LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL reageert niet meer na verloren pakket

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
vdWiel
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2014 09:28

PostNL reageert niet meer na verloren pakket

Ongelezen bericht door vdWiel »

Hallo,

Ik moet even wat van me afschrijven, in de hoop dat er ook wat aan gedaan wordt.

De situatie is als volgt:
Begin januari via het internet een racefiets frame verkocht via marktplaats. Ik ben de verkoper, de koper was een nette jongeman uit het Oosten van het land. Na overleg hebben we besloten om het frame en wat accessoires verzekerd te verzenden via de pakketdienst van PostNL.

Toen begon de ellende... Het pakket kwam de volgende werkdag niet aan. De dag erna ook niet. De week erna ook niet. De track en trace code liet zien dat het niemand wist waar het pakket was en wanneer het bezorgd zou worden. Kan gebeuren.

Even gebeld met onze vrienden van PostNL, goh, hoe zit dit? Wisten ze ook niet, even wachten en de ontvanger mocht een formuliertje invullen. Daarna zouden ze ernaar gaan kijken. Mooi.

Begin februari een mailtje ontvangen met de vraag of ik wat gegevens wou overhandigen en dan zou ernaar gekeken worden. Inmiddels is het alweer ruim maart en ik heb nog niets van ze terug gehoord. Op e-mails wordt niet gereageerd, telefonisch wordt alleen maar medegedeeld dat men zo snel mogelijk terug zou bellen met de status.

Ik ben hier niet blij mee. Dat een pakket zoek raakt vind ik niet het ergste, dat ze een onderzoek starten dat nogal een tijdje duurt kan ik ook nog wel tegen.

Maar dat ze me volledig niet op de hoogte houden vind ik erg, erg vervelend. Het gaat hier om een aanzienlijk bedrag (3x mijn maandelijks vrij te besteden budget), en de koper vind dat ik in gebreke ben omdat ik 1) geen frame geleverd heb en 2) geen terugbetaling kan doen. Hij houdt mij verantwoordelijk aangezien ik de verkoper ben. Van beide kanten (koper en mij) is er begrip voor elkaar, maar ik kan er helaas weinig aan veranderen.

Ik hoop dat PostNL zich wat klantvriendelijker opstelt en dit een keer gaat oplossen, we zijn nu al 2 maanden bezig en ik voel me behoorlijk genegeerd....

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL reageert niet meer na verloren pakket

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt een ingebrekestelling sturen. Je hebt gewoon recht op een geldelijke vergoeding.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL reageert niet meer na verloren pakket

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb ik ook een keer gehad met een gestolen verzekerd pakket naar Engeland. Als het op betalen aan komt hoor je niets meer van PostNL.

Ik heb ze toen een dreigmail gestuurd waarin ik een dagvaarding aankondigde. Ik had het geld toen erg snel op mijn rekening. Dat was een half jaar (!) nadat het pakket was verdwenen.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: PostNL reageert niet meer na verloren pakket

Ongelezen bericht door Dirkie »

Je moet volhouden bij PostNL. Je hebt je pakket verzekerd verstuurd, dus ze moeten betalen. En dan kun je het geld aan de koper geven.
Want helaas heeft de koper wel gelijk. Je hebt niet geleverd aan de koper. En omdat het gekochte frame weg is, zul je het geld terug moeten geven.

vdWiel
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2014 09:28

Re: PostNL reageert niet meer na verloren pakket

Ongelezen bericht door vdWiel »

Dank jullie voor de reacties.

De verkoper staat volledig in het gelijk dat hij mij aansprakelijk stelt voor het niet ontvangen van de spullen.

Gelukkig hebben we netjes kunnen afspreken (chapeau voor de koper) dat we PostNL afwachten, maar ik vind het vervelend om iemand op zo'n manier geld schuldig te zijn.

Ik heb inmiddels PostNL een behoorlijk boos mailtje gestuurd en de rechtsbijstand op scherp gezet.

To be continued...

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: PostNL reageert niet meer na verloren pakket

Ongelezen bericht door Dirkie »

Heel veel succes met PostNL. Mijn ervaringen (zie hier) zijn niet al te best. En die van vele anderen ook niet helaas.

vdWiel
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2014 09:28

Re: PostNL reageert niet meer na verloren pakket

Ongelezen bericht door vdWiel »

Op jullie advies dus een mailtje naar PostNL gestuurd me de boodschap dat ik zwaar teleurgesteld ben, juridische stappen overweeg, etc etc.

Bevestiging ontvangst:
Beste heer Van der Wielen,

Bedankt voor het indienen van uw vraag. U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie.

Onderstaand treft u een kopie van uw vraag aan.

Datum: 10-03-2014 / 19:31:37
En zojuist om 12:45 in de inbox:
Geachte heer Van der Wielen,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u nog geen reactie heeft ontvangen. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Ik zorg dat de collega die uw klacht behandelt u binnen 48 uur schriftelijk of telefonisch informeert over de uitkomst van ons onderzoek. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,
Ze kunnen het wel. Als je maar hard genoeg je best doet blijkbaar.

To be continued.

vdWiel
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2014 09:28

Re: PostNL reageert niet meer na verloren pakket

Ongelezen bericht door vdWiel »

Updateje erbij, binnen 3 uur een mailtje gekregen van de schade afdeling
Geachte heer Van der Wielen,

Onderstaande mail op 3-2-2014 naar u verstuurd.
Tot op heden daar geen antwoord op ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Wat volgens mij gewoon onzin is, ik heb netjes de mail beantwoord met alle bijlagen erbij.

Maargoed, de molen loopt weer, ze hebben tot het eind van de week en daarna ga ik zelf het initiatief weer nemen :)

Dus, voor de andere mensen, gewoon assertief zijn kan wel eens helpen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL reageert niet meer na verloren pakket

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De mailwisseling van destijds heb ik niet meer. Je kan ook nog naar de Geschillencommissie Post, www.sgc.nl

Gesloten