LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?

Ongelezen bericht door crazyme »

De dader is in dit geval de bezorger of de ontvanger.

Coolblue vraagt waarschijnlijk ook aan de bezorger om aangifte te doen.

Degene met lange vingers zal zeker geen aangifte doen.

Een filter dus. Meer is het niet.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

maar ondertussen horen we niets meer van de topic starter...

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:Degene met lange vingers zal zeker geen aangifte doen.
Ik zie geen reden waarom hij dat niet zou doen. Stel dat de ontvanger het pakket heeft ontvreemd, dan is het juist een geniale zet om aangifte te doen. Je pleegt natuurlijk valsheid in geschrifte en dat is een misdrijf, maar daar had je om te beginnen al geen problemen mee om te doen. De bezorger zal naar de ontvanger wijzen, maar het OM zal niet wettig en overtuigend bewezen krijgen dat de ontvanger het product heeft ontvreemd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

We zullen het waarschijnlijk nooit weten.

nessen
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 apr 2004 11:10

Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?

Ongelezen bericht door nessen »

Ooit heb ik hetzelfde meegemaakt met een gewonnen X-box. Ook via Post NL. Kan wel 10 jaar geleden zijn. Er zat ipv de X-box een pak papier en een zware gebruikte asbak in. Gewicht was toen bij versturen en aankomst niet gelijk. Ik kwam via een forum er achter dat ik niet de enige was. Het bedrijf heeft een nieuwe gestuurd. Ik heb het gemeld bij Post NL en die zouden zelf een onderzoek in gang zetten. Het bedrijf die het pakket verstuurd had ging er ook mee aan de slag. Ik heb echter nooit gehoord hoe dat af liep.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?

Ongelezen bericht door tttlocke »

nessen schreef:Ooit heb ik hetzelfde meegemaakt met een gewonnen X-box. Ook via Post NL. Kan wel 10 jaar geleden zijn. Er zat ipv de X-box een pak papier en een zware gebruikte asbak in. Gewicht was toen bij versturen en aankomst niet gelijk. Ik kwam via een forum er achter dat ik niet de enige was. Het bedrijf heeft een nieuwe gestuurd. Ik heb het gemeld bij Post NL en die zouden zelf een onderzoek in gang zetten. Het bedrijf die het pakket verstuurd had ging er ook mee aan de slag. Ik heb echter nooit gehoord hoe dat af liep.
Is toch een heel ander verhaal. Als het gaat om bewijzen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

nessen schreef:Ooit heb ik hetzelfde meegemaakt met een gewonnen X-box. Ook via Post NL. Kan wel 10 jaar geleden zijn. Er zat ipv de X-box een pak papier en een zware gebruikte asbak in. Gewicht was toen bij versturen en aankomst niet gelijk. Ik kwam via een forum er achter dat ik niet de enige was. Het bedrijf heeft een nieuwe gestuurd. Ik heb het gemeld bij Post NL en die zouden zelf een onderzoek in gang zetten. Het bedrijf die het pakket verstuurd had ging er ook mee aan de slag. Ik heb echter nooit gehoord hoe dat af liep.
Logische dat je niets hebt gehoord, jij hebt de X-Box alsnog ontvangen dus je bent geen partij.

De situatie hier is iets anders, de aangifte zal duidelijk aantonen of hij een valse aangifte doet of niet op basis van zijn eigen verklaring. Ga hier niet te diep op in maar als TS de laptop zelf heeft ontvreemd zal dat door zijn verklaring duidelijk worden. Gezien TS hier niet meer is verschenen zal hij of aangifte hebben gedaan of besloten dit niet te doen, waardoor er niets strafbaars is gebeurd.

YvonneOussoren
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2016 10:17
Contacteer:

Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?

Ongelezen bericht door YvonneOussoren »

Misschien ben ik iets te simpeltjes voor dit toic maar als ik TS was zou ik, met de mail in de hand en een uitdraai van dit forum naar de politie gaan en vragen wat nu te doen. Hij is nog geen eigenaar omdat het apparaat niet meer in het pakket zat en dat CB TS verwijst naar de politie. Ik denk dat men dan zal bespreken of het een aangifte van diefstal, ontvreemding of iets anders moet worden. Daar kan TS weer mee naar CB en die gaan dan verder onderzoeken hoe of wat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Topicstarter heeft zich nooit meer gemeld. Geen bedankje voor het meedenken etc. Gemak dient de mens. Waardeloos.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?

Ongelezen bericht door crazyme »

Bob Schurkjens schreef:Topicstarter heeft zich nooit meer gemeld. Geen bedankje voor het meedenken etc. Gemak dient de mens. Waardeloos.
Misschien zit hij vast wegens diefstal van een laptop ?

Of mogelijk is de laptop miraculeus te voorschijn gekomen ?

Die onzekerheid.....

Gesloten