Wereld Kanker Onderzoek Fonds stuurt mij post

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Kees2850

Re: Wereld Kanker Onderzoek Fonds stuurt mij post

Ongelezen bericht door Kees2850 » 26 jan 2020 00:42

@erthanax het CBF is een commerciële organisatie die alleen maar meelift op de Goede Doelen status. Zij hebben geen enkele bevoegdheid in deze. Alleen belastingdienst mag status verlenen aan ANBI.

Maar dat weet jij toch ook wel.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 26 jan 2020 01:01

ANBI-status iets anders dan CBF-erkenning, dat weet u toch ook wel?
Veel belangrijker dan het ontbreken van de CBF-erkenning bij het WKOF vind ik het ontbreken van concrete informatie op hun eigen website en de vaagheid van het jaarverslag. Niets dan holle woorden.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 26 jan 2020 01:17

@erthanax dan ben je toch verkeerd ingelicht. ANBI is enige officiële keurmerk voor goede doelen. CBF stelt in feite niets voor want zij mogen geen status verlenen.

Goede Doelen moeten alleen verantwoording afleggen aan belastingdienst.

Beetje vreemd dat jij hier misleidende informatie probeert te verspreiden.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 26 jan 2020 11:04

Hoe het zit met ANBI en CBF weet ik drommels goed. Er is werkelijk niets misleidends aan wat ik geschreven heb.
Dat u dat suggereert vind ik stuitend.

Dat u zich op het CBF blijft richten verrast me. (Overigens heb ik dat hele CBF niet eens ingebracht in de discussie, al vind ik het wel een onderteunend argument.)

Vanaf mijn eerste reactie heb ik gewezen op de vage informatie op de website van het WKOF. Heel veel woorden en stockfoto's (!), verder niets. Eén onderzoek in tien jaar tijd en verder "voorlichting" en "beleidsbeïnvloeding" op het gebied van "voeding, leefstijl en kanker." Verder dan vage kletspraat komen ze niet.

Dat punt heb ik een en andermaal herhaald, maar daar reageert u niet op. Welke concrete informatie vindt u dan wél op hun website?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 26 jan 2020 11:31

Dezelfde adviezen kunt u krijgen van een diëtiste, maar om die nu een goed doel te noemen?

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 26 jan 2020 12:35

@erthanax dat jij niet veel op hebt met voeding en leefstijl in relatie tot kanker is wel duidelijk. En dat is uiteraard altijd iets persoonlijks.
Maar met een gezonde leefstijl (niet roken, niet teveel alcohol, paar keer per week stevige wandeling of sporten) en een voedingspatroon (dieet) van veel groenten en salades, paar keer per week vette vis, weinig of geen rood vlees (liefst biologisch vlees als je toch vlees wilt eten) en bewerkte vleeswaren en elke dag wat fruit en geen toegevoegde suiker, is voor 70 procent kanker te voorkomen.
Ik ben geen medewerker noch donateur van het WOKF maar door daarover burgers te informeren en onderzoek te financieren doen ze naar mijn mening goed werk.

KWF doet ook goed werk maar op ander gebied. Zij financieren zelden studies naar de relatie tussen voeding / voedingstoffen en kanker. Terwijl er honderden gerandomiseerde studies zijn die die relatie aantonen. Maar dit topic gaat over folders van Goede Doelen organisaties dus laten we het daarbij houden.

En @erthanax lees nog eens goed op de site van de belastingdienst waar een ANBI status aan moet voldoen en wie die status kan geven.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 26 jan 2020 14:02

Kees2850 schreef:
26 jan 2020 12:35
@erthanax dat jij niet veel op hebt met voeding en leefstijl in relatie tot kanker is wel duidelijk.
Hoe is dat duidelijk, hoe komt u daar nu toch bij? Ik heb dat nooit geschreven en het is pertinent onwaar! U schrijft mij, geheel ongegrond, opvattingen toe die ik niet heb!

De voedingsadviezen die u recapituleert zijn ook te vinden bij bv het Voedingscentrum en (jawel!) het KWF. Daar heb ik dat malle "onderzoeksfonds" niet voor nodig.

Het verschil tussen ANBI-status en CBF-erkenning is mij volledig duidelijk.

Dat u mij bij herhaling woorden in de mond legt die ik niet gezegd of geschreven heb, is voor mij reden om deze discussie te laten voor wat het is.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 27 jan 2020 09:59

Kees2850 schreef:
26 jan 2020 01:17
@erthanax dan ben je toch verkeerd ingelicht. ANBI is enige officiële keurmerk voor goede doelen. CBF stelt in feite niets voor want zij mogen geen status verlenen.
Sinds wanneer is de (puur fiscale!) ANBI-status een keurmerk? :D

Als argument in de discussie over de vraag of WKOF je euro's waard is, voegt het niets toe. Ik zou een dergelijke vage club nooit steunen, dan zijn er veel betere organisaties met meer concrete doelen én resultaten op dat vlak te vinden.
Erthanax schreef:
26 jan 2020 14:02
Dat u mij bij herhaling woorden in de mond legt die ik niet gezegd of geschreven heb, is voor mij reden om deze discussie te laten voor wat het is.
Het vervuilt inderdaad behoorlijk.

Plaats reactie