Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
08 jun 2021 09:59
J. Deltoer schreef:
08 jun 2021 07:16
Eensch. Wat wij willen weten is wat doen jullie nu precies, hoeveel geld komt er echt bij dit doel terecht, en hoeveel aan administratie, huur kantoorpand, luxe diners, en salaris, beloningen en bonussen aan de directie.
Als je meer wilt weten dan hier gezegd werd, weet je wat je te doen staat: geduld hebben tot "zeer binnenkort", of een bericht sturen.
En ondertussen tijdens het afwachten op meer info gaat het ophalen en inkoppen van geld gewoon door en als straks blijkt dat dat richting kaaimaneilanden is gegaan dan hebben sommigen weer het hoogste woord.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Jablan »

Heren, jullie wantrouwen is nu wel duidelijk. Geven jullie je ongelijk toe als straks alles wel blijkt te kloppen, zoals aangekondigd?

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jablan schreef:
08 jun 2021 14:45
Heren, jullie wantrouwen is nu wel duidelijk. Geven jullie je ongelijk toe als straks alles wel blijkt te kloppen, zoals aangekondigd?
Je kunt nooit ongelijk hebben als je iets wantrouwt voordat je de volledige informatie hebt.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Erthanax »

J. Deltoer schreef:
08 jun 2021 14:51
Jablan schreef:
08 jun 2021 14:45
Heren, jullie wantrouwen is nu wel duidelijk. Geven jullie je ongelijk toe als straks alles wel blijkt te kloppen, zoals aangekondigd?
Je kunt nooit ongelijk hebben als je iets wantrouwt voordat je de volledige informatie hebt.
Dat is een reactie op de constatering van jablan. Geeft u ook nog een reactie op zijn vraag?

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Erthanax schreef:
08 jun 2021 17:47
J. Deltoer schreef:
08 jun 2021 14:51
Jablan schreef:
08 jun 2021 14:45
Heren, jullie wantrouwen is nu wel duidelijk. Geven jullie je ongelijk toe als straks alles wel blijkt te kloppen, zoals aangekondigd?
Je kunt nooit ongelijk hebben als je iets wantrouwt voordat je de volledige informatie hebt.
Dat is een reactie op de constatering van jablan. Geeft u ook nog een reactie op zijn vraag?
Ik heb met mijn reactie aangegeven dat je de vraag zo niet kunt stellen. En dus kun je hem ook niet serieus beantwoorden

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Erthanax »

OK, laat dan maar.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik moet zeggen dat er snel oordelen gedaan worden, geef iemand de kans, het is niet zo dat hier iets gevraagd wordt een dat je dan als moet laten liggen, want de mensen op het radar forum vragen. Geef ff de tijd, alle begin is moeilijk. En beginnende bedrijven hebben ook niet altijd een professioneel uitziende pagina ofzo. Dus oordeel niet te snel. Geef ze de tijd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door newmikey »

Onkruid71 schreef:
23 jan 2022 11:32
Ik moet zeggen dat er snel oordelen gedaan worden, geef iemand de kans, het is niet zo dat hier iets gevraagd wordt een dat je dan als moet laten liggen, want de mensen op het radar forum vragen. Geef ff de tijd, alle begin is moeilijk. En beginnende bedrijven hebben ook niet altijd een professioneel uitziende pagina ofzo. Dus oordeel niet te snel. Geef ze de tijd.
Snel oordelen? We zijn inmiddels driekwart jaar verder en de website geeft nog steeds geen duidelijkheid. Zelfs geen "Algemene Voorwaarden" en zeker geen financieel jaarverslag, rapportage of detail over activiteiten.

Nee, kansen heeft deze "stichting" genoeg gehad, en verspild...

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

newmikey schreef:
23 jan 2022 12:24
Onkruid71 schreef:
23 jan 2022 11:32
Ik moet zeggen dat er snel oordelen gedaan worden, geef iemand de kans, het is niet zo dat hier iets gevraagd wordt een dat je dan als moet laten liggen, want de mensen op het radar forum vragen. Geef ff de tijd, alle begin is moeilijk. En beginnende bedrijven hebben ook niet altijd een professioneel uitziende pagina ofzo. Dus oordeel niet te snel. Geef ze de tijd.
Snel oordelen? We zijn inmiddels driekwart jaar verder en de website geeft nog steeds geen duidelijkheid. Zelfs geen "Algemene Voorwaarden" en zeker geen financieel jaarverslag, rapportage of detail over activiteiten.

Nee, kansen heeft deze "stichting" genoeg gehad, en verspild...
Omg je hebt gelijk, my bad. Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat oude onderwerpen eigenlijk niet meer naar boven komen, maar inderdaad als er iemand weer reageerde op een oud onderwerp dan komt deze inderdaad naar boven.

Fondsenwerver
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2022 11:55

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Fondsenwerver »

Ik ga proberen hier zo objectief mogelijk over te blijven ondanks dat ik best een duidelijke mening hier over heb. Ik heb 6 jaar ervaring met fondsenwerven voor 30+ verschillende organisaties. Alle organisaties waar ik voor werk moeten voor mij voldoen aan volgende voorwaarden:

1. CBF keurmerk, verplicht organisaties tot een bepaalde hoogte van transparantie van financiën en bepaalde % die echt aan het doel zelf besteedt moeten worden.

2. Staan hun jaarverslagen online en zijn deze ook maar een beetje overzichtelijk.

3. Hebben ze een ANBI, eigenlijk gewoon de vraag of de staat vindt dat zij goed genoeg werk leveren dat ze het het waard vinden om hier belastingvoordelen over schenkingen te geven.

Voor Kinderen met minder zie ik: geen CBF of ANBI en geen openbare jaarverslagen, wel heel veel losse collecte bussen (wat gek is aangezien losse collecte bussen over het algemeen alleen binnen collecte weken gebruikt mogen worden)

Als ik hier een fout heb gemaakt wijs me er alsjeblieft op, wil absoluut geen misinformatie verspreiden. Dit is wat ik heb geleerd en wat ik zie.

Plaats reactie