LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT PostNL Extreem hoge inklaringskosten

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
dakuil
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2014 08:34

TNT PostNL Extreem hoge inklaringskosten

Ongelezen bericht door dakuil »

Ik heb voor 80 euro spullen gekocht in de VS skateboard + verzendkosten zijn 175 dollar.
Wetende uiteraard dat hier inklaringskosten voor betaald moeten worden, je weet aan de hand van de regels van TNT PostNL wat je ongeveer zal moeten gaan betalen.
Omdat het een EMS zending betreft weet je dat de inklaringskosten 17,50 zullen zijn en dat daarop nog extra btw kosten zullen komen. ok geen probleem!
Nu krijg ik op de mijn pakket app de melding dat ze morgen mijn pakket komen afleveren, inklaringskosten 647,71 euro!!!
Ik gebeld met TNT: Ja meneer de kosten zijn inderdaad wel erg hoog!
Het kan zou zijn dat de verzendende partij een type fout op de order heeft gemaakt waardoor deze kosten zo hoog zijn.
Na contact te hebben gehad met de verzendende partij geven ze aan dat hun dezelfde order op het pakket hebben geplakt als ik in mijn mail heb ontvangen.
Na nog een keer contact met tnt PostNL te hebben gehad kunnen ze nog niets voor mij doen, het zal dan wel een reken fout zijn geweest.
Ok dat is mooi dat kan gebeuren, maar nu moet ik het pakket weigeren.
Ja als u het pakket weigert dan het wordt het geretourneerd.
ok en dan? ja dan zou u eventueel een nieuwe zending kunnen aanvragen bij de verzendende partij.
ok maar wat als die dat niet willen omdat het niet hun fout is maar een rekenfout bij jullie?
Ja uhm dan kunnen wij weinig voor u betekenen?
ok dus uw bedrijf maakt een fout dat gaat mij 80 + 50 = 130 euro kosten?
uhm nou zover zal het wel niet komen meneer.

Weet iemand of dit niet makkelijker kan?
Kan TNT het pakket niet opnieuw aanbieden aan hun inklaring afdeling?
Je kan de inklaringskosten ongeveer uitrekenen op internet ik kwam op ongeveer op 44 euro.
Dat het bij TNT dan op 47 euro zou kunnen komen begrijp ik.
Ik denk dat ze een type fout hebben gemaakt per ongeluk een 6 voor het bedrag hebben getypt.
Ik kon in ieder geval niets aanvechten totdat ik de 647 euro heb betaald.

mh73

Re: TNT PostNL Extreem hoge inklaringskosten

Ongelezen bericht door mh73 »

Volgens mij bepaalt niet PostNL hoeveel invoer er op je pakket komt, maar de douane. Ik denk dan ook dat je daar zult moeten zijn met je klacht.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: TNT PostNL Extreem hoge inklaringskosten

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Ik zie dat dit een oud topic is, maar ik vind het zonde een heel nieuw topic te openen voor 1 vraag.
Ik heb onlangs een jurk gekocht via internet in Amerika. Niet via een webshop/bedrijf/ebay. Deze kostte meer dan 21 euro. Is de kans dan 100 procent dat ik hier btw over moet betalen? Of glipt een deel er nog doorheen? Ik hoopte dat ik misschien geluk had omdat het niet via bedrijf/ebay/webshop gedaan is.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: TNT PostNL Extreem hoge inklaringskosten

Ongelezen bericht door dhc »

Of glipt een deel er nog doorheen?
Die kans is aanwezig....niet als pakje aangemerkt dus wordt waarschijnlijk als gewone post aangezien.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: TNT PostNL Extreem hoge inklaringskosten

Ongelezen bericht door sweet-devil »

dhc schreef:
Of glipt een deel er nog doorheen?
Die kans is aanwezig....niet als pakje aangemerkt dus wordt waarschijnlijk als gewone post aangezien.
Inklaringskosten dan? Zijn die gewoon standaard?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: TNT PostNL Extreem hoge inklaringskosten

Ongelezen bericht door dhc »


Gesloten