LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Gaat de Belastingdienst voor het betalen van een rekening dit ook versturen via www.mijnoverheid.nl of gaan ze dat nog wel via de post versturen? De mensen die zelf geen internet hebben en aangifte hebben gedaan via de DIGID straks belangrijke zaken missen?

De Belastingdienst hoeft geen brieven meer te sturen. Maar als ik de belastingdienst een digitale brief wil versturen dan is dat niet mogelijk. Evenals andere overheidsdiensten. Zo kun je het UWV niet bereiken via de e-mail.

Mucha

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]


gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Mensen met vragen omtrent dit onderwerp kunnen gratis bellen naar 0800-23 58 352.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:Gaat de Belastingdienst voor het betalen van een rekening dit ook versturen via http://www.mijnoverheid.nl of gaan ze dat nog wel via de post versturen? De mensen die zelf geen internet hebben en aangifte hebben gedaan via de DIGID straks belangrijke zaken missen?

De Belastingdienst hoeft geen brieven meer te sturen. Maar als ik de belastingdienst een digitale brief wil versturen dan is dat niet mogelijk. Evenals andere overheidsdiensten. Zo kun je het UWV niet bereiken via de e-mail.
Dat noemt men volgens mij email, wat staat voor Electronic mail, en dat kan onder voorwaarden gewoon met ze.

stofzuigertje

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aanmelden digitaal is makkelijk maar....

Een inmiddels slecht ziende werd gevraagd om van digitaal naar papier dit digitaal te doen.

Deze oudere is 7 maanden er mee bezig geweest en heeft geen PC meer.
Aanmelden kan maar terug naar ouderwetse papier is een ramp.....

En nu kreeg hij ook regelmatig de aanbieding nu alles weer papier is...
Ga over op digitaal en die humor, zullen we die onzin brieven als behang gaan plakken?

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door tijger1 »

@gezondheid

Maar u zit vaak genoeg op het net, dus ik zou zeggen maak een berichtenbox aan, probleem opgelost.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dit soort discussies gaat over non-problemen. Breedbandpenetratie was in september 2015 92,5% (van de huishoudens in Nederland) en dat groeit nog steeds. Binnen die huishoudens zitten mensen die mensen uit die 7,5% sowieso al helpen (denk bijvoorbeeld aan kinderen die hun ouders helpen).

Verder heb je nog andere opties, zoals de vakbonden die al sinds jaar en dag hun leden helpen met belastingzaken.

Effectief blijft er dus vrijwel niemand over die geen toegang heeft tot de digitale belastingdienst.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef:Dit soort discussies gaat over non-problemen. Breedbandpenetratie was in september 2015 92,5% (van de huishoudens in Nederland) en dat groeit nog steeds.
makkelijk roepen als je zelf bij die 92,5% behoort.
Bedenk dat 100% van de huishoudens een ouderwetse brievenbus heeft, digitalisering bij overheid vrijwel altijd faalt en meer kost dan oplevert, en de brievenbezorger ook werk wil.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Het overgrote deel van die overblijvende 7,5% zal ook niet zelf de papieren aangifte doen.

stofzuigertje

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Van de 6.000.000 woningen heeft nog 3% een trage en dure inbel verbinding en kan niets anders!

Ja, 3% is wel 180.000 woningen en elke mail met kleurtje is al een ramp.
Denk niet aan de nu 92% maar kijk ook naar gebieden waar ADSL niet leverbaar is of zo traag....

En verhuizen naar een dergelijk gebied komt ook voor en hoe zet je de jarenlange digitale aangifte dan weer terug?
Zowel slechtziende als verhuizen naar inbel regio is een ramp!

Basbelas
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2016 23:15
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door Basbelas »

Het volledig omschakelen naar digitaal blijft zeker een discutabel punt..

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door Wubo »

laat ze eerst hun eigen schijtzooi daar opruimen en het %fouten minimaliseren voordat ze dit volledig gaan digitaliseren.
we brengen allemaal ons geld die kant uit en een overgroot deel snapt er de ballen van.
de belastingdienst wacht wel met open handen hoor.
mooi alles digitaliseren zodat JIJ de schuld krijgt als iets niet goed gaat. want jij moet immers je digid en je digitale belastingzaken in de gaten houden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

We willen toch dat de overheid zelf ook bezuinigd i.p.v. dat alles op de burger wordt afgewenteld. Nou, voila.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door Josephien12 »

MichielFRL schreef: Ik kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig gaat verhuizen naar een gebied zonder fatsoenlijk internet. Of dat nou glasvezel, kabel, xDSL of 4G is, zonder fatsoenlijk internet heb je geen leven.
Was je high toen je dit typte?

VisLucht
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mei 2016 14:28

Re: Geen post meer van de Belastingdienst? Rekening ook niet?

Ongelezen bericht door VisLucht »

Wanneer je graag nog steeds je post van de belastingdienst op papier wilt ontvangen, kun je dit gewoon bij ze aangeven. Ik ben zelf postbezorger en gezien de staaaaapels blauwe enveloppen die ik nog iedere week moet bezorgen, geloof ik niet dat je je heel druk hoeft te maken over het verdwijnen van post van de belastingdienst en is het tevens wel duidelijk dat nog veel andere mensen met jou hun blauwe envelop graag in de brievenbus vinden. (dat laatste was natuurlijk dubbelzinnig, maar je begrijpt me wel ;-)

Gesloten