LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stop Ebola televisie actie

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door prem »

Geloven jullie hier in?
Ik doe er niet aan mee omdat er altijd bakken geld aan de strijkstok blijft hangen. Neem als voorbeeld Haïti.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door encore »

emo-tv. Bah. Niet aan mee doen. Vooral niet als je weet dat het helemaal niet zo ver had hoeven komen. Als de WHO gewoon had geluisterd en aktie had ondernomen was er totaal niets aan de hand. Besides, wat gaan ze doen met dat opgehaalde geld? Er is 1 experimenteel medicijn dat werkt...dus dat geld gaat naar die pharmaceut met een winstmarge van 1200% ? Of hoe moet ik dat zien? Geen medicijnen toedienen levert meer doden op.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik vind alles "zielig en erg", maar tegenwoordig blijft mijn geld, als ik iets wil doneren, in Nederland. Aan kleine privé stichtingen die ik ken, weet waar het geld blijft etc. Heb in een 'donkerbruin en lang verleden' tig jaar aan het toen genoemde Foster Parents Plan uitgerekend dat ik 32.000 gulden in al die jaren had gestort (toen 45 gulden per maand voor 'mijn kind') voor....achteraf de directeuren. Dus al lang geleden gestopt en het geloof kan men mij niet meer teruggeven. @prem: inderdaad: ook o.a. Haïti. En nog een enorm lange lijst van niet zulk goed bedoelde goede doelen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Eerst drie wk terug of vier weet ik veel,bij boulevard voor afrika...nu dit,volgende mnd glazen huis...

Hoeveel geld gaat er naar afrika,in alle jaren,rn erge is....schiet er geen snars mee op...

Ik geef niks hard,jammer dan...

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat ze in die landen eerst eens met goede voorlichting en hygiëne zouden moeten beginnen. Kost niks, maar zou al een hele hoop ellende kunnen schelen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:Ik denk dat ze in die landen eerst eens met goede voorlichting en hygiëne zouden moeten beginnen. Kost niks, maar zou al een hele hoop ellende kunnen schelen.
Voorlichting kost natuurlijk wel geld, maar daar is geen Nationale Bedelactie voor nodig. Laat de EU dat maar doen; die komen om in de miljarden. En ons Nederlands potje voor de minder bedeelden mag ook een onsje of tien minder naar ontwikkelingslanden gaan en meer naar, ook alweer, Nederlandse objecten. Maar om op het topic Stop Ebola televisie actie terug te komen: ooit een actie zien stoppen. En ook, wat rozemarijntje al schrijft, het Glazen Huis met minder dan heel erg veel miljoenen zien eindigen? We zij en blijven, omdat we toch, ondanks dat we van de strijkstok weten, een vreselijk gul volk. Daarom ook worden we immers het braafste "jongetje van de klas genoemd". Als eerste staan we immers klaar met de knip, tegenwoordig over de elektronische snelweg, maar geven doen we, ondanks de alom bekende strijkstok. Dus niet klagen dat al die Bobo's zich verheerlijkt in de handen wrijven: het geld komt hoe dan ook bij hun terecht en een klein beetje, zal ik hopen, voor waar het voor bestemd is/was.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:Ik denk dat ze in die landen eerst eens met goede voorlichting en hygiëne zouden moeten beginnen. Kost niks, maar zou al een hele hoop ellende kunnen schelen.
Dat is eigenlijk stap 3 of of 4, hoewel wel een zeer noodzakelijk stap.
Hygiene is trouwens niet iets waar je even aan begint. Daarvoor moet de hele samenleving op de schop

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tijd voor een stop giro 555 acties actie?

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:Tijd voor een stop giro 555 acties actie?
Ik ga vanavond nog beginnen met een inzamelingsactie om die giro 555 actie te stoppen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door tenormin »

olaf79 schreef:Tijd voor een stop giro 555 acties actie?
Jazeker, maar mijn antwoord zal er niet toe doen, noch een stop giro 555.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ach als niemand meer geld stort dan lost het zich zelf op.
Snap niet dat mensen geld blijven steken in bodemloze putten. Steek dan de openhaard met je geld aan als je teveel hebt. Of geef het aan mij (IBAN via PM te verkrijgen)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door tenormin »

olaf79 schreef:Ach als niemand meer geld stort dan lost het zich zelf op.
Snap niet dat mensen geld blijven steken in bodemloze putten. Steek dan de openhaard met je geld aan als je teveel hebt. Of geef het aan mij (IBAN via PM te verkrijgen)
:lol: Voeg me toe aan jouw wens, dus ook mij benaderen per PB :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik stort altijd direct in 's Rijks Schatkist:

IBAN NL28INGB0000000001

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door prem »

Ik ben niet de enige dus :)
7411839 euro,
Weer nieuwe land cruisers en feesten daar in Afrika.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door tenormin »

olaf79 schreef:Ach als niemand meer geld stort dan lost het zich zelf op.
Snap niet dat mensen geld blijven steken in bodemloze putten. Steek dan de openhaard met je geld aan als je teveel hebt. Of geef het aan mij (IBAN via PM te verkrijgen)
Nou, tot nu toe heeft NIEMAND geld gestort: tot nu toe bijna €8.000.000.00, wat voor Nederlandse begrippen vrij 'laag' is.

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Doe al een tijdje niet meer mee met acties. Ook een sticker op de deur die ik zelf gemaakt heb. Tekst leest, Geen collectes, geen verkoop aan de deur en geen geloofsovertuigingen. Als er nu iemand aanbelt is het of familie die ik verwacht, de buurvrouw of de pakketbezorger. Ik kan je vertellen dat het lekker rustig is als ik dat wil. Bij komend voordeel, je kan ook niet overvallen worden op klaarlichte dag want als er onverwacht iemand voor de deur staat roep ik eerst wie is daar. Is het dus collecte etc dan roep ik door de deur, kan je niet lezen. Voor de rest hoor ik wel of het familie of buurvrouw. Iedereen komt aangekondigd.
Zelfs de DHL bezorger was laatst verrrast dat ik niet zomaar opendeed. Ik verwachtte hem niet vandaar. Dus riep ik wie is daar en toen hoordde ik dat het de vaste bezorger was.
Hij vond het een goed idee er gebeuren zoveel overvallen. Niet dat ik veel heb maar ja.
En nu terug naar de Ebola. Ik geef alleen nog aan projectjes binnen de landsgrenzen. Ik stel voor een 555 giro actie zodat er genoeg handen aan het bed zijn voor de ouderen zodat ze niet meer in ontlasting te hoeven liggen. Dat dementerenden goed verzorgd worden etc. De handen aan het bed krijgen dan ook weer een baan, verdienen geld, uit de ww en kunnen weer geld uitgeven. Kortom UW binnenlandse geschonken euro komt dubbel terug.
50 jaar ontwikkelingswerk zou toch wat moeten opleveren, maar ja niet zo veel van te zien. En oh ja vluchtelingen. Er zijn er genoeg, maar gek als je bv die Syriers daar in dat Oranje vraag hoe bevalt het huisje, zegt die kerel ja op tv alleen Nederlands en Engels, had graag arabisch gehad. Je zou ze toch. Denk je gevlucht voor bommen en granaten ben je toch blij met zo'n mooi droog vakantiehuis met eten en drinken zonder moord en doodslag maar nee hoor, gelijk klagen geen arabisch. Ik zou zeggen begin gelijk met integreren en leer de taal.
Ben dat hele integratie debat en die jank allochtonen zat dat ze gediscrimineerd worden. Misschien lig dat ook aan hun eigen gedrag. Allemaal yeah yoh man roepen ipv met twee woorden. Niet netjes zijn, op tijd, scholing, gedrag, petjes, behangen met ringen en goud rond de nek. Ordinair, met sportschoenen naar sollicitatie etc. Grote mond bij baas. Ja die ziet je dan niet meer zitten. Altijd over respect respect zeuren, maar nooit eens bij jezelf zoeken. Altijd in groepen komen als er eentje een ruzie met iemand heeft. Vrouwen als sletten zien, mokkels noemen, schatjes noemen.
Kleur interesseert me niet, maar wel dat je geintegreerd ben in de maatschappij en een positieve bijdrage levert.
Terug naar Ebola, jammer dat al die BN-ers zich telkens weer voor het karretje laten spannen. Ach ze moeten wel want als ze nee zouden zeggen dan wordt daar natuurlijk schande over gesproken. Nou ik vind het schande dat ze ons steeds een schuldgevoel willen aanpraten, dat als we niet mee doen dit toch wel erg is.
Voorlopig opschorten vluchten naar Ebola landen. Geen geld geven. Er zit genoeg in kas van de EU, en waar is de bijdrage van de oliestaten. Daar hoor ik altijd zo weinig van in al die oorlogs en ziekte crisissen.

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Die mensen moeten geholpen worden voordat je het weet kan deze ziekte wereldwijd exploderen, net zoals de pest vroeger. Er zijn nog steeds geen medicijnen om deze ziekte te stoppen. Het is in ons aller belang hier wat tegen te doen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door tenormin »

@kathy1978, begrijp dat je even je hart wilt luchten, maar dit gaat wel specifiek over Ebola. Die mensen hoeven hier niet de integreren o.i.d.; men wil een medicijn! Dus ff dingen gescheiden houden, dit is een ander onderwerp. Schrijf anders maar een brief aan Blonde Dollie (Geert Wilders).

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door prem »

@ Kathy,
Je haalt de woorden uit mijn mond.
Zweden haalt dit jaar 80.000 Syriërs binnen, volgend jaar meer dan 100.000.
Ze zijn van lotje getikt. Dit vormt een last die niet te dragen valt, op economisch gebied en op sociaal gebied.
Natuurlijk heel erg wat er daar allemaal gebeurt, maar ga dan naar uw broeders in de Arabische landen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Stop Ebola televisie actie

Ongelezen bericht door prem »

tenormin schreef:@kathy1978, begrijp dat je even je hart wilt luchten, maar dit gaat wel specifiek over Ebola. Die mensen hoeven hier niet de integreren o.i.d.; men wil een medicijn! Dus ff dingen gescheiden houden, dit is een ander onderwerp. Schrijf anders maar een brief aan Blonde Dollie (Geert Wilders).
Heb je gelijk in, maar ik heb nog nooit gehoord dat Afrika zich interesseert in onze problemen. Zodra ze welvaart verkrijgen gooien ze de blanken er uit en zetten alles om in luxe.

Gesloten