LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maregroep post

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Maregroep post

Ongelezen bericht door witte angora »

Net zoals veel andere mensen woon ik in een flat. Niks mis mee. Zou je zeggen. Behalve voor de bezorger van Marepost.

Dit complex kent maar liefst 8 woningen per portiek, en er zijn 2 portieken. Dat zijn dus 8 brievenbussen per portiek. Schrikbarend veel kenbaar.

Sta ik zojuist bij mijn brievenbus om te kijken of er post is, komt de 'bezorger' dus om post af te leveren. Hij drukt me een envelop in de handen terwijl er iets onverstaanbaars wordt gemompeld. Afijn, die brief blijkt dus voor de bovenbuurvrouw te zijn.

Kleine moeite om de brief even bij haar in de bus te doen. Maar het zit me niet lekker. Op de envelop staat: Poststuk niet voor u bestemd? Niet via Post NL retour, maar bel... en dan komt er een nummer. Kennelijk is het 'bedrijf' ermee bekend dat poststukken nogal eens verkeerd worden bezorgd. Als je dit al op je envelop moet zetten... Nummer tot twee keer toe geprobeerd te bellen. Mijn toestel kiest, en blijft kiezen, maar er komt geen enkele reactie. Geen ingesprekstoon, geen enkel geluid, helemaal niets. Kortom, het bedrijf is dus onbereikbaar.

De brief gaat gewoon naar de bovenbuurvrouw, het is van de ISD, dus kennelijk wel belangrijk. Maar mocht iemand, of een bedrijf, ooit van de Maregroep gebruik willen maken, denk dan even aan dit verhaal. En de ISD attendeer ik even op dit bericht. Want hoeveel mensen zullen hun post niet aangeleverd krijgen?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Maregroep post

Ongelezen bericht door witte angora »

Dank je, vogels. Mail verstuurd met een verwijzing naar dit topic.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Maregroep post

Ongelezen bericht door encore »

Nu zijn 16 brievenbussen bij elkaar natuurlijk een recept voor moeilijkheden. Er zitten maar tien vingers aan zo'n postbezorger, dus tja...Eigen schuld, Witte Angora! :wink:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Maregroep post

Ongelezen bericht door ruud_a »

encore schreef:Nu zijn 16 brievenbussen bij elkaar natuurlijk een recept voor moeilijkheden. Er zitten maar tien vingers aan zo'n postbezorger, dus tja...Eigen schuld, Witte Angora! :wink:
die andere 6 mensen krijgen morgen hun post.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Maregroep post

Ongelezen bericht door encore »

Maar dan moet Witte Angora wel op tijd buiten staan natuurlijk... Enorme druk, wat een immense verantwoordelijkheid. En dat als vrijwilliger..Goed hoor! :wink:

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Maregroep post

Ongelezen bericht door Degrelle »

witte angora schreef:Net zoals veel andere mensen woon ik in een flat. Niks mis mee. Zou je zeggen. Behalve voor de bezorger van Marepost.

Dit complex kent maar liefst 8 woningen per portiek, en er zijn 2 portieken. Dat zijn dus 8 brievenbussen per portiek. Schrikbarend veel kenbaar.

Sta ik zojuist bij mijn brievenbus om te kijken of er post is, komt de 'bezorger' dus om post af te leveren. Hij drukt me een envelop in de handen terwijl er iets onverstaanbaars wordt gemompeld. Afijn, die brief blijkt dus voor de bovenbuurvrouw te zijn.

Kleine moeite om de brief even bij haar in de bus te doen. Maar het zit me niet lekker. Op de envelop staat: Poststuk niet voor u bestemd? Niet via Post NL retour, maar bel... en dan komt er een nummer. Kennelijk is het 'bedrijf' ermee bekend dat poststukken nogal eens verkeerd worden bezorgd. Als je dit al op je envelop moet zetten... Nummer tot twee keer toe geprobeerd te bellen. Mijn toestel kiest, en blijft kiezen, maar er komt geen enkele reactie. Geen ingesprekstoon, geen enkel geluid, helemaal niets. Kortom, het bedrijf is dus onbereikbaar.

De brief gaat gewoon naar de bovenbuurvrouw, het is van de ISD, dus kennelijk wel belangrijk. Maar mocht iemand, of een bedrijf, ooit van de Maregroep gebruik willen maken, denk dan even aan dit verhaal. En de ISD attendeer ik even op dit bericht. Want hoeveel mensen zullen hun post niet aangeleverd krijgen?
Tja, wij waren er natuurlijk niet bij en we kunnen dan ook niet constateren of wat witte angora hier schrijft correct is.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Maregroep post

Ongelezen bericht door witte angora »

encore schreef:Nu zijn 16 brievenbussen bij elkaar natuurlijk een recept voor moeilijkheden. Er zitten maar tien vingers aan zo'n postbezorger, dus tja...Eigen schuld, Witte Angora! :wink:
Je bedoelt dat ze maar tot 10 kunnen tellen? Ze hebben ook nog 10 tenen, dan kom je tot 20, kom op zeg! :lol:

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Maregroep post

Ongelezen bericht door encore »

Maar die kunnen ze niet zien omdat de voeten in de schoenen zitten/hangen/staan/liggen :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Maregroep post

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is warm genoeg om met sandalen aan te werken. :D

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Maregroep post

Ongelezen bericht door witte angora »

Afijn... Ik krijg net dus een automatische mail dat degene die klachten afhandelt momenteel niet op kantoor is vanwege verlof. Vanaf maandag 25 augustus zal hij mijn klacht in behandeling nemen. In noodgevallen kan ik met twee anderen contact opnemen.

Gaat goed zo.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Maregroep post

Ongelezen bericht door witte angora »

En vandaag, 23 september, krijg ik zomaar via de mail antwoord van Maregroep post!
Geachte WA,



Als eerste wil ik u mijn excuses aanbieden voor deze (veel) te late reactie. Uw klacht is door vakanties helaas te lang blijven liggen.

Mijn naam is [meneer1, naam verwijderd] en ik werk als één van de 4 leidinggevenden op de Postafdeling van de MareGroep. In overleg met [meneer2, naam verwijderd] (Behandelaar Klachten) reageer ik op uw klacht.



We sturen dagelijks zo’n 50 postbodes aan en de kwaliteit van postbezorging staat bij ons hoog in het vaandel. Uw klacht betreft deze kwaliteit van postbezorging.

De bodes krijgen uitdrukkelijk de opdracht mee de poststukken te bezorgen in de juiste brievenbus en niet af te geven aan personen. Uit uw klacht blijkt dat de betreffende bode de brief (afzender ISD) aan u heeft afgegeven. Dat is dus tegen de regels in!!!



We houden dagelijks lijsten bij van de postcode gebieden waar we bezorgen en welke bodes in die gebieden bezorgen. De bode die op 5 augustus de brief aan u heeft afgegeven is een ervaren bode in [uw dorp, naam gewijzigd]. We zullen uw klacht met hem bespreken en aangeven dat dit zeker niet de juiste manier van post bezorgen is.



Voorts geeft u aan dat u ons niet telefonisch kon bereiken met uw klacht. Ik kan daar geen verklaring voor geven als ik eerlijk ben. De bezetting van de Postafdeling was (ondanks de vakantieperiode) voldoende en bovendien schakelt het nummer [nummer verwijderd] automatisch door naar de receptie als er niet snel genoeg wordt opgenomen. Heel vreemd dus dat u ons niet heeft kunnen bereiken!!

We hebben dit telefoonnummer trouwens zeer bewust in ons poststempel verwerkt. We willen hiermee onze klanten een mogelijkheid bieden te reageren op de bezorging van de poststukken. Gelukkig ontvangen we hierdoor vaker positieve dan negatieve reacties!!



Uiteraard horen we liever geen klachten over de bezorging van de post maar ik wil u toch bedanken dat u de moeite heeft genomen om deze klacht aan ons door te sturen. Zodoende kunnen wij de bodes aanspreken en corrigeren en we hopen daarmee dat de bezorging de volgende keer wel goed gaat.





Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.





Met vriendelijke groeten,

Rogiert
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2015 16:03

Re: Maregroep post

Ongelezen bericht door Rogiert »

Hoi hoi
Ik ben nu voor de 2e keer bij de mare groep en maak nu voor de 2e keer het zelfde mee
Ik heb me sleutelbeen gebroken en kan me rechter ar niet goed gebruiken
De werkzaamheden die de mare groep mij aanbied kan ik niet door me klachten aan me rechter arm en Schröder
Ik ben de eerste keer bij de mare groep me bijstandsuitkering kwijt geraakt omdat ik het werk wijgerden
Ik ben in middel gelopenreerd aan me schouder me sleutelbeen was door Bergman clinic opnieuwe gebroken en goed gezet
Kwam weer bij de mare groep in de groen na 4 weken kreeg ik weer last van me arm
Ik weer naar de Bergman clinic me spieren waren nog te kort aan de rechter kant
Ik heb het werk geprobeert te doen maar ik kan het niet ik ben 3 keer naar huis gegaan met pijn in me arm
Ik moest naar de art van de gemeente katwijk die komt met een rapoort van 2008 een beetje verandert en tadaaa ik moet weer dat werk gaan doen wat ik niet kan en ik moet naar een psygoloog
Ik ben in ene een trompettist terwijl ik niet eens een trompet heb ik ben op 1 bladzijde 34 jaar en op de andere 35 en dan heb ik nig niks getyp over hoe ze dingen verdraaien want ik zeg ik kan dat werk niet en hun zeggen je wil dat werk niet en dit is dan nog maar 1 dingetje
Ik hoor dat de mare groep wel vaker voor de rechter is geweest en niet in hun voordeel
Ik ben nu heel boos en ook bang dat ze me uitkering weer gaan afpakken door tegen de gemeente te zeggen dat ik werk wieiger terwijl het echt medisch niet verantwoord ik heb me sleutelbeen in 1997 gebroken en in is 2013 pas goed gezet ben bij 5 ziekenhuizen geweest verschillende andere dingen denk aan fysio en zo ik weet na al die jaren heel goed wat ik wel en niet kan en 12 weken voor de mare groep werken vind ik geen probleem maar ik moet het werk wel kunnen doen

Gesloten