LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postnl doorzendservice blijft verkeerde post doorsturen

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
barabas
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 nov 2010 13:19

Postnl doorzendservice blijft verkeerde post doorsturen

Ongelezen bericht door barabas »

Een vrouw ligt in echtscheiding en is op een ander adres gaan wonen. Haar naam is A. Smits (verzonnen), die van haar ex is K.P. Jansen (verzonnen). Dus haar getrouwde naam was A. Jansen-Smits. Postnl doorzendservice krijgt de opdracht om de post van mevrouw A. Jansen-Smits door te zenden naar haar nieuwe adres.

Het gaat fout. Ook post geadresseerd aan haar ex K.P. Jansen arriveert op het nieuwe adres. Dat is niet de bedoeling. Dus zij belt met POSTNL. Het blijkt dat de post automatisch wordt gesorteerd. Door een sorteerrobot dus. De klantenservice geeft de fout toe. Dit is een sorteerfout! Met haar wordt afgesproken dat de automatische sortering voor haar oude adres vanaf nu wordt uitgeschakeld. Postnl moet dus vanaf nu met de hand gaan sorteren.

Wat denk je!? Daarna ontvangt deze mevrouw nog steeds post van haar ex op haar nieuwe adres. En niet één poststuk, maar meerdere. Het stempel op de poststukken is nu vervangen door een adressticker. Er wordt dus daadwerkelijk op een andere manier gesorteerd. Maar er klopt nog steeds geen jota van.

Zij is het sorteren van POSTNL nu meer dan zat. Ze heeft een half jaar in het vooruit betaald en in overleg met haar ex wil ze er nu mee stoppen. Wegens de wanprestatie van Postnl vindt zij het redelijk om het hele bedrag dat zij heeft betaald voor de doorzendservice van Postnl terug te vorderen.

Dus weer bellen met de klantenservice. Restitutie kan, maar alleen over de afgelopen periode waarin het fout ging. Dus voor wat betreft de periode hierna, waarvoor vooruit is betaald, zal geen restitutie plaats vinden. POSTNL vindt namelijk dat zij ondanks het feit dat de post na correctie nog steeds verkeerd werd bezorgd nog steeds vertrouwen verdiend en de opdracht uit mag dienen en houdt ondank intens aandringen voet bij stuk.

Ik vind dat POSTNL doorzendservice met het schaamrood op de wangen het hele bedrag zou moeten terugstorten. In plaats daarvan wijzen ze hondsbrutaal op de kleine lettertjes. Zij hebben het recht in handen. Contract is contract mevrouw!!!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Postnl doorzendservice blijft verkeerde post doorsturen

Ongelezen bericht door moederslink »

*
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Postnl doorzendservice blijft verkeerde post doorsturen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dit staat op de website van PostNL:

De Doorzendservice werkt op basis van achternaam en adres. Wonen er twee of meer mensen met dezelfde achternaam op uw adres? Bijvoorbeeld uw man, vrouw, of kinderen? Dan wordt van iedereen de post doorgestuurd.


Officieel bestaat een achternaam als Jansen-Smits niet (alleen als je bij je geboorte al een dubbele achternaam hebt gekregen). De officiële achternaam is Smits, maar als je getrouwd bent mag je de achternaam van je partner gebruiken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Postnl doorzendservice blijft verkeerde post doorsturen

Ongelezen bericht door moederslink »

*
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 09:11, 3 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Postnl doorzendservice blijft verkeerde post doorsturen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus het is zaak alle bedrijven waar mevrouw contact mee heeft te verzoeken alleen de achternaam van mevrouw te gebruiken, en niet meer de naam van haar man.

Overigens is het volgens mij zo dat, als één persoon met de betreffende achternaam op het oude adres achter blijft, de post met die achternaam NIET doorgestuurd wordt. Ook niet als het van mevrouw is, die nog steeds de naam van haar man gebruikt. Kennelijk heeft mevrouw het hokje dat er niemand op het oude adres achterblijft aangevinkt. Maar dat is de post niet aan te rekenen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 29 mar 2015 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Postnl doorzendservice blijft verkeerde post doorsturen

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:Dus het is zaak alle bedrijven waar mevrouw contact mee heeft te verzoeken alleen de achternaam van mevrouw te gebruiken, en niet meer de naam van haar man.

Overigens is het volgens mij zo dat, als één persoon met de betreffende achternaam op het oude adres achter blijft, de post met die achternaam NIET doorgestuurd wordt. Kennelijk heeft mevrouw het hokje dat er niemand op het oude adres achterblijft aangevinkt. Maar dat is de post niet aan te rekenen.
dat wilde ik dus juist schrijven, maar goed, witte angora heeft het al gedaan. :lol:

barabas
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 nov 2010 13:19

Re: Postnl doorzendservice blijft verkeerde post doorsturen

Ongelezen bericht door barabas »

Post.nl klantenservice geeft toch zelf toe dat zij in de fout zijn gegaan.
Als je aangeeft dat A. Jansen-Smits verhuisd, dient de post gericht aan K.P. Jansen gewoon op het oude adres te blijven arriveren.
Dus alle suggesties ten spijt: dit is gewoon helder!
witte angora schreef:Dus het is zaak alle bedrijven waar mevrouw contact mee heeft te verzoeken alleen de achternaam van mevrouw te gebruiken, en niet meer de naam van haar man.

Overigens is het volgens mij zo dat, als één persoon met de betreffende achternaam op het oude adres achter blijft, de post met die achternaam NIET doorgestuurd wordt. Ook niet als het van mevrouw is, die nog steeds de naam van haar man gebruikt. Kennelijk heeft mevrouw het hokje dat er niemand op het oude adres achterblijft aangevinkt. Maar dat is de post niet aan te rekenen.

Gesloten