LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is niet de hang naar het biertje, waar ik het in dit geval over heb. Het is de anderhalve meter die we schijnbaar nog hele lange tijd gaan hebben (tot er een vaccin is, als dat er al ooit komt). Dat is erg onmenselijk en er wordt van een mens verwacht hier in principe constant mee bezig te zijn, want dat is iets dat je niet automatisch doet. Je ziet het overal op straat al, dat mensen het niet lang vol kunnen houden, maar nergens is er vanuit de regering enige duiding wanneer we daar vanaf zijn. En dat treft iedereen. In mijn ogen zouden er ook nooit boetes uitgedeeld moeten worden als mensen vergeten dat ze anderhalve meter afstand houden, want je kunt er gewoonweg niet de hele dag mee bezig zijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus erop reageren en iets zinnigs ergens over zeggen kan alleen als je het ermee eens bent, blijf anders weg uit het topic van de TS?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Kees2850 schreef:
14 mei 2020 18:50

Daarom heb ik wel die petitie geplaatst en ondertekent omdat het leven dat wij kennen volledig uit z'n verband wordt gerukt.
Jij tekent voor iets wat andere mensen het leven kan kosten, omdat jij het terrasje mist?? egoist.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeker is het leven van 25 jarigen anders dan een AOW-er. Ik heb drie kleinkinderen van 24, 27, en 30, waarvan ook het leven op zijn kop gezet is. Maar als die mij zouden zeggen dat zij zouden willen dat de overheid de boel weer opengooit, omdat ze hun clubs, verenigingen, sport en vrienden missen, zou ik ze vragen of ze ter plekke compleet achterlijk geworden zijn.

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is een mooi stuk rood vlees, dit topic.

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens zonder hier nog dieper op in te gaan, vond ik de uitspraak van Rutte 'de vrijheid van de een mag niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander' ook om te draaien. Voor de uitspraak valt wel iets te zeggen, maar tot hoe ver gaat dat.

Hetzelfde geldt als je het om zou draaien naar 'de gezondheid van de een mag niet ten koste gaan van de vrijheid van de ander'. Voor corona waren velen het hier mee eens geweest, want vrijheid is een groot goed. Daarom is het voor mij ook krom dat dat zo makkelijk is losgelaten bij het begin van de crisis, zeker omdat alles zo onbekend was.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Vrijheid voor gezondheid inruilen is niet hetzelfde als de strijd van 75 jaar geleden door onze ouders en grootouders . Toen kwam vrijheid niet te koste van een groot deel van de bevolking, maar juist voor die bevolking.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door angel1978 »

In mijn ogen zouden er ook nooit boetes uitgedeeld moeten worden als mensen vergeten dat ze anderhalve meter afstand houden, want je kunt er gewoonweg niet de hele dag mee bezig zijn.
Hier kan ik me dan wel weer (deels) in vinden. Ik vind wel dat men terughoudend moet zijn in het uitdelen van boetes, in ieder geval in het geval van een vergissing of minder oplettendheid. Een waarschuwing moet dan genoeg zijn.
Als we het echter hebben over niet na een waarschuwing alsnog wat beter met de richtlijnen omgaan of zelfs een feest organiseren of geen mondkapje opdoen in het OV (geen vergissing maar overduidelijk bewust de regels breken), dan is een boete echt wel op zijn plaats. Maar in het algemeen: wees terughoudend met boetes en wijs mensen op de voorschriften.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kees2850 schreef:
14 mei 2020 18:43
Bob Schurkjens schreef:
14 mei 2020 17:25
Wat een goedkope stunt, deze petitie. Bedacht door Maurice de Hond........
Maak toch niet uit wie de enquête heeft gemaakt? En als je enquête niet in wilt vullen prima toch. Het is geen verplichting.
Maar het zijn altijd dezelfden van dit forum die weer zo nodig moeten reageren. Ook als ze niets zinnigs te zeggen hebben.
Was het eerst nog een petitie, is het nu ineens een enquête. Snap je het zelf nog wel?

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Erthanax »

In het openingsbericht staat nu deze aansporing:
Kees2850 schreef:
14 mei 2020 11:52
Teken de petitie in het belang van de Nederlandse burger: www.smartexit.nu/#ondertekenen
Wie bepaalt er wat in "het belang" is van "de Nederlandse burger"?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@kees2850
Ach nee, die paar getelde doden stellen helemaal niets voor. 😡Waar maken we ons druk over.

Gelukkig hebben mijn kleinkinderen een goed verstand en gebruiken ze dat ook.

En onze manier van leven wordt een tijdje een beetje gewijzigd. Er wordt helemaal niets opgegeven. Maar persoonlijk vind ik wel of niet doodgaan wel belangrijk.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Vrijheid uitruilen tegen doden en gezondheid?
Sorry dat ik dat in jouw topic breng.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
14 mei 2020 18:34
@witte angora

Dat Nijogeth zelf geestelijke problemen gehad is heel triest voor hem, maar dat maakt zijn standpunt NU, dat hij dus geen kwaliteit van leven heeft door de overheidsmaatregelen ter bescherming van zwakkeren niet minder egoïstisch.

Over inleven gesproken.
Kennelijk weet je dus precies wat ik bedoel. Of het egoïstisch is? Ik denk dat zo ongeveer iedereen wel zit te balen vanwege allerlei maatregelen, denk je niet? Is iedereen dan egoïstisch? En heeft iedereen dan een gebrek aan inlevingsvermogen in een ander?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het aantal doden valt mee? Pas 5500?
Metdie grote vrijheid in het begin hebben we gezien hoe het in het VK en USA tekeer gaat. Had iedereen die vrijheid genomen waren we nu op 30000 of 40000 geweest.?
Die paar doden!

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door witte angora »

Die maatregelen zijn inderdaad niet voor niks. Maar daarom mag iemand toch wel zeggen dat hij zijn biertje mist?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
14 mei 2020 20:31
Die maatregelen zijn inderdaad niet voor niks. Maar daarom mag iemand toch wel zeggen dat hij zijn biertje mist?
De reacties nog maar eens lezen dan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
14 mei 2020 20:38
De reacties nog maar eens lezen dan.
Wat gebeurt er bij een geboorte? Direct huidcontact maken. Daar begint een leven lang met anderen af en toe aanraken, dichtbij willen hebben mee. De anderhalve meter afstand altijd en overal staat haaks op deze natuurlijke behoefte aan nabijheid.

Iedereen mist momenteel dingen. Ik vind het storender, dat mensen worden aangevallen en veroordeeld, omdat ze dit toegeven.


Over de petitie ... Ook Maurice de Hond zal een keer ontdekken, dat hij en zijn onderzoeken niet meer relevant zijn in het openbare leven. Die rol hebben anderen overgenomen.

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
14 mei 2020 20:31
Die maatregelen zijn inderdaad niet voor niks. Maar daarom mag iemand toch wel zeggen dat hij zijn biertje mist?
Ik heb nergens gezegd dat ik mijn biertje mis. Ik heb het in dit topic puur over de anderhalve meter afstand en hoe die mensen beperkt in het leven en dat daar nog steeds geen duidelijkheid over is. Als ze verwachten dat we dit tot er over een jaar of langer een vaccin is volhouden, dan zijn ze niet helemaal 100% in Den Haag. Ik vind het ondertussen wel eens tijd vinden voor een duidelijk exit-plan en daarmee bedoel ik ook en een einde aan de maatregelen met een vaste einddatum. En hoe we daar dan gaan komen, dat is afhankelijk van hoe het virus zich vordert. Maar we gaan toch niet toestaan hoe een virus ons leven jarenlang gaat veranderen, omdat er een relatief klein aantal mensen dood gaat?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

wat in "het belang" is van "de Nederlandse burger"?

Dus het is voor mijn als nu Belg verboden te tekenen!
En dat wil ik graag zo houden!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Teken petitie om slimmer uit de coronacrisis te komen

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth geeft zijn mening, ik geloof niet dat het hem om een biertje gaat.
Hem hierop ' aanvallen ' vind ik sowieso ongepast. Hij is open.
Waar het vlg mij wél om gaat , ook bij hem , is het gebrek aan warmte , het sociale aspect.
Geen mens kan zonder aanrakingen, wollig, zacht en lief.

Ik hoorde over een experiment met jonge aapjes :
uit een ' surrogaatmoeder , warm en wollig ' kwam geen melk , uit een ding gefabriekt uit ijzer ( dacht ik ) kwam wél melk , toch klommen de aapjes tegen de wollige nepmoeder die helaas geen melk gaf.
Zó sterk is de behoefte aan lijfelijk warm contact, een basisbehoefte is dat.
Kijk naar baby.s , het huidcontact is zó primair , zó basic , dat valt niet te onderschatten.

Toch , nu in deze tijd :
*wanneer iemand méér ruimte voor zichzelf pakt wordt de ruimte van de ander beperkt*.

En er is geen zinnig woord te zeggen over een einddatum.
Laten we nu eerst maar een week of wat afwachten wat het opengooien vd scholen voor effect heeft gehad.

Gesloten