LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij wordt niet aangevallen op zijn biertje, het gaat erom dat voor hem anderen niet tellen, maar dat zijn pleziertjes voorgaan boven alles. Ook boven “een paar doden”.

Ik dacht dat er hier volwassenen op het forum zitten. Nijogeth gedraagt zich als een kleuter waarvan het uitstapje naar Disneyland niet door kan gaan. En van een kleuter is het begrijpelijk dat hij zich zo gedraagt. Van een volwassene vind ik dat onbegrijpelijk en stuitend.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Knuffels, mijn Kater houd bij niemand 1½ meter ruimte,
en zorgde ervoor dat visite moeilijk weg kan omdat meneer goed vasthoudend is.....

Denk dat deze Petitie niets uithaalde,
net getest met naam; xxx
mail [email protected].

Als de teller dan 1 omhoog gaat.... ?

En weten jullie al hoeveel soorten Bier de Colruyt verkoopt?
Je mag het Caro bier overslaan, Daklozen zooi!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie Nijogeths posts anders en natuurlijk tellen anderen, ook zijn ouders mee, dat lees ik wel.
Ook ik en ongetwijfeld velen beginnen toch wat te twijfelen aan deze maatregelen.
Kijk naar bv Denemarken en Nieuw Zeeland.
Eerst een totale lockdown en nu alles open en daar gaat het goéd zover.

Maar het koste wat kost zoveel ouderen mét hun problemen op de IC leggen en daar 3-4-5 weken aan de beademing leggen , dat heeft vreselijke invaliderende gevolgen, mogelijk blijvend.
Is dat kwaliteit van leven? Moest dat gerekt worden? Natuurlijk is het verschrikkelijk dat er zoveel doden te betreuren waren en zijn en nog komen , maar nóg erger vind ik de manier waarop ze stierven.
Dat heeft niemand , ook zij niet, gewild. Hadden we ze dat moeten aandoen?

Wij hebben kanker in de familie en de strijd wordt nog steeds maar niet opgegeven.
Vel over been, dood en doodmoe , beroerd, pijn etc.
Dit is een ethisch moreel verhaal en een andere discussie , maar ik denk hier wel over na.

Deze ' intelligente ' lockdown met zoveel zeer ernstige gevolgen , ik vind het buitengewoon zorgelijk en het kan nog zelfs wel tot volgend jaar duren.
Ik weet het antwoord ook niet, maar als ik 84 ben , allerlei ziektes heb en Corona krijg denk ik dat ik graag thuis in mijn eigen bed wil liggen temidden van mijn dierbaren.
Dat zeg ik nú hè?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
14 mei 2020 21:22
Hij wordt niet aangevallen op zijn biertje, het gaat erom dat voor hem anderen niet tellen, maar dat zijn pleziertjes voorgaan boven alles. Ook boven “een paar doden”.

Ik dacht dat er hier volwassenen op het forum zitten. Nijogeth gedraagt zich als een kleuter waarvan het uitstapje naar Disneyland niet door kan gaan. En van een kleuter is het begrijpelijk dat hij zich zo gedraagt. Van een volwassene vind ik dat onbegrijpelijk en stuitend.
Heel laag. Een beetje wat ik de laatste tijd al van je merkte, dat je zelf ook niet het niveau van een kleuter lijkt te overstijgen.

Wel mooi dat jij voor iedereen lijkt te bepalen waar prioriteiten horen te liggen. Misschien ben ik juist wel de sociale in deze discussie, omdat ik het beste wil voor het grootste deel van de mensen. Want ik weet dat je het nooit voor iedereen goed kunt doen. En ondertussen is wel gebleken dat je het voor Lady nooit goed kan doen en ze altijd op andere dingen terug grijpt, ook al zijn die niet eens relevant in de huidige discussie.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
14 mei 2020 20:22
Ik denk dat zo ongeveer iedereen wel zit te balen vanwege allerlei maatregelen, denk je niet?
Ik vraag me dat af. Ik heb het zelf niet, spreek héél veel mensen, en bijna iedereen maakt er gewoon het beste van.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u dat wenst mag u van mij rustig tegen uw ouders en oma’s, en tegen alle andere ouderen zeggen, dat hun leven er voor u niet toe doet, en dat uw vrijheid echt belangrijker is, want dat is het beste voor u. Maar die zijn het echt niet met u eens.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij, Lady, ben jij bang dat je van Nijogeth Corona krijgt en er morgen dood aan gaat. Je lijkt een beetje in paniek te raken, met je laatste opmerking.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik was vandaag weer eens na lange tijd in mijn vaste supermarkt. Alles ging gewoon zijn gangetje. Kreeg een schoon karretje aangereikt. Iedereen hield min of meer rustig afstand of week even uit. Geen sacherijnige smoeltjes. Vriendelijke hulp, want ze hadden het een en ander verplaatst. Alles was aanwezig. Plus een mondkapje en handschoenen bij de caissière en schermen. Maar een even welgemeend : houdoe bij vertrek.
Dus zoals Moneyman al zegt, men maakt er het beste van. En het is ook pas twee maanden zo.

@witte angora

Wat een malle opmerking. Ik ken Nyogeth niet eens en ik zie geen onbekenden, dus dat zou niet eens kunnen. En ik in paniek? Waarover zou ik in paniek moeten zijn? Hij is Rutte niet die kan zeggen gooi de boel maar open, want we moeten weer kunnen feesten.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
14 mei 2020 22:17
Als u dat wenst mag u van mij rustig tegen uw ouders en oma’s, en tegen alle andere ouderen zeggen, dat hun leven er voor u niet toe doet, en dat uw vrijheid echt belangrijker is, want dat is het beste voor u. Maar die zijn het echt niet met u eens.
Goed, als u dat dan ook tegen iedereen onder 50 zegt, dat uw leven belangrijker is dan dat van de rest. Vind ik een mooie deal!

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt er niet veel van begrepen. Jammer.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat een flauwekul hier. Moeten we nu 2 groepen maken, plus 50 en onder 50 en van de ene helft maar Soylent Green maken.? Pensioenfondsen ook geen problemen meer. Die kunnen dan nog 17 jaar sparen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door 16again »

Als we de 50+ groep willen beschermen, ligt het dan niet meer voor de hand die 50+ groep op te sluiten in plaats van de 50- groep?

Hoe rigorous wil je de maatregelen maken , om 2e golf tegen te gaan.
Willen we dit achterna?
https://nos.nl/artikel/2333886-na-nieuw ... orona.html
Dan voel ik meer voor het Zweedse model

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Jasper45 »

16again schreef:
15 mei 2020 08:23
Als we de 50+ groep willen beschermen, ligt het dan niet meer voor de hand die 50+ groep op te sluiten in plaats van de 50- groep?

Hoe rigorous wil je de maatregelen maken , om 2e golf tegen te gaan.
Willen we dit achterna?
https://nos.nl/artikel/2333886-na-nieuw ... orona.html
Dan voel ik meer voor het Zweedse model
Heb je daar ook een link voor??

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het heeft helemaal niets meer met leeftijd te maken. Gewoon iedereen opruimen die niet 100 % fit is. Dan hoef je niet die harde grens bij 50 te hanteren. Dan heb je geen ziekenhuizen meer nodig. Dat spaart je kostbare geld. Bijna de ideale wereld.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door witte angora »

Theotrucker schreef:
15 mei 2020 08:35
Gewoon iedereen opruimen die niet 100 % fit is.
Dat is dus eigenlijk iedereen.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kees2850 schreef:
15 mei 2020 09:21
Kees2850 schreef:
14 mei 2020 11:52
Veel maatregelen die ons worden opgelegd ivm het Covid-19 virus gaan inmiddels ten koste van veel andere belangrijke zaken in het dagelijkse leven. Www.smartexit.nu wil daar wat aan doen en vraagt via een petitie om een snellere en slimmere opheffing van de maatregelen.
Teken de petitie in het belang van de Nederlandse burger: www.smartexit.nu/#ondertekenen
Dit was mijn vraag.
En volgens mij heb je van bijna iedereen te horen gekregen dat ze niet tekenen.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kees2850 schreef:
15 mei 2020 09:25
angel1978 schreef:
15 mei 2020 09:22
Kees2850 schreef:
15 mei 2020 09:21


Dit was mijn vraag.
En volgens mij heb je van bijna iedereen te horen gekregen dat ze niet tekenen.
Dat maakt mij niet uit. Maar de meeste reacties zijn volledig off topic. Vandaar deze herinnering.
Het maakt je niet uit, je bent gewoon zieltjes aan het winnen.
Je maakt dus reclame.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
15 mei 2020 09:25
angel1978 schreef:
15 mei 2020 09:22
Kees2850 schreef:
15 mei 2020 09:21


Dit was mijn vraag.
En volgens mij heb je van bijna iedereen te horen gekregen dat ze niet tekenen.
Dat maakt mij niet uit. Maar de meeste reacties zijn volledig off topic. Vandaar deze herinnering.
Dus iemand die hier zegt niet te tekenen, en waarom niet, is off-topic?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Petitie ziekenhuizen weg, geen pensioenen meer. Geen ziekenfonds nodig. Veel geld over om te feesten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Jablan »

Nog een keer naar deze website gekeken.
smartexit.nu schreef:Superspreading events zijn de grote boosdoener bij de verspreiding van het virus
Vanaf het eerste moment was duidelijk dat het nieuwe virus snel om zich heen greep. Per vijf dagen was er sprake van meer dan een verdubbeling van het aantal besmettingen.
Kop heeft het over evenementen, maar in de uitleg komt dat niet terug. Meerdere keren gezien. Te dun om overtuigend te zijn.
smartexit.nu schreef:Verschillende regio’s, verschillende maatregelen
Nederland kent per regio grote verschillen in besmettingsgraad. In het noorden tonen sommige gemeentes op dit moment percentages onder de 2%, terwijl deze in het zuiden boven de 50% uitkomen.
Hier worden dingen te veel versimpeld. Omdat er selectief getest wordt, kun je geen uitspraken over de besmettingsgraad in bepaalde regio's doen. We weten alleen, dat tussen Eindhoven en Nijmegen veel mensen zo ziek zijn geworden, dat ze naar het ziekenhuis moesten en daar pas getest zijn.

Bij de onderzoeken wordt 'Onderzoek in Heinsberg' van Prof. Streeck genoemd. Dat vind ik knap, want zijn onderzoek is nog niet compleet gepubliceerd en de delen, die vooraf zijn genoemd, zijn fel bekritiseerd wegens onvolledigheid of te laag wetenschappelijk gehalte. Op dit moment een ongeschikte bron.
smartexit.nu schreef:Kerken
Het lijkt met name een combinatie te zijn van het zingen door vrijwel alle aanwezigen en te weinig ventilatie en te lage luchtvochtigheid.
Lage luchtvochtigheid remt juist de verspreiding. Een virus heeft vocht nodig om te overleven. Bij een lage luchtvochtigheid verdampen de aerosolen en kleine druppels juist sneller, waarna de virusdelen sneller sterven of direct naar de bodem vallen. Te weinig bewijs om zelfs maar als stelling overeind te blijven.

Mijn conclusie: deze oproep zorgt er eerder voor, dat we dommer uit de crisis komen. Het gaat niet alleen om overlijdenskans, het gaat om de schade, die het virus aanricht en of je er wel 100% van herstelt. Hoe minder mensen besmet raken, hoe beter. Groepsimmuniteit moet je niet eens willen, want dan is het overgrote deel van de bevolking kortademig (hersteltijd tot 7 jaar) en zie je versterkt uitval van lichaamsfuncties, omdat er te weinig zuurstof in het bloed wordt opgenomen om alle organen 100% goed te laten werken. Bovendien verdichten zich de bewijzen, dat het virus zelf ook andere organen beschadigt. Nieren en hersenen bovenaan, maar vanuit de ziekenhuizen wordt over elk orgaan in de buikholte bericht. Ook hier: het is wachten op volledige onderzoeken en studies.

Ik blijf op de lijn van Oostenrijk zitten: 1,0 meter afstand plus mond-neus-bescherming is momenteel het beste evenwicht tussen preventie en economie. Jammer, dat het RIVM zo star vasthoudt aan de opvatting, dat mondkapjes niet helpen. Een petitie zal daar weinig verandering in brengen, in Nederland moet het vanuit de beroepsgroepen komen (OV, fysiotherapeuten, kappers, leraren, etc.)

Gesloten