benaderen. Ik ben het volstrekt met u eens dat zo’n verachtelijk schepsel
onmiddelijk een halt moet worden toegeroepen.

Echter, ik had deze situatie toch anders benaderd, want het ook niet gepast om direct een gehele organisatie aan de schandpaal te nagelen.
Mijn advies is om deze organisatie te schrijven (mailen) en uw negatieve confrontatie kenbaar te maken. Als u kenbaar maakt waar u woont, (wijk), het tijdstip van het gebeurde en de persoon zo goed
mogelijk beschrijft, dan ben ik ervan overtuigt dat deze organisatie maatregelen zal treffen tegen
deze ‘rotte appel’ waarvan bijna elke organisatie weerstand ondervindt bij het publiek.

Indien u binnen 10 dagen geen informatie ontvangt en opgehelderd krijgt wat hieraan is
gedaan om deze ‘creatuur’ op het matje te roepen, dan heeft u w.m.b. groen licht om
deze organisatie aan de schandpaal te nagelen. Je moet bedrijven, ondernemingen en
organisaties een redelijke termijn gunnen om een ‘fout’ te herstellen.

jc.mulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2015 11:12

Re: Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Ongelezen bericht door jc.mulder »

Volgens mij had ik een jongen aan de deur, die zijn best deed geld te verdienen op een eerlijke manier.
Ik kan het mis hebben, maar het zou goed kunnen dat hij bij de sociale werkplaats weg is gelopen, om lekker in de gezonde buitenlucht te gaan wandelen en dan nog betaald krijgen ook.
Zolang hij goed kaarten verkoopt, kan zijn baas hem betalen.
Hij probeert kaarten te verkopen (die mij persoonlijk niet aanspreken), maar op zijn verkoopmanieren had ik niets aan te merken! Ik hoop maar dat hij geen nare mensen ontmoet die grof overkomen, tijdens zijn gang langs de deuren.

Moreen
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2016 14:26

Re: Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Ongelezen bericht door Moreen »

Ons wooncentrum voor verstandelijke gehandicapten wordt de laatste jaren aangenaam verrast door een vrijwilliger van Collect Circle die een het ene jaar een flinke stapel legpuzzels en het andere jaar een doos met 40 memoryspelletjes gratis komt aanreiken.
Je kunt erover discussiëren dat het slechts een geringe geste is, maar als deze vrijwilliger alle 150 instellingen in Nederland bezoekt, dan loopt het toch aardig in de bedragen. In elk geval kijken we elk jaar uit naar deze vrijwilliger die ons wooncentrum komt bezoeken.
Nu de overheid zich stelselmatig terugtrekt en wij voor recreatie en uitstapjes geen subsidie ontvangen, zijn deze « geringe » giften meer dan welkom.
Bij een naastgelegen wooncentrum in Arnhem hebben 2 vrijwilligers van Collect Circle de 2 persoonsschommel op hun vrije zaterdagen hersteld die door de gemeente was afgekeurd. Eveneens een kleine geste, maar wel een van grote betekenis voor de bewoners.
Helaas worden deze positieve berichten niet in de media vermeld.
Groet, Moreen

Marijke13
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2016 14:36

Re: Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Ongelezen bericht door Marijke13 »

Zeg Moreen, over welk wooncentrum spreek je dan ? Ik heb verschillende
kennissen en familieleden die werkzaam zijn in deze sector, maar nog nooit
van jullie gehoord hebben. Zij zijn alle werkzaam in de regio
Arnhem/Nijmegen. U schrijft ook over het herstel van een 2 persoonsschommel
in een naast gelegen wooncentrum in Arnhem. Navraag leert dat niemand hier
iets van bekend is.

Wellicht kunt u het wooncentrum noemen waaraan uw organisatie jaarlijks
spelletjes e.d. schenkt en bij welk wooncentrum uw medewerkers de schommel
hersteld hebben ?

Vooralsnog is uw berichtgeving juist een signaal nog alerter te zijn.

Het heeft er helaas alle schijn van dat u en uw organisatie geld wil verdienen over de rug van de gehandicapte
medemens.

Zoiets is betreurenswaardig en buiten alle proporties.

Ik hoop dat u ons het tegendeel kunt aantonen.

Marijke.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Ongelezen bericht door berndv »

Marijke13 schreef:Zeg Moreen, over welk wooncentrum spreek je dan ? Ik heb verschillende
kennissen en familieleden die werkzaam zijn in deze sector, maar nog nooit
van jullie gehoord hebben. Zij zijn alle werkzaam in de regio
Arnhem/Nijmegen. U schrijft ook over het herstel van een 2 persoonsschommel
in een naast gelegen wooncentrum in Arnhem. Navraag leert dat niemand hier
iets van bekend is.

Wellicht kunt u het wooncentrum noemen waaraan uw organisatie jaarlijks
spelletjes e.d. schenkt en bij welk wooncentrum uw medewerkers de schommel
hersteld hebben ?

Vooralsnog is uw berichtgeving juist een signaal nog alerter te zijn.

Het heeft er helaas alle schijn van dat u en uw organisatie geld wil verdienen over de rug van de gehandicapte
medemens.

Zoiets is betreurenswaardig en buiten alle proporties.

Ik hoop dat u ons het tegendeel kunt aantonen.

Marijke.
ik ben het helemaal met je eens. Het is een leuk berichtje van moreen, maar wel zeeeeeeer algemeen, weinig concreet. Als ik kijk op de website van collect circle, gaat alle info over hoe je er kunt komen te werken en wat voor goed werk ze doen voor gehandicapten. Normaliter zou je bij een dergelijke organisatie een anbi status verwachten, die is er niet. Ook zou je verwachten dat je er op enige wijze een aanvraag kunt doen voor een subsidie, aangezien ze fondsen werven, zouden ze toch ook iets met die fondsen moeten doen. Niet te vinden helaas. Als je een dergelijke organisatie hebt, zou je ook juist trots zijn op alle projecten die uitgevoerd zijn met de door jou geworven fondsen, geen enkel teken dat er ook maar iets gebeurt met het geld. Volgens de website van de kvk is collect circle onderdeel van Home Care Consults, een onderneming waar een aantal handelsnamen onder vallen, waaronder Poetsen doe je zo, een webshop waar ze van die veel te dure Jemako schoonmaakspullen verkopen. Een tweede kvk inschrijving om de boel toch enigszins geloofwaardig te houden was waarschijnlijk teveel werk.

Marijke13
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2016 14:36

Re: Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Ongelezen bericht door Marijke13 »

Beste Bernd,

Zover had ik nog niet eens gekeken, nu wel, n.a.v. je berichtje. Blijkt dat de eigenaresse van Poetsen doe je zo en die veel te dure Jemako schoonmaakspullen, dezelfde is die achter Collect Circle is !! Staat met naam en toenaam zonder enige schaamte gewoon op de webites !

Ook je betoog over de Anbi status houdt steek en geen enkele referentie op hun website inderdaad. Ik vrees dat mijn vermoeden bevestigd wordt....

Marijke.

Marijke13
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2016 14:36

Re: Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Ongelezen bericht door Marijke13 »

Opvallend dat die zgn. "Moreen" al 14 dagen niet reageert, ze zou toch trots en fier moeten zijn op de medewerkers van "Collect Circle", die IEDER jaar het wooncentrum waar zij werkzaam is, bezoeken en overladen met legpuzzels en dozen met wel 40 memoryspelletjes !!

Kleine moeite om even dat wooncentrum te vermelden...

Of zou het zo zijn dat die zgn. "Moreen", toevallig een medewerker van Collect Circle is, of erger de eigenaar of eigenaresse misschien, die hier als enige een positief verhaaltje over Collect Circle post ??

Tijd voor een iets meer diepgravend onderzoek, me dunkt.

Marijke.

Marijke13
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2016 14:36

Re: Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Ongelezen bericht door Marijke13 »

Beste "Breien",

Kennelijk komt er wel genoeg geld binnen bij Collect Circle, aangezien ze er een fors aantal medewerkers op na houden (zie hun website), de directeur/eigenaar in een vrijwel nieuwe Mercedes station rond rijdt en ze dus er ook nog allerlei neven activiteiten op na houden, zoals "Poetsen doe je zo" en veel te dure Jemako schoonmaak troep verkopen.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat er hier een ideologische filantropische organisatie achter zit... kuch.....

Zoals wdejong al schreef op 19 januari 2015, het is gewoon een keiharde business, het gaat helemaal niet om een goed doel, dat is het masker, helaas.

Marijke.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Ongelezen bericht door berndv »

Marijke13 schreef:Kennelijk komt er wel genoeg geld binnen bij Collect Circle, aangezien ze er een fors aantal medewerkers op na houden
dat zegt op zich niet zo heel veel. Zelf heb ik een jaartje of 20 geleden soortgelijk werk gedaan, andere organisatie, elders in het land, wel overeenkomst met deze werkwijze. Dagelijks werden er zo'n 8 scholieren in een busje geladen, ergens in nederland gedropt, per persoon kreeg je een wijk toegewezen en je kreeg een tijd en plek waarop je weer opgehaald werd. De setjes kaarten werden verkocht voor 9,95 gulden per set. Uit mijn hoofd dacht ik dat je per verkocht setje 6,50 gulden moest afstaan. De overige 3,45 gulden was "loon". Een dergelijke organisatie kan wel 100 man personeel hebben, dat personeel hoeft niet perse een uurloon te ontvangen, maar vaak een stuks-loon. Dus slechte verkoop is slecht inkomen voor de verkoper maar niet meer kosten voor de organisatie.

Oh ja, de organisatie waar ik toen de kaarten voor verkocht was een of andere organisatie die hulphonden opleidde en leverde. Het betrof geen kngf of iets dergelijks, en heel eerlijk gezegd heb ik tot op de dag van vandaag nog nooit van die organisatie gehoord. Maar goed, ik was een jaar of 17 geloof ik en ik verkocht meestal 30 setjes kaarten op een dag in de vakantietijd, en dat was toch een inkomen van meer dan 100 gulden, wat voor een 17-jarige een behoorlijk bedrag was.

Marijke13
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2016 14:36

Re: Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Ongelezen bericht door Marijke13 »

Opvallend dat die zgn. "Moreen" al ruim 3 weken niet reageert, ze zou toch trots en fier moeten zijn op de medewerkers van "Collect Circle", die IEDER jaar het wooncentrum waar zij werkzaam is, bezoeken en overladen met legpuzzels en dozen met wel 40 memoryspelletjes !!

Kleine moeite om even dat wooncentrum te vermelden...

Of zou het zo zijn dat die zgn. "Moreen", toevallig een medewerker van Collect Circle is, of erger de eigenaar of eigenaresse misschien, die hier als enige een positief verhaaltje over Collect Circle post ?? Dat is nu wel duidelijk, wie "Moreen" is dus.

Tijd voor een iets meer diepgravend onderzoek, me dunkt.

Marijke.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wenskaartenactie syndroom van Down / Collect Circle

Ongelezen bericht door Moneyman »

Marijke13 schreef:Opvallend dat die zgn. "Moreen" al ruim 3 weken niet reageert, ze zou toch trots en fier moeten zijn op de medewerkers van "Collect Circle", die IEDER jaar het wooncentrum waar zij werkzaam is, bezoeken en overladen met legpuzzels en dozen met wel 40 memoryspelletjes !!

Kleine moeite om even dat wooncentrum te vermelden...

Of zou het zo zijn dat die zgn. "Moreen", toevallig een medewerker van Collect Circle is, of erger de eigenaar of eigenaresse misschien, die hier als enige een positief verhaaltje over Collect Circle post ?? Dat is nu wel duidelijk, wie "Moreen" is dus.

Tijd voor een iets meer diepgravend onderzoek, me dunkt.

Marijke.
Waarom kopieer je je eigen bericht van twee weken geleden?

Gesloten