LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beschadigd Pakket PostNL

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
doppie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2014 19:43

Beschadigd Pakket PostNL

Ongelezen bericht door doppie »

Recent 2 pakketen terug gestuurd naar leverancier omdat ik niet tevreden was (na een paar interne defecten). Het ging hier om een versterker/receiver en een speaker set. Helaas had ik de originele verpakking al weg gedaan omdat het setje eerst wel functioneerde. Ik heb al het materiaal rondom met dik luchthoudend materiaal verpakt. Waardoor een beschadiging niet zomaar zou kunnen gebeuren

Ik heb bij postNL een afhaling gepland bij huis van de 2 pakketten. Ik heb de chauffeur geholpen met de pakketten in de auto te zetten. De achter zijde van de bus was op en en daar stonden achterin al wat pakketten gestapeld, terwijl de voorkant van de laadruimte totaal leeg was. Erg vreemd want je zorgt (lijk mij) dat je je pakketten netjes weg zet.

Toen ik vroeg waar ik mijn pakket neer kon zetten zei hij: "Zet hier maar boven op " terwijl hij wees naar 1 van de pakketten die achterin stonden en nog 4 keer zo klein was als het pakket wat ik in me hand had (de receiver). Toen ik zei: " Dat gaat toch geheid mis, gezien je indeling van de laadruimte en het stappelen van een groot pakket op een klein pakket" zei hij: "Ach dat boeit niet zo"

Had ik er maar wat van gezegt, had ik het pakket maar niet mee gegeven.

2 dagen later krijg ik bericht van de leverancier. Het pakket is beschadigd aangekomen en we kunnen je geen geld terug doen (ca € 240,-)

Ik contact opgenomen met postNL waar ik debevesiting krijg dat het pakket verzekerd is en zeer waarschijnlijk het vergoed krijg. Vervolgens moet ik wat foto's op sturen naar PostNL van het ontvangst (gekregen via leverancier), hier na oordelen ze dat het niet duidelijk genoeg is en ik niks vergoed krijg.
Toen ik zei dat ik hier niet tevreden mee ben sturen ze me door naar een klachten commissie waar ik weer 30 euro moet betalen om een klacht in te dienen..... fijne gasten die postNL

Waarom stuur ik het dan verzekerd op? Ik hoef toch niet op te draaien voor het onkunde van hun personeel?



Een advies aan ieder.. doe geen zaken met postNl

boeven zijn het.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Beschadigd Pakket PostNL

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het lijkt me toch dat je de schuld bij jezelf moet zoeken. Als luchthoudend materiaal voldoende zou zijn om dat soort apparaten te verpakken dan zouden de fabrikanten dat ook wel gebruiken, want dat is veel goedkoper dan de met mallen gevormde piepschuimen (of andere materiaal) schalen.

Als een scherpe hoek van die recieven door het plastic is gegaan heb je geen bescherming meer.

Gesloten