LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketbezorgen post.nl

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Een pakketbezorger van Post.nl had vandaag geen tijd om aan te bellen voor levering, maar wel tijd om de auto's op het erf te controleren of ze open waren en weet ik veel wat nog meer.

Daarna doodleuk een briefje in de brievenbus dat het pakketje in de auto van mijn vrouw gelegd is.

Ten eerste was mijn vrouw gewoon thuis dus kon hij gewoon aanbellen.
Ten tweede heeft een pakketbezorger of wie dan ook niets te zoeken in mijn vrouw haar auto.

Nu heb ik al een klacht ingediend bij Post.nl en de medewerkster vond dit ook geen normale gang van zaken en zou een onderzoek starten.

Wat kan ik nu nog meer doen?
Behalve aangifte als er iets ontbreekt.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Aangifte als er niets ontbreekt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

Mr Ray schreef:Een pakketbezorger van Post.nl had vandaag geen tijd om aan te bellen voor levering, maar wel tijd om de auto's op het erf te controleren of ze open waren en weet ik veel wat nog meer.

Daarna doodleuk een briefje in de brievenbus dat het pakketje in de auto van mijn vrouw gelegd is.

Ten eerste was mijn vrouw gewoon thuis dus kon hij gewoon aanbellen.
Ten tweede heeft een pakketbezorger of wie dan ook niets te zoeken in mijn vrouw haar auto.

Nu heb ik al een klacht ingediend bij Post.nl en de medewerkster vond dit ook geen normale gang van zaken en zou een onderzoek starten.

Wat kan ik nu nog meer doen?
Behalve aangifte als er iets ontbreekt.
De werkgever in kwestie start een onderzoek schrijf je, en is ook de enige die er consequenties aan kan verbinden voor die werknemer. Misschien dat je nog een excuus (briefje) krijgt, maar wat zou er volgens jou nog meer moeten gebeuren?

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Mr Ray »

In mijn ogen is het gewoon inbreken in een auto wat hij doet.

auto staat op priveterrein en is prive eigendom.
Daar heeft diegene niets in te zoeken

Hoe wil jij het noemen dan?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

Mr Ray, rare situatie! Zou het kunnen zijn dat hij dacht dat er niemand thuis was en heeft gekeken welke auto open was om het pakketje daar in te leggen , in ieder geval dus uit het zicht?
Het is maar een ideetje wat in mij opkomt :roll: hoewel het niet zo hoort natuurlijk!

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is niet ingebroken, omdat er geen slot is "gebroken". Het onbeheerd achterlaten van een pakket is onbehoorlijk en een onrechtmatige daad.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

En in een klein dorpje waar het systeem : " ons kent ons " nog heerst?
Ik ken de situatie van TS niet , maar ik kan me wel voorstellen dat het bv in een kleine gemeenschap wat " amicaler- gemoedelijker-en op zn Jan boerenfluitjes gaat....

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Ik woon buiten een dorp in een rustig straat.

idd ons kent ons

auto's staan vaak overdag open voor de deur, vooral als ik of mijn vrouw nog weg moet.
Radiofrontje is er al in geen jaren meer afgehaald.

de bezorger heeft niet eens aangebeld , zal hem te ver lopen zijn geweest denk ik.
auto staat op de oprit dus logischerwijs zou hij moeten denken dat er iemand thuis is.
alleen is de voordeur nog een meter of 10 verder lopen.

Als hij het pakket uit het zicht had willen leggen dan had dat gewoon voor de voordeur gekunt want daar staat een heg voor van een 70 cm hoog dus als daar iets achter ligt is dat vanaf de weg niet te zien.

De chauffeur heeft zelfs de tijd genomen om de rugleuning naar beneden te klappen en het pakket op de achterkant van de rugleuning neer te leggen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

*
Laatst gewijzigd door moederslink op 27 jun 2015 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

PS: ook ik heb in een heel klein dorpje gewoond , waar de achterdeur dag en nacht open stond en waar de pakjes gewoon op het aanrecht werden gelegd... :wink:

PSS : hij heeft toch maar netjes op het briefje geschreven dat ie het in de auto had gelegd :D

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou de bezorger aanspraken met de mededeling dat je zijn inspanning waardeert maar dat je dit niet wilt omdat iedereen het dan in principe mee kan nemen of iets dergelijk. Dan laat je het niet te hoog oplopen en doet ie het de volgende keer vast niet meer.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Er is niet ingebroken, omdat er geen slot is "gebroken". Het onbeheerd achterlaten van een pakket is onbehoorlijk en een onrechtmatige daad.
Voor de wet nog steeds strafbaar. Letterlijk gezien is er niks gebroken, dat is niet wat de wet met inbreken bedoelt

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

Als er niks " gebroken " is , praat men vlg mij niet over inbrekers , maar over insluipers.....kun je in een auto " insluipen ?" Ja kan dus...al denk ik niet dat de bezorger met zn hele lijf in de auto is geweest :?

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Barre Barry »

alfatrion schreef:Ik zou de bezorger aanspraken met de mededeling dat je zijn inspanning waardeert maar dat je dit niet wilt omdat iedereen het dan in principe mee kan nemen of iets dergelijk. Dan laat je het niet te hoog oplopen en doet ie het de volgende keer vast niet meer.
Als je hem aanspraakt staat hij vast raar te kijken.

Verder niet al te slim advies. Je gaat iemand vertellen dat je niet wilt dat het pakketje door een ander meegenomen kan worden terwijl die het heeft gelegd in een auto waarvan jij zelf de deuren open hebt laten staan?????

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Barre Barry schreef:
alfatrion schreef:Ik zou de bezorger aanspraken met de mededeling dat je zijn inspanning waardeert maar dat je dit niet wilt omdat iedereen het dan in principe mee kan nemen of iets dergelijk. Dan laat je het niet te hoog oplopen en doet ie het de volgende keer vast niet meer.
Als je hem aanspraakt staat hij vast raar te kijken.

Verder niet al te slim advies. Je gaat iemand vertellen dat je niet wilt dat het pakketje door een ander meegenomen kan worden terwijl die het heeft gelegd in een auto waarvan jij zelf de deuren open hebt laten staan?????
En waarvan TS net nog beweerd dat auto heel vaak open staan en dat het radiofrontje geeneens wordt verwijderd omdat het zo veilig is...

Als je het advies van alfatrion opvolgt en het escaleert kan TS misschien nog wel worden beschuldigd van uitlokking...

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Mr Ray »

uitlokking?

Auto staat op prive terrein.
en dan bedoel ik niet een standaard oprit zoals bij een rijtjes huis maar een terrein waar je 30 auto's kwijt kan.

Het was niet de vaste chauffeusse, deze komt wekelijks bij ons en die weet het precies.
Maar een invalchauffeur.

@moederslink
Ik begrijp dat her hier gemoedelijker is, ben niet voor niets verhuisd van Utrecht naar Drenthe.
Maar dan nog heeft een vreemde gewoon van mijn eigendom af te blijven.

@gjvdz
radiofrontje is er idd al jaren niet afgeweest, maar het is dan ook een gewone simpel aftermarket radio. en geen dure ingebouwde met navi en al die ongein.
die willen autoinbrekers niet eens meer hebben
Ik heb ook aan post.nl gemeld dat een kort gesprekje met de chauffeur op prijs gesteld word.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

@Mr Ray : hoe weet u eigenlijk dat het een invalchauffeur was? En hoe wist hij vd situatie dan?
En wat als het de vaste chauffeuse was geweest? Had zij wel zo mogen handelen wat u betreft?
Laat maar horen hoe dit verder is afgelopen, ok?

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door Mr Ray »

de vaste bezorger is een vrouw en dit was een man. :wink:

de vaste chauffeuse geeft het bij niet thuis altijd af bij de buren zoals afgesproken is met haar.
en zij weet ook dat wij pakketjes voor de buren eventueel aannemen als ze niet thuis zijn.

ik ben ook benieuwd naar de reactie van post.nl
maar enige tot nu toe was de welbekende mail met het onderzoek dat zo is opgesteld dat je nooit echt het antwoord kan geven dat je wil geven

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door tenormin »

Mr Ray schreef:uitlokking?

Auto staat op prive terrein.
en dan bedoel ik niet een standaard oprit zoals bij een rijtjes huis maar een terrein waar je 30 auto's kwijt kan.

Het was niet de vaste chauffeusse, deze komt wekelijks bij ons en die weet het precies.
Maar een invalchauffeur.

Ik heb ook aan post.nl gemeld dat een kort gesprekje met de chauffeur op prijs gesteld word.
Dan woont u inderdaad op een droom locatie; hier in het Westen moet echt alles afgesloten worden. Maar hoe "droomachtig" ook: de auto had nooit en te nimmer gebruikt mogen worden als "afleveringsadres"; dat zou hier dan niet mogelijk zijn geweest. Het lijkt er nu op dat de invaller door de vaste vrouwelijke postbode op de hoogte is gesteld hoe het er bij U aan toe kan gaan, officieel zou hij dit als invaller toch niet moeten/kunnen weten?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketbezorgen post.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

*
Laatst gewijzigd door moederslink op 27 jun 2015 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten