LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL is mijn pakket kwijt, wat nu?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Jeranimo
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2016 18:28

PostNL is mijn pakket kwijt, wat nu?

Ongelezen bericht door Jeranimo »

Heb al verschillende Horror verhalen gehoord over Post NL en pakketjes die kwijt raken.
Heb op 30-08-2016 een pakketje met daarin een horloge naar een postbus in Engeland gestuurd met een track and trace code, volgens Post NL moest dat in gewoon kunnen in eerste instantie. Helaas gebruikt Post NL in Engeland Yodel en die leveren geen pakketjes aan postbus adressen. Om post te sturen naar een postbus in Engeland is een speciaal label nodig. Dat was mij zelf toen ik er na vraag naar deed niet verteld.

Pakketje zou dus terug gestuurd worden naar Nederland en wegens een foutieve voorlichting kreeg is het verzendbedrag terug gestort. Vervelend maar alles te overzien.
Op 29-09-2016 zou het pakketje terug gestuurd worden naar Nederland, er staat alleen geen retour adres op het pakket. Dit zou het proces is vertragen maar nog steeds geen probleem. Het pakket zou dan naar een speciale afdeling worden gestuurd en vanuit daar uit weer terug bij mij komen.
Helaas is het pakketje tot op de dag van vandaag niet meer gesignaleerd meerdere malen contact gehad met post NL en ze geven via de mail ook gewoon toe dat ze het pakket kwijt zijn.

Naar mijn mening is door het handelen van Post NL het pakket kwijt en vind het vreemd dat ik dan met de gebakken peren achterblijf. Post NL geeft zelf aan dat ze niks kunnen doen en dat het eigenlijk neer komt op jammer joh. Wat kan ik hier aan doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast: correctie

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: PostNL is mijn pakket kwijt, wat nu?

Ongelezen bericht door john18 »

Allereerst hanteren de grote post- en pakketbezorgers algemene voorwaarden. In de algemene voorwaarden van PostNL is bijvoorbeeld iedere aansprakelijkheid voor kwijtgeraakte post of pakketten uitgesloten. Voor aangetekend verstuurde poststukken is de aansprakelijkheid beperkt tot een bedrag van € 50,= per poststuk. Voor een aangetekend verstuurd pakket is de aansprakelijkheid beperkt tot € 500,= per pakket.
bron: http://www.wvtadvocaten.nl/post-niet-aangekomen/

Misschien geeft dit opheldering voor u. De site geeft u wat info.

Gesloten