Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Jablan

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Jablan »

Nog een keer naar deze website gekeken.
smartexit.nu schreef:Superspreading events zijn de grote boosdoener bij de verspreiding van het virus
Vanaf het eerste moment was duidelijk dat het nieuwe virus snel om zich heen greep. Per vijf dagen was er sprake van meer dan een verdubbeling van het aantal besmettingen.
Kop heeft het over evenementen, maar in de uitleg komt dat niet terug. Meerdere keren gezien. Te dun om overtuigend te zijn.
smartexit.nu schreef:Verschillende regio’s, verschillende maatregelen
Nederland kent per regio grote verschillen in besmettingsgraad. In het noorden tonen sommige gemeentes op dit moment percentages onder de 2%, terwijl deze in het zuiden boven de 50% uitkomen.
Hier worden dingen te veel versimpeld. Omdat er selectief getest wordt, kun je geen uitspraken over de besmettingsgraad in bepaalde regio's doen. We weten alleen, dat tussen Eindhoven en Nijmegen veel mensen zo ziek zijn geworden, dat ze naar het ziekenhuis moesten en daar pas getest zijn.

Bij de onderzoeken wordt 'Onderzoek in Heinsberg' van Prof. Streeck genoemd. Dat vind ik knap, want zijn onderzoek is nog niet compleet gepubliceerd en de delen, die vooraf zijn genoemd, zijn fel bekritiseerd wegens onvolledigheid of te laag wetenschappelijk gehalte. Op dit moment een ongeschikte bron.
smartexit.nu schreef:Kerken
Het lijkt met name een combinatie te zijn van het zingen door vrijwel alle aanwezigen en te weinig ventilatie en te lage luchtvochtigheid.
Lage luchtvochtigheid remt juist de verspreiding. Een virus heeft vocht nodig om te overleven. Bij een lage luchtvochtigheid verdampen de aerosolen en kleine druppels juist sneller, waarna de virusdelen sneller sterven of direct naar de bodem vallen. Te weinig bewijs om zelfs maar als stelling overeind te blijven.

Mijn conclusie: deze oproep zorgt er eerder voor, dat we dommer uit de crisis komen. Het gaat niet alleen om overlijdenskans, het gaat om de schade, die het virus aanricht en of je er wel 100% van herstelt. Hoe minder mensen besmet raken, hoe beter. Groepsimmuniteit moet je niet eens willen, want dan is het overgrote deel van de bevolking kortademig (hersteltijd tot 7 jaar) en zie je versterkt uitval van lichaamsfuncties, omdat er te weinig zuurstof in het bloed wordt opgenomen om alle organen 100% goed te laten werken. Bovendien verdichten zich de bewijzen, dat het virus zelf ook andere organen beschadigt. Nieren en hersenen bovenaan, maar vanuit de ziekenhuizen wordt over elk orgaan in de buikholte bericht. Ook hier: het is wachten op volledige onderzoeken en studies.

Ik blijf op de lijn van Oostenrijk zitten: 1,0 meter afstand plus mond-neus-bescherming is momenteel het beste evenwicht tussen preventie en economie. Jammer, dat het RIVM zo star vasthoudt aan de opvatting, dat mondkapjes niet helpen. Een petitie zal daar weinig verandering in brengen, in Nederland moet het vanuit de beroepsgroepen komen (OV, fysiotherapeuten, kappers, leraren, etc.)

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jasper45 schreef:
15 mei 2020 08:33
16again schreef:
15 mei 2020 08:23
Dan voel ik meer voor het Zweedse model
Heb je daar ook een link voor??
https://nos.nl/collectie/13841/artikel/ ... immuniteit

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je hoeft Zweden maar met Noorwegen te vergelijken.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik vind zweden nog steeds een mooi model, maar ben er ook nog niet uit of het echt de beste weg is, daar gaan we ooit achter komen wellicht. Maar voor Nederland zou het nooit gewerkt hebben, aangezien we nu al op het randje hebben gezeten. Dan waren we ruim buiten de mogelijkheden van de IC-capaciteit gekomen en hadden we Italiaanse of Spaanse toestanden gehad.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
15 mei 2020 09:21
Kees2850 schreef:
14 mei 2020 11:52
Veel maatregelen die ons worden opgelegd ivm het Covid-19 virus gaan inmiddels ten koste van veel andere belangrijke zaken in het dagelijkse leven. Www.smartexit.nu wil daar wat aan doen en vraagt via een petitie om een snellere en slimmere opheffing van de maatregelen.
Teken de petitie in het belang van de Nederlandse burger: www.smartexit.nu/#ondertekenen
Dit was mijn vraag.
Dat is geen vraag, dat is een instructie.

Het is volgens mij niet in "het belang van de Nederlandse burger" die petitie te ondertekenen. Ik zal dat dan ook niet doen en hoop dat niemand dat verder doet.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
14 mei 2020 21:06
Maar we gaan toch niet toestaan hoe een virus ons leven jarenlang gaat veranderen, omdat er een relatief klein aantal mensen dood gaat?
Volgens mij heeft u er geen idee van hoe het komt dat er maar een relatief klein aantal mensen aan de gevolgen van dit virus komt te overlijden ?

Het virus heeft het leven van iedereen op deze aardkloot inmiddels al verandert, of u dat nou wel of niet wilt toestaan is hierbij in het geheel niet de vraag, maar slechts een gegeven !
"Het wordt nooit mee zo als het was" en daar zal iedereen zich naar moeten schikken, ook als je dat niet wil !

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

16again schreef:
15 mei 2020 08:23
Als we de 50+ groep willen beschermen, ligt het dan niet meer voor de hand die 50+ groep op te sluiten in plaats van de 50- groep?

Hoe rigorous wil je de maatregelen maken , om 2e golf tegen te gaan.
Willen we dit achterna?
https://nos.nl/artikel/2333886-na-nieuw ... orona.html
Dan voel ik meer voor het Zweedse model
Waarom blijven mensen het feit negeren dat het virus een risico voor iedereen is? Ja, jongeren hebben minder kans er aan te overlijden maar kunnen wel de rest van hun leven met de consequenties rondlopen. Dat is toch echt al een tijdje bekend. En hou toch op over Zweden, je kan ons daar niet mee vergelijken en hun cijfers liggen hoger dan de andere scandinavische landen die wel een vergelijkbare situatie hebben.

Gesloten