Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
VriesL
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2021 18:18

Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door VriesL »

Dag lezers op het forum,

Twee dagen geleden toen ik boodschappen deed stond er buiten bij onze supermarkt een jongen te collecteren voor: Stichting Kinderen met Minder.

Hij had een collectebus en de mogelijkheid een klavertje vier te kopen en per pin te betalen. Mijn zoontje vond het klavertje vier zo leuk dus al snel liet ik me overhalen. Later dacht ik, ik zoek het nog eens op: https://kinderenmetminder.nl
Volgens de website gevestigd op de, Ceintuurbaan 11, 3051KC Rotterdam

De website overtuigde mij niet en dus dacht ik, ik zoek ze op in het handelsregister, maar daar kan je niets vinden op de naam of het adres. Ook is het geen geregistreerd doel in https://www.cbf.nl/register-goede-doelen

Ik dacht dat een stichting zich behoort in te schrijven in het handelsregister, toch? ....en dus vermoed ik dat dit geen legitieme stichting is....

Iemand ook ervaring met Stichting Kinderen met Minder?

Ik ben wel een gewaarschuwd mens en doe niet meer mee aan dit soort dingen.


moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door moederslink »

ik wantrouw per definitie collectebussen , sorry :oops:! zooo vorige eeuw!

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door ateurlings »

Iedereen kan een Stichting oprichten en dan inschrijven bij de KvK. Bijvoorbeeld de Stichting "Geef mij meer geld" 😉
Maar dat een Stichting een goed doel is, is wat anders. Dan kan zijn dat deze inderdaad een CBF erkenning heeft, maar dat hoeft niet. Het kan ook zijn dat ze een ANBI status hebben, maar dat is meer belasting technisch voor aftrek door de gever van donaties. Beiden geven wel een bepaalde professionaliteit aan.
Voor collectes moet men een vergunning van de gemeente geven.
Inderdaad is de website wel erg summier.

Maar het zijn allemaal dingen die je niet controleert als iemand ergens staat. Dus dan is het gewoon kwestie van goed gevoel.

Aan de andere kant, voor uw donatie heeft u wat terug gekregen, namelijk de pin. Dus eigenlijk heeft u iets gekocht, dus ook niet zo'n groot probleem.

Mbt collectes: dat doe ik al jaren niet meer, ik heb een rijtje goede doelen waar ik jaarlijks geld aan overmaak en trek een vast bedrag uit voor sponsoring van activiteiten door bekenden

Edo1960
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2018 19:12

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Edo1960 »

Opname in register CBF is GEEN verplichting. kleinere Goede Doelen kiezen er zelfs vanwege de hoge kosten voor dit niet te doen. Het lijkt hier inderdaad te gaan om een kleinere stichting. Vaak goedbedoeld opgestart door maatschappelijk betrokken personen. Sommige worden succesvol, anderen stranden omdat de doelstellingen niet altijd haalbaar blijken. De poel waaruit geld gevist kan worden is groot maar grotere Goede Doelen vissen in dezelfde poel met gebruik van betere hengels.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Ik zou hier ook geen cent aan schenken. Zij geven op de website niet het KvK nummer of een registratie voor goede doelen. Er is bijvoorbeeld geen kasboek waarin de inkomsten en uitgaven staan. Ze geven heel weinig informatie. Je kan dus niets verifiëren of controleren. Dus voor mij is deze stichting onbetrouwbaar.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Petra1987 schreef:
23 mei 2021 16:27
Zij geven op de website niet het KvK nummer of een registratie voor goede doelen.
Beetje rare voorwaarde om ze onbetrouwbaar te noemen. De Hart Stichting vermelde beide nummers ook niet. Maar verder is de website erg summier... Maar om ze nu direct onbetrouwbaar te noemen is beetje kort door de bocht.

Lady1234
Berichten: 26919
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op de site van de Hartstichting staat dat ze erkend zijn door CBF en het Anbi nummer is vermeld.

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door KR1275 »

Ik zou terughoudend zijn.

De website is een simpel bestaand WordPress sjabloon. Er staan de nodig taal- en stijlfouten in teksten. De eigenaar van de site is afgeschermd op whois, terwijl een bedrijf dat nooit zou doen. Laatste copyrights zijn van 2019. En het adres bestaat niet (kijk maar eens op bagviewer).

Verder is er ook geen info van te vinden buiten de site om. Wat doen ze? Wat hebben ze bereikt?

Het hoeft niets te zeggen, maar ik zou ze niet direct vertrouwen.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Petra1987 »

de hartstichting is terug te vinden op: https://www.cbf.nl/organisatie/hartstichting. Is erkend als een goed doel. Bij de Stichting Kinderen met Minder staan voor mij alle signalen op rood. Als je collecteert, dan zorg je ervoor dat je website klopt en dat je transparant bent.

Suus77
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2021 12:59

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Suus77 »

Er stond net ook jonge man te collecteren voor de AH in Nuenen en had ook niet pluis gevoel!! Oogde net niet professioneel allemaal en kaartje leek handmatig geknipt en stond op new member ipv naam en BSN en pasfoto ed. Hij had wel zijn rijbewijs om hangen... Kent iemand deze Stichting uit Rotterdam??

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Suus77 schreef:
29 mei 2021 13:09
Er stond net ook jonge man te collecteren voor de AH in Nuenen en had ook niet pluis gevoel!! Oogde net niet professioneel allemaal en kaartje leek handmatig geknipt en stond op new member ipv naam en BSN en pasfoto ed. Hij had wel zijn rijbewijs om hangen... Kent iemand deze Stichting uit Rotterdam??
Je verteld niet zoveel, voor wie collecteerde deze persoon?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Petra1987 schreef:
30 mei 2021 11:37
Suus77 schreef:
29 mei 2021 13:09
Er stond net ook jonge man te collecteren voor de AH in Nuenen en had ook niet pluis gevoel!! Oogde net niet professioneel allemaal en kaartje leek handmatig geknipt en stond op new member ipv naam en BSN en pasfoto ed. Hij had wel zijn rijbewijs om hangen... Kent iemand deze Stichting uit Rotterdam??
Je verteld niet zoveel, voor wie collecteerde deze persoon?
Wild guess: de stichting waarover dit topic gaat...

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Neunen, ligt ver van Rotterdam, is dit dezelfde stichting? En er zijn veel eendagsvliegen die een TS of reageren. Bestaat zoiets als toeval ?

sake1987

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik geef niet aan de deur, niet op straat, laat mij niet op deze manier geld aftroggelen .
Heb ook een bordje op de voordeur.
Wil niet zeggen dat ik niks geef, maar ik geef bewust aan een paar organisaties waar ik achter sta. Gaat ook niet automatisch, ik maak zelf over wanneer het mij uitkomt.
Dus ik geef maar bewust.

Kinderenmetminder
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2021 11:48

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Kinderenmetminder »

Ondanks het feit dat ik echt wel begrijp waar je zorgen vandaan komen kan ik je verzekeren dat wij oprecht en met veel passie te werk gaan. Ja, het klopt, we zijn nog erg nieuw en we werken gigantisch hard met zijn allen maar er scheelt nog al wat aan, ben ik helemaal met je eens. De nieuwe website is zo goed als af en zal zeer binnenkort online komen, met zeer veel informatie. Verder streven wij ernaar om medio september onze nieuwe ruimte te openen waar de kids zich lekker kunnen uitleven en waar we veel voor ze kunnen organiseren.

Wij zijn dus eerst begonnen met ons doel en daarna pas met de afronding van andere zaken, achteraf gezien misschien niet erg handig en vandaar dat de website e.d. (Op dit moment) geen schoonheidsprijs verdienen 😅 maar ik kan je desondanks verzekeren dat we hier een leuk bruisend team hebben die allemaal gemotiveerd zijn en heel erg maatschappelijk betrokken zijn en hun best doen om de Kinderen met Minder, de naam zegt het al, te helpen en te ondersteunen.

Nu nog in het klein en hopelijk in de toekomst groter en sterker.

Mocht je vragen hebben mag je ons altijd een bericht sturen want het is voor ons absoluut belangrijk om open en transparant te werk te gaan.

Fijne dag verder!

Stichting Kinderen met Minder

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Kinderenmetminder schreef:
07 jun 2021 14:44
Hoi, goed dat je dit hier plaatst, maar jullie zijn nog niet open en transparant.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eensch. Wat wij willen weten is wat doen jullie nu precies, hoeveel geld komt er echt bij dit doel terecht, en hoeveel aan administratie, huur kantoorpand, luxe diners, en salaris, beloningen en bonussen aan de directie.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Petra1987 schreef:
07 jun 2021 23:34
Hoi, goed dat je dit hier plaatst, maar jullie zijn nog niet open en transparant.
breien schreef:
08 jun 2021 06:42
Ook hier zegt Kinderenmetminder met veel woorden niets.
J. Deltoer schreef:
08 jun 2021 07:16
Eensch. Wat wij willen weten is wat doen jullie nu precies, hoeveel geld komt er echt bij dit doel terecht, en hoeveel aan administratie, huur kantoorpand, luxe diners, en salaris, beloningen en bonussen aan de directie.
Als je meer wilt weten dan hier gezegd werd, weet je wat je te doen staat: geduld hebben tot "zeer binnenkort", of een bericht sturen.
Kinderenmetminder schreef:
07 jun 2021 14:44
De nieuwe website is zo goed als af en zal zeer binnenkort online komen, met zeer veel informatie.
Kinderenmetminder schreef:
07 jun 2021 14:44
Mocht je vragen hebben mag je ons altijd een bericht sturen want het is voor ons absoluut belangrijk om open en transparant te werk te gaan.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Stichting Kinderen met Minder (niet pluis?)

Ongelezen bericht door newmikey »

Kinderenmetminder schreef:
07 jun 2021 14:44
Wij zijn dus eerst begonnen met ons doel en daarna pas met de afronding van andere zaken
En dan ben je dus gewoon àf qua geloofwaardigheid.

Plaats reactie