LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
anvanderkolk2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2016 13:28

PostNL

Ongelezen bericht door anvanderkolk2000 »

DAG 1: Ik had 5 weken geleden iets gekocht op marktplaats en de verkoper heeft mijn pakketje op de post gedaan en mij een track en trace code gegeven. maar ik was niet thuis op het moment dat het pakketje werd afgeleverd. Maar op track en trace staat dat het wel is afgeleverd. dan zou je denken dat ze het bij de buren hebben afgeleverd toch? Nope het was niet bij de buren ook niet bij mij thuis en ook geen briefje dat ze het een dag later nog een keer proberen.

DAG 1: Ik heb toen die zelfde dag PostNL gebeld om te vragen hoe het nou zit want track en trace zegt dat het is afgeleverd en ik heb niks. er is mij toen vertelt dat het een fout is van track en trace en dat mijn pakketje uiterst een week later komt. jammer maar ja niks aan te doen.

EIND WEEK 1: nog steeds geen pakketje dus ik heb PostNL bereikt via hun live chat daar werd mij vertelt dat ze niks voor mij konden doen en dat de verkoper een intern onderzoek moest aanvragen. dus ik heb de verkoper benadert en die heeft om een intern onderzoek gevraagt.

WEEK 2: nogmaals PostNL gecontacteerd via hun live chat aangezien ik niks terug heb gehoord hun reactie: we kunnen niks voor u doen het intern onderzoek is nog bezig.

WEEK 3: nogmaals PostNL gecontacteerd via hun live chat aangezien ik niks terug heb gehoord hun reactie: we kunnen niks voor u doen het intern onderzoek is nog bezig.

Week 4: nogmaals PostNL gecontacteerd via hun live chat aangezien ik niks terug heb gehoord hun reactie: NA ONS INTERNONDERZOEK HEBBEN WE GECONCLUDEERD DAT HET PAKKTJE WEL IS AFGELEVERD................................ dus ik vraag hoe zij op deze conclusie zijn gekomen hun reactie: de bezorger zegt dat hij het wel heeft afgeleverd.................. dus na 4 WEKEN is hun CONCLUSIE: DE BEZORGER ZEGT VAN WEL en hun oplossing: HET IS DE VERZENDER DIE HET RISICO NEEMT DAT WIJ HET KWIJT MAKEN wij raden u aan een oplossing te vragen bij de verkoper.

WEEK 5: ik heb PostNL inmiddels 9 keer gecontacteerd zonder resultaat. de verkoper via marktplaats reageert ondertussen niet meer (wat ik wel begrijp het heeft hem ook al uren werk gekost) EN IK ZIT NOG STEEDS ZONDER PAKKETJE

ps ik heb allemaal onderdelen gekocht voor het gene dat ik op marktplaats had gekocht deze zij inmiddels binnen maar daar heb ik nu dus ook al niks meer aan.

CONCLUSIE: PostNL zegt dat je pakketje tot 5500 euro verzekerd is maar zodra zij iets kwijt raken geld dit niet meer en zeggen ze jammer dan de verzender nam het risico dat wij het kwijt maken succes verder............

IK BEN 16 JAAR OUD EN HEB VEEL MOETEN WERKEN OM DIT TE KOPEN. MAARJA POSTNL HEEFT HET KWIJT GEMAAKT EN NEEMT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID. DUS IK MOET MAAR WEER GAAN SPAREN.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: PostNL

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Beste An
Was het een particulier of eern bedrijf waar je bij gekocht hebt?
Bij een particulier heb je weinig kans, maar een bedrijf blijft aansprakelijk voor levering.
Dus laat dan een van je ouders kontakt opnemen met het bedrijf.

Jij als ontvanger bent geen partij voor PostNL. Zij hebben alleen te maken met de verzender.
Verder kunnen wij er weinig aan doen. Dus is het niet netjes om dan te gaan schreeuwen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: PostNL

Ongelezen bericht door kweenie »

Eens. Het is de verkoper die een afspraak met PostNL heeft gemaakt en PostNL erop moet aanspreken. En jij kunt de verkoper vervolgnes erop aanspreken als het niet aankomt.

Even extreem gezegd hadden ze je niet eens hoeven te zeggen dat ze een intern onderzoek hebben ingesteld of wat het resultaat van dat onderzoek was, dat is strikt genomen iets wat tussen verzender en PostNL speelt.

Dus alsnog de verkoper aanspreken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: PostNL

Ongelezen bericht door sjohie »

anvanderkolk2000 schreef:DAG 1: Ik had 5 weken geleden iets gekocht op marktplaats en de verkoper heeft mijn pakketje op de post gedaan en mij een track en trace code gegeven. maar ik was niet thuis op het moment dat het pakketje werd afgeleverd. Maar op track en trace staat dat het wel is afgeleverd. dan zou je denken dat ze het bij de buren hebben afgeleverd toch? Nope het was niet bij de buren ook niet bij mij thuis en ook geen briefje dat ze het een dag later nog een keer proberen.

DAG 1: Ik heb toen die zelfde dag PostNL gebeld om te vragen hoe het nou zit want track en trace zegt dat het is afgeleverd en ik heb niks. er is mij toen vertelt dat het een fout is van track en trace en dat mijn pakketje uiterst een week later komt. jammer maar ja niks aan te doen.

EIND WEEK 1: nog steeds geen pakketje dus ik heb PostNL bereikt via hun live chat daar werd mij vertelt dat ze niks voor mij konden doen en dat de verkoper een intern onderzoek moest aanvragen. dus ik heb de verkoper benadert en die heeft om een intern onderzoek gevraagt.

WEEK 2: nogmaals PostNL gecontacteerd via hun live chat aangezien ik niks terug heb gehoord hun reactie: we kunnen niks voor u doen het intern onderzoek is nog bezig.

WEEK 3: nogmaals PostNL gecontacteerd via hun live chat aangezien ik niks terug heb gehoord hun reactie: we kunnen niks voor u doen het intern onderzoek is nog bezig.

Week 4: nogmaals PostNL gecontacteerd via hun live chat aangezien ik niks terug heb gehoord hun reactie: NA ONS INTERNONDERZOEK HEBBEN WE GECONCLUDEERD DAT HET PAKKTJE WEL IS AFGELEVERD................................ dus ik vraag hoe zij op deze conclusie zijn gekomen hun reactie: de bezorger zegt dat hij het wel heeft afgeleverd.................. dus na 4 WEKEN is hun CONCLUSIE: DE BEZORGER ZEGT VAN WEL en hun oplossing: HET IS DE VERZENDER DIE HET RISICO NEEMT DAT WIJ HET KWIJT MAKEN wij raden u aan een oplossing te vragen bij de verkoper.

WEEK 5: ik heb PostNL inmiddels 9 keer gecontacteerd zonder resultaat. de verkoper via marktplaats reageert ondertussen niet meer (wat ik wel begrijp het heeft hem ook al uren werk gekost) EN IK ZIT NOG STEEDS ZONDER PAKKETJE

ps ik heb allemaal onderdelen gekocht voor het gene dat ik op marktplaats had gekocht deze zij inmiddels binnen maar daar heb ik nu dus ook al niks meer aan.

CONCLUSIE: PostNL zegt dat je pakketje tot 5500 euro verzekerd is maar zodra zij iets kwijt raken geld dit niet meer en zeggen ze jammer dan de verzender nam het risico dat wij het kwijt maken succes verder............

IK BEN 16 JAAR OUD EN HEB VEEL MOETEN WERKEN OM DIT TE KOPEN. MAARJA POSTNL HEEFT HET KWIJT GEMAAKT EN NEEMT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID. DUS IK MOET MAAR WEER GAAN SPAREN.
Nergens lees ik dat je contact hebt gehad met de verzender, welke in principe verantwoordelijk is voor het verzenden, als hij dat aanbood toen je het kocht.Hier kan je meer info vinden.

Enneuh, hoofdletters op internet is zegmaar digitaal schreeuwen, en ik begrijp je frustratie, maar niemand hier op het forum kan er iets aan doen, en is al helemaal hier niet verantwoordelijk voor.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: PostNL

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Sjohie beter lezen
Eind eerste week heeft TS gevraagd aan de verkoper om aan PostNL een onderzoek aan te vragen
Week 5: "de verkoper via Marktplaats reageert ook niet meer"
Verder herhaal je alleen

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL

Ongelezen bericht door berndv »

het lastige is dat er volgens postnl en de bezorger een aflevering heeft plaatsgevonden. Ik kan me dan voorstellen van de verkoper dat die hier niet al te veel moeite in wil steken, juridisch gezien is het pakket afgeleverd.

Is er geen handtekening beschikbaar?

Gesloten