LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aannemen pakketjes van de buren???

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door tenormin »

Eljar schreef:Ik neem nog steeds wel pakketjes aan, maar ik vind wel dat ik het "recht" heb om soms niet open te doen of een pakket voor de buren te weigeren.

Wat mijn moeder altijd zegt: "als ze zo brutaal zijn om bij je aan de deur te komen, dan mag je ook zo brutaal zijn om niet open te doen". Bovendien weet je tegenwoordig maar nooit wat er voor je deur staat. Je moet toch meer oppassen dan vroeger.
Nou heb ik niet zo'n probleem als jij dat hebt, Eljar, ik heb én geen brievenbus en geen achterom, woon gewoon in een flat en ben aan huis gebonden. Bijna dan. Zoals jij het omschrijft zou ik het ook niet plezant vinden maar zo gebeurt het hier ook niet. En wat je schrijft: tekenen; nee, daar doe ik ook niet aan mee. Maar meestal is het Wehkamp, Yves Rocher en andere zaken die pakjes versturen zonder te hoeven tekenen. Komt er iets van DHL staan ze wel met zo'n apparaat waar ik dat zou moeten doen, maar dan bedank ik ook voor "de eer". Maar ik ben niet aan het werk, zoals jij. Ja, huishoudentje doen, maar ik denk niet dat jij dat bedoelt :lol: .

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Eljar »

Hé Tenormin,

Als ik inderdaad zoals jou thuis zou zitten zou ik het contact met de bezorgers/buren ook wel prettig vinden. En natuurlijk is het mooi om een goede buur te zijn en pakketjes te kunnen aannemen. Maar in bepaalde situaties vind ik het voor mezelf niet fijn. En met werken bedoel ik niet huishoudelijke klusjes nee; alhoewel ik die natuurlijk wel tussendoor doe :D

Bij ons is het soms gewoon een beetje veel. Ik moet zeggen dat het er ook wel aan ligt welke bezorger er voor de deur staat (weet je niet altijd natuurlijk, behalve de tijdstippen van bezorgen). Is iemand altijd vriendelijk een aardig dan vind ik het niet zo erg. Maar die ene die zijn pakket doodleuk naar binnen gooide......nee.

En wat ik al eerder schreef: je weet toch wanneer je iets besteld wanneer het bezorgd gaat worden? In de meeste gevallen tenminste. Of je kunt bij de bestelling een ander afleveradres ingeven of afleverdatum e.d.

Ik ben blij dat jij deze "dagtaak" zo positief benaderd. Je buren zijn vast blij met je.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door tenormin »

@eljar, ja zeker zijn ze blij met me :mrgreen: . Inmiddels komen de couscous en de loempia's me de neus uit :lol: (dat zijn dus de thuislanden van de naaste buren). Maar ik heb inderdaad geen hol te doen, ietwat overdreven, dus ik vind het echt wel fijn om 'postkantoortje' te spelen. Ach, heeft oma ook wat te doen, toch? Fijn weekend.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Je moet er toch samen met je buren voor zorgen dat je in een leuke omgeving woont. Dan is het toch een kleine moeite om op een dusdanig goede voet met elkaar te staan dat je dit soort dingen gewoon voor elkaar doet.

Bij mij in de straat kennen we elkaar allemaal en dat voorkomt heel veel gedoe, en het leven wordt een stuk leuker op die manier.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

GJvdZ schreef:Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Je moet er toch samen met je buren voor zorgen dat je in een leuke omgeving woont. Dan is het toch een kleine moeite om op een dusdanig goede voet met elkaar te staan dat je dit soort dingen gewoon voor elkaar doet.

Bij mij in de straat kennen we elkaar allemaal en dat voorkomt heel veel gedoe, en het leven wordt een stuk leuker op die manier.

Is ook zo!!
Maar in mijn straat geloof 200 huizen,heel lang loopt helemaal door,kent lang niet iedereen elkaar.
En ik snap eljar wel,als je thuis werkt,echt werkt en elke keer ben je gewoon opslag basis voor de buren elke dag! Wordt je gek,

Hier iets naar binnen gooie lukt niet,moet ik deur open laten staan en dan komen er hele andere binnen ben ik bang,doen we maar niet
En wat je zegt,meestal weet ik! Wanneer mijn goede buren iets besteld hebben ,vragen ze joh kan pakketje komen ergens deze week,zou je willen,ja joh goed,als ik er ben( veel fysio,dr tandarts,hond etc) en ja?? Perfect zijn ze al blij die werken allemaal en ja ik niet,( anders als tenormin)
Tekenen doe ik wel bij die twee die goed ken al zovele jaren wat ik schreef andere niet!!!!
Postbode is het zo gewend dat hij keer vroeg wil je tekenen voor aangetekende brief,nou zo gek ben ik niet!!!! Was nog deurwaarder ook,vroeg wat is de afkomst...oh no laat maar ....buren met vakantie dus hoe dat afgelopen is..

Moet wel zeggen wat eljar zegt is waar, je weet niet meer wat er voor je deur staat,het is dat ik altijd deZelfde tpg me sen heb,anders trek ik deur niet open!!
Waarom.....vorig jr hier precies bij mij overkant ,verkleed als tpg ,aanbellen kind deed open,boem overval,vrouw eigen bedrijfje veel pakjes verzenden en wisten ze,in totaal is dit nu weten we!! 6 x ebeurd in 1'5 jr tijd sinds er camera,s hangen,rustig maar toch...
Dus ik ben ook op mijn hoede
En geloof me woon niet in achterstands wijk..nette wijk 16 jr oud,gewoon overal big brother watching you,nou ja op zich geeft het wel gevoel van oke,prima..

Dus gjvdz ,het is leuk als je idd leuk straatje woont ons kent ons, maar is hier ook niet,nieuw,iedereen werkt ,groot,dus ja..

Maar komen ze van tpg meestal neem ik aan,alleen als ik die gene echt niet ken,maar dat gebeurd weinig en ook niet elke dag...zo twee keer pw...ach...goede daad :wink: ik ben soms leip om ff buren aan te bellen hey lig pakje bij me..wil er vanaf,niet dat ze als ik net even.,lig te slapen komen.mogen zelf sjouwen anders verrek ik vd pijn..( serieus)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door tenormin »

ik ben soms leip om ff buren aan te bellen hey lig pakje bij me..wil er vanaf,niet dat ze als ik net even.,lig te slapen komen.mogen zelf sjouwen anders verrek ik vd pijn..( serieus)
Nou, het zelf gaan brengen doe ik niet, hoor. Ze hebben briefje in de bus, dus komen ze het maar halen. Ga echt niet "als service" tot op de zesde verdieping iets afleveren, haha, ben gekke Henkie niet. Ze zijn al blij dat ze bij mij in dezelfde flat het pakje kunnen ophalen i.p.v. naar een afhaalpunt te moeten (dat is hier niet dichtbij en 's-avonds natuurlijk gesloten); ik ben open :lol: .

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja :lol: het is deur uit,bel gelijk handbereik,hey haaaai pakkie voor je,pak het ff,ga geen meters lopen :lol: zo leip ben ik ook weer niet :mrgreen:

Gesloten