LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Methusalah schreef:
14 mei 2020 13:24
16again schreef:
14 mei 2020 12:58
sylvesterb schreef:
14 mei 2020 12:36
…. nemen ze ook de verantwoordelijkheid als die 2de golf er wel komt, ondanks dat hun de kans nihil schatten.
Om stappen te zetten naar groepsimmuniteit MOET er juist een 2e golf komen
Eh, nee. Een 2e golf is wat we juist uit allemacht willen voorkomen. De verspreiding moet geleidelijk. Een golf is niet geleidelijk.
Het beste is om het virus te doen uitdoven. Groepsimmuniteit duurt zolang dat tegen de tijd dat je dat hebt bereikt (10 a 15 jaar later) er weer een nieuwe variant is.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door scontra »

Een petitie ! Je moet toch wat als je je vermogen stilaan ziet verdampen.

Wat maakt het uit als er nog een paar extra naamloze burgers aan het slachtoffercijfer worden toegevoegd, het is toch maar een cijfermatig iets, daar treurt toch helemaal niemand om !
Medestanders van een dergelijke petitie zijn er altijd wel te vinden, zeker als er een financieel/eigen belang om de hoek komt kijken.

Tekenen ? Nee, om de dooiedood niet, heeft het leven heeft net even meer prioriteit dan het materialisme , althans in mijn beleving.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik neem niets eens de moeite om dit te lezen, als er een tweede golf komt is die uiteindelijk erger als de eerste. Ik zeker geen rutte fan, maar hij is op dit moment de poppenkastpop die moet vertellen van de "deskundigen" hem opdragen, ook voor marc is het niet anders.

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ieder zijn mening, scontra. Daar zijn we mensen voor. Aan de andere kant zie ik een mensenleven ook als meer als een zak met lucht die we zo lang mogelijk in leven moeten houden. In mijn ogen zijn er bepaalde rechten die ervoor zorgen dat we 'leven' en in mijn ogen hoort sociaal contact daar gewoon bij. De anderhalve meter die men wil gaan nastreven zie ik persoonlijk als een grote inbreuk op mijn mensenrechten. Dat staat los van de exit strategie die men kan bedenken, maar ik wil weten wanneer we niet continue meer bezig moeten zijn met anderhalve meter afstand houden en gewoon mens kunnen zijn.

Lady1234
Berichten: 27117
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U woont nog gewoon thuis, dus u hoeft al niet op 1,5 meter van uw vader of moeder te blijven. Knuffel hen ipv anderen die u zou willen knuffelen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als ik het goed begrijp mag ik omvallen als jij maar blijft leven . Sja ,hoe noemen ze zoiets.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Jablan »

Het gaat niet om leven an sich, maar om kwaliteit van leven.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een goedkope stunt, deze petitie. Bedacht door Maurice de Hond.

Oh, wacht eens even. Was dat niet die man van de ipadschool? Ook al zo'n "slim" idee.

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/arti ... -een-groot

Inmiddels failliet, met een paar ton schuld aan de overheid.

Lady1234
Berichten: 27117
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En de “kwaliteit” van leven van de één gaat voor ten koste van het leven van een ander?

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

gosewijn schreef:
14 mei 2020 17:21
Als ik het goed begrijp mag ik omvallen als jij maar blijft leven . Sja ,hoe noemen ze zoiets.
Niet goed lezen noemen ze dat. Zoals ik al aan heb gegeven zie ik leven als meer dan alleen een zak lucht die ademt en we ze oud mogelijk laten worden.

Overlevingsinstinct is in die zin heel wat anders, dat is inderdaad het belangrijker vinden dat je überhaupt leeft. Ik vind het belangrijk dat een mens ook echt als mens kan leven en momenteel zijn er veel vrijheden afgepakt, waardoor een mens geen mens meer kan zijn en in mijn ogen is het leven als mens momenteel aardig onmogelijk geworden. Al die levens gaan bij mij voor die paar corona-doden.

In mijn ogen is het veelzeggend dat zo'n virus dat amper dodelijk is de hele mensheid dood krijgt. Er wordt amper nog ergens geleefd.

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
14 mei 2020 17:32
En de “kwaliteit” van leven van de één gaat voor ten koste van het leven van een ander?
De kwaliteit van leven van pakweg 95% van de bevolking gaat voor het leven van die paar andere procenten. Ja, dat vind ik wel.

Maar werkelijk waar, kun je het nog wel leven noemen als er geen kwaliteit van leven is?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
14 mei 2020 17:32
En de “kwaliteit” van leven van de één gaat voor ten koste van het leven van een ander?
Afhankelijk van invalshoek, ja. Wie zich door de angst voor Corona laat beheersen, zal minder kwaliteit overhouden. Wie teveel risico's neemt, zal uiteindelijk ook inleveren. Toch moeten en willen we door, want er is altijd meer om voor te leven.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
14 mei 2020 17:35
Lady1234 schreef:
14 mei 2020 17:32
En de “kwaliteit” van leven van de één gaat voor ten koste van het leven van een ander?
De kwaliteit van leven van pakweg 95% van de bevolking gaat voor het leven van die paar andere procenten. Ja, dat vind ik wel.

Maar werkelijk waar, kun je het nog wel leven noemen als er geen kwaliteit van leven is?
Hou toch eens op de hele tijd voor anderen te bepalen wat 'kwaliteit van leven' is. Jij praat niet voor 95% van de bevolking. Je praat vooral voor jezelf. Dat is je goed recht, maar doe nu niet alsof jouw beleving de enige en juiste is.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nijogeth schreef:
14 mei 2020 17:33
gosewijn schreef:
14 mei 2020 17:21
Als ik het goed begrijp mag ik omvallen als jij maar blijft leven . Sja ,hoe noemen ze zoiets.
Niet goed lezen noemen ze dat. Zoals ik al aan heb gegeven zie ik leven als meer dan alleen een zak lucht die ademt en we ze oud mogelijk laten worden.

Overlevingsinstinct is in die zin heel wat anders, dat is inderdaad het belangrijker vinden dat je überhaupt leeft. Ik vind het belangrijk dat een mens ook echt als mens kan leven en momenteel zijn er veel vrijheden afgepakt, waardoor een mens geen mens meer kan zijn en in mijn ogen is het leven als mens momenteel aardig onmogelijk geworden. Al die levens gaan bij mij voor die paar corona-doden.

In mijn ogen is het veelzeggend dat zo'n virus dat amper dodelijk is de hele mensheid dood krijgt. Er wordt amper nog ergens geleefd.
Je schrijft zelf ,als ik maar een feestje kan bouwen kunnen de coronapatienten omvallen . Vrij vertaald .

Lady1234
Berichten: 27117
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Eigenlijk vind ik uw uitspraken te triest voor woorden. Vriendelijk gezegd bent u blijkbaar totaal geen tegenslag gewend in uw leven. En dat is aan de ene kant heel fijn voor u, maar aan de andere kant maakt het dat u compleet blind bent voor de realiteit.

Ik heb het eerder gezegd, maar zeg het nog maar een keer. U bent werkelijk gezegend. U woont bij uw ouders, u wacht op de oplevering van uw woning, spannend, u hebt uw baan en inkomen, u ontmoet uw vriendin en vrienden.

En dat alles vindt u geen kwaliteit van leven. U wilt meer, ten koste van anderen.

Daar zal ik maar geen kwalificatie van neerschrijven.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
14 mei 2020 15:53
Dit wordt wel heel erg een herhaling van het Corona-topic.

De petitie teken ik sowieso niet.
Heb je gelijk in. Voor discussie en andere bijdragen beter terug naar dat topic.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
14 mei 2020 17:45
@nijogeth

Eigenlijk vind ik uw uitspraken te triest voor woorden. Vriendelijk gezegd bent u blijkbaar totaal geen tegenslag gewend in uw leven.
Volgens mij zit het heel anders in elkaar, Lady. Nijogeth heeft er al een keer een en ander over geschreven. Sindsdien snap ik zijn hang naar zijn biertje met vrienden wel.

Als je je niet in een ander kunt inleven, kun je soms beter niets zeggen.

Lady1234
Berichten: 27117
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@witte angora

Dat Nijogeth zelf geestelijke problemen gehad is heel triest voor hem, maar dat maakt zijn standpunt NU, dat hij dus geen kwaliteit van leven heeft door de overheidsmaatregelen ter bescherming van zwakkeren niet minder egoïstisch.

Over inleven gesproken.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
14 mei 2020 18:27
Lady1234 schreef:
14 mei 2020 17:45
@nijogeth

Eigenlijk vind ik uw uitspraken te triest voor woorden. Vriendelijk gezegd bent u blijkbaar totaal geen tegenslag gewend in uw leven.
Volgens mij zit het heel anders in elkaar, Lady. Nijogeth heeft er al een keer een en ander over geschreven. Sindsdien snap ik zijn hang naar zijn biertje met vrienden wel.

Als je je niet in een ander kunt inleven, kun je soms beter niets zeggen.
Ik snap de hang naar het biertje ook heel goed. Kan me tevens prima inleven in de situatie van Nijogeth, zeker n.a.v. sommige posts die zijn geplaatst. Echter, die hang naar dat biertje hoeft wat mij betreft niet ten koste te gaan van de gezondheid van een ander. Daar trek ik dan de lijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
14 mei 2020 18:34
@witte angora

Dat Nijogeth zelf geestelijke problemen gehad is heel triest voor hem, maar dat maakt zijn standpunt NU, dat hij dus geen kwaliteit van leven heeft door de overheidsmaatregelen ter bescherming van zwakkeren niet minder egoïstisch.

Over inleven gesproken.

Kwaliteit van leven is niet afhankelijk van deze lockdown. Je kan ondanks dat er beperkingen zijn er zelf ook nog wel iets van maken. Ik vind zijn uitspraken ronduit schofterig. Wat hij ook heeft meegemaakt.

Gesloten