LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Binnen enkele dagen terug"

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Marthijs K.
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2013 18:12

"Binnen enkele dagen terug"

Ongelezen bericht door Marthijs K. »

Sinds een aantal jaar heeft Post NL de gewoonte om, als ze bij het bezorgen van een pakketje de bewoner van een huis niet thuis aantreffen, een briefje achter te laten met een code, waarmee je online via de site van post nl. kan bepalen wat er met het pakje moet gebeuren (afgeven bij de buren, naar een postkantoor in de buurt brengen, etc.).

Afgelopen vrijdag verwachtte ik een pakje van bol.com. Vanwege mijn werk was ik uiteraard niet thuis ten tijde van bezorging, dus ik verwachtte zo'n briefje met code te vinden. Er lag inderdaad een briefje, maar zonder code. Op dit briefje stond dat mijn brievenbus blijkbaar te klein was, en dat het pakket "Binnen enkele dagen opnieuw wordt aangeboden". Verder niks, niet eens een datum van herbezorging.

Hier kan ik dus niets mee aanvangen. Allereerst, wanneer is "enkele dagen?" . Duidelijk niet de 2 bezorgdagen erna, want ik heb het pakket nog steeds niet. Nu moet ik dus maar afwachten wanneer de postbode weer langskomt, en als dat doordeweeks is zal ik weer niet thuis zijn. Wat gaat de postbode dan doen? MIj weer afschepen met een papiertje dat hij "binnen enkele dagen" terug komt? Of nu wel een code geven zodat ik het pakket op het postkantoor kan laten afleveren?

Ik vindt dit persoonlijk erg slechte service, want zo duurt het extra lang voor een pakket eindelijk in handen is van de geadresseerde. Voor mij is het nu gelukkig iets wat ik niet dringend nodig heb, maar wat als het pakket iets bevat waar de geadresseerde echt met spoed op zit te wachten? Op mij komt dit bericht over als "we zien wel wanneer we zin hebben om het weer te proberen te bezorgen, en als je er dringend op wacht, pech gehad".

Uiteraard deze klacht aan postnl zelf gemeld, maar daar werd ik afgescheept met een standaard bericht dat "het ze spijt" (wie geloofd dat nog serieus?), en dat de betreffende afdeling geïnformeerd zal worden, maar dat ik van hen mogelijk geen bericht zal krijgen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: "Binnen enkele dagen terug"

Ongelezen bericht door tenormin »

Als er vrijdag een briefje lag dat men geweest was en het na "enkele dagen" weer aanbieden is een beetje snel gedacht van U. Het is immers maandag vandaag en als het goed is zou het er dan morgen moeten zijn. Hoe dan ook, als het komt bent u niet thuis. Is er een optie "bij de buren of briefje op de bus plakken met {PostNl s.v.p. code erbij doen} zodat ik het zelf ergens kan afhalen". (Waar dat weet u zelf het best natuurlijk!) Tja, de service rent hollend achteruit, maar dat is niet nieuw, helaas.

Postloper
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 dec 2012 22:32

Re: "Binnen enkele dagen terug"

Ongelezen bericht door Postloper »

Pakjes van Bol.com worden bezorgd via de normale bestelling dus via de postbezorger.
Is de brievenbus te klein wordt er een sticker opgeplakt,brievenbus te klein.Deze pakjes
worden NIET meer bezorgd via de normale postbestelling maar gaan via de hoofdvestiging van Post.nl
in uw stad naar de pakket dienst van Post.nl.
Dus bijvoorbeeld een pakje wordt op dinsdag aangeboden,brievenbus te klein.Pakje gaat woensdag
met de autodienst van de post terug naar de hoofdvestiging en is donderdag bij de pakket dienst.
De kans dat U het pakje van Bol op vrijdag aangeboden krijgt is een zeer waarschijnlijke.

Postloper

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: "Binnen enkele dagen terug"

Ongelezen bericht door Barman »

Marthijs K. schreef:Sinds een aantal jaar heeft Post NL de gewoonte om, als ze bij het bezorgen van een pakketje de bewoner van een huis niet thuis aantreffen, een briefje achter te laten met een code, waarmee je online via de site van post nl. kan bepalen wat er met het pakje moet gebeuren (afgeven bij de buren, naar een postkantoor in de buurt brengen, etc.).

Afgelopen vrijdag verwachtte ik een pakje van bol.com. Vanwege mijn werk was ik uiteraard niet thuis ten tijde van bezorging, dus ik verwachtte zo'n briefje met code te vinden. Er lag inderdaad een briefje, maar zonder code. Op dit briefje stond dat mijn brievenbus blijkbaar te klein was, en dat het pakket "Binnen enkele dagen opnieuw wordt aangeboden". Verder niks, niet eens een datum van herbezorging.

Hier kan ik dus niets mee aanvangen. Allereerst, wanneer is "enkele dagen?" . Duidelijk niet de 2 bezorgdagen erna, want ik heb het pakket nog steeds niet. Nu moet ik dus maar afwachten wanneer de postbode weer langskomt, en als dat doordeweeks is zal ik weer niet thuis zijn. Wat gaat de postbode dan doen? MIj weer afschepen met een papiertje dat hij "binnen enkele dagen" terug komt? Of nu wel een code geven zodat ik het pakket op het postkantoor kan laten afleveren?

Ik vindt dit persoonlijk erg slechte service, want zo duurt het extra lang voor een pakket eindelijk in handen is van de geadresseerde. Voor mij is het nu gelukkig iets wat ik niet dringend nodig heb, maar wat als het pakket iets bevat waar de geadresseerde echt met spoed op zit te wachten? Op mij komt dit bericht over als "we zien wel wanneer we zin hebben om het weer te proberen te bezorgen, en als je er dringend op wacht, pech gehad".

Uiteraard deze klacht aan postnl zelf gemeld, maar daar werd ik afgescheept met een standaard bericht dat "het ze spijt" (wie geloofd dat nog serieus?), en dat de betreffende afdeling geïnformeerd zal worden, maar dat ik van hen mogelijk geen bericht zal krijgen.
Complete onzin klacht. Je hebt bij Bol.com de optie om op een ander adres af te laten leveren, of op een afhaalpunt. Het hele "vanwege mijn werk" argument slaat werkelijk nergens op. Als jij kiest voor aflevering via Post.nl moet je maar zorgen dat je thuis bent!

hondjekees

Re: "Binnen enkele dagen terug"

Ongelezen bericht door hondjekees »

Hier geeft post.nl een pakje gewoon af bij de buren als je niet thuis bent.

Marthijs K.
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2013 18:12

Re: "Binnen enkele dagen terug"

Ongelezen bericht door Marthijs K. »

@Barman: dat is echt typisch een reactie van iemand die zelf nooit iets dergelijks is overkomen. Wacht maar tot je zelf eens op een pakket zit te wachten dat maar niet komt. Kijken hoe je dan reageert.

@hondjekees : hier ook, maar vaak zijn mijn buren rond dezelfde tijd ook niet thuis.

Update: woensdag 8 mei, en het pakket is nog altijd spoorloos. Post NL gebeld. Er is een registratie van mijn klacht gemaakt, maar die dame aan de lijn kon verder niks doen. Ook bol.com gebeld; als het zaterdag nog niet bezorgd is, wordt het officieel registreerd als een zoekgeraakte zending.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: "Binnen enkele dagen terug"

Ongelezen bericht door Barman »

Marthijs K. schreef:@Barman: dat is echt typisch een reactie van iemand die zelf nooit iets dergelijks is overkomen. Wacht maar tot je zelf eens op een pakket zit te wachten dat maar niet komt.
Zat je er op te wachten dan?

Ik dacht dat je niet thuis was. :roll:

Gesloten