LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
16again
Berichten: 16085
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door 16again »

Jasper45 schreef:
15 mei 2020 08:33
16again schreef:
15 mei 2020 08:23
Dan voel ik meer voor het Zweedse model
Heb je daar ook een link voor??
https://nos.nl/collectie/13841/artikel/ ... immuniteit

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je hoeft Zweden maar met Noorwegen te vergelijken.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik vind zweden nog steeds een mooi model, maar ben er ook nog niet uit of het echt de beste weg is, daar gaan we ooit achter komen wellicht. Maar voor Nederland zou het nooit gewerkt hebben, aangezien we nu al op het randje hebben gezeten. Dan waren we ruim buiten de mogelijkheden van de IC-capaciteit gekomen en hadden we Italiaanse of Spaanse toestanden gehad.

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
15 mei 2020 09:21
Kees2850 schreef:
14 mei 2020 11:52
Veel maatregelen die ons worden opgelegd ivm het Covid-19 virus gaan inmiddels ten koste van veel andere belangrijke zaken in het dagelijkse leven. Www.smartexit.nu wil daar wat aan doen en vraagt via een petitie om een snellere en slimmere opheffing van de maatregelen.
Teken de petitie in het belang van de Nederlandse burger: www.smartexit.nu/#ondertekenen
Dit was mijn vraag.
Dat is geen vraag, dat is een instructie.

Het is volgens mij niet in "het belang van de Nederlandse burger" die petitie te ondertekenen. Ik zal dat dan ook niet doen en hoop dat niemand dat verder doet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
14 mei 2020 21:06
Maar we gaan toch niet toestaan hoe een virus ons leven jarenlang gaat veranderen, omdat er een relatief klein aantal mensen dood gaat?
Volgens mij heeft u er geen idee van hoe het komt dat er maar een relatief klein aantal mensen aan de gevolgen van dit virus komt te overlijden ?

Het virus heeft het leven van iedereen op deze aardkloot inmiddels al verandert, of u dat nou wel of niet wilt toestaan is hierbij in het geheel niet de vraag, maar slechts een gegeven !
"Het wordt nooit mee zo als het was" en daar zal iedereen zich naar moeten schikken, ook als je dat niet wil !

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Methusalah »

16again schreef:
15 mei 2020 08:23
Als we de 50+ groep willen beschermen, ligt het dan niet meer voor de hand die 50+ groep op te sluiten in plaats van de 50- groep?

Hoe rigorous wil je de maatregelen maken , om 2e golf tegen te gaan.
Willen we dit achterna?
https://nos.nl/artikel/2333886-na-nieuw ... orona.html
Dan voel ik meer voor het Zweedse model
Waarom blijven mensen het feit negeren dat het virus een risico voor iedereen is? Ja, jongeren hebben minder kans er aan te overlijden maar kunnen wel de rest van hun leven met de consequenties rondlopen. Dat is toch echt al een tijdje bekend. En hou toch op over Zweden, je kan ons daar niet mee vergelijken en hun cijfers liggen hoger dan de andere scandinavische landen die wel een vergelijkbare situatie hebben.

Gesloten