LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting Amazone Kinderen 2019

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Speurwerk9!
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2019 09:40

Stichting Amazone Kinderen 2019

Ongelezen bericht door Speurwerk9! »

Het vorige bericht hierover is al van jaren geleden, wellicht is de discussie gewist.

Maar de Stichting Amazone Kinderen is nog zeer actief.
In december 2018 hebben ze weer gevraagd om een storting op [persoonsgegevens door moderator verwijderd]
Dit jaar volgden nog twee brieven:
- de eerste met de tekst "Met dit simpele voedselpakket kunt u het leven van een ondervoed kindje redden!"
- de tweede is van juni of juli 2019: een bruine envelop met de tekst "DIT POTLOOD IS EEN KLEIN WONDER," en op de achterkant een citaat van de oprichter, [naam door moderator verwijderd]

Het retouradres van Stichting Amazone Kinderen:
[adresgegevens door moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 13 aug 2019 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonlijke gegevens door moderator verwijderd

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Stichting Amazone Kinderen 2019

Ongelezen bericht door gosewijn »

En wat is de vraag ?

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Stichting Amazone Kinderen 2019

Ongelezen bericht door BL2 »

Is dit nu reklame, klacht of gewoon maar een mededeling ?
Of ze zeer actief zijn betwijfel ik, nog nooit van gehoord.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Stichting Amazone Kinderen 2019

Ongelezen bericht door tttlocke »

Van mij mag deze stichting actief zijn. Van u niet?
Is zie vooralsnog, op basis van de openingspost, geen enkel probleem.

Als het uw bedoeling is, een goed doel te bekritiseren, moet ik u waarschuwen: de moderatie is daar mogelijk niet van gediend en houdt graag een taboe op een dergelijke kritiek in stand door censuur toe te passen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Stichting Amazone Kinderen 2019

Ongelezen bericht door berndv »

Speurwerk9! schreef:
13 aug 2019 12:02
Het vorige bericht hierover is al van jaren geleden, wellicht is de discussie gewist.
Er is inderdaad een topic in het archief:
petities-en-goede-doelen-f129/stichting ... 60869.html

Maar het enige waar het daar over gaat is dat ze geen CBF keurmerk hebben. Dat topic lokte al net zoveel discussie uit als, naar ik vermoed, dit topic.

Ik lees tussen neus en lippen door dat u verbaasd bent dat de stichting nog actief is. Ik verbaas me dat u daar verbaasd over bent. Het enige punt is, in het vorige topic dan, dat ze geen CBF keurmerk hebben. Dat kan een ding zijn. Maar ze presenteren gewoon hun jaarcijfers, waarin staat wat ze waaraan besteed hebben en een begroting voor het nieuwe jaar.

Als ik de site zo bekijk, zie ik geen directe aanleiding om hier mijn twijfels over te hebben. Erkenning van het CBF is ook geen vereiste, het ontbreken van erkenning brengt alleen mogelijke risico's met zich mee. Maar ik kan zo bij deze stichting geen direct risico zien. Wat niet betekent dat ze er niet zijn natuurlijk.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Stichting Amazone Kinderen 2019

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar waarom dan een rekeningnummer met adres vermelden?

Gesloten