LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervelende ervaring met PostNL

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
piba
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2013 11:58

Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door piba »

En weer een gedupeerde (particulier) door Post Nl.
24 okt. pakket t.w.v. € 900,- aangetekend verzonden, pakket komt nooit aan op de bestemming en er word door Post Nl beweerd dat het pakket is geweigerd door ontvanger en zal worden geretourneerd naar afzender (mij).
Volgens de ontvanger is Post Nl echter nooit aan de deur geweest.
Na contact met de klantenservice krijg ik verschillende scenario's te horen, het pakket zal opnieuw worden aangeboden, het pakket is wederom geweigerd, het pakket is zoekgeraakt en het pakket is teruggestuurd naar afzender.
Ik ga er nu bijna 2 weken later maar vanuit dat het pakket is ontvreemd (lees gestolen) door een postmedewerker.
Post Nl is een onderzoek gestart maar heb daar tot heden niks meer van vernomen en op vragen via mail wordt niet meer gereageerd.
Wie draait op voor de schade?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zo'n onderzoek neemt 2 tot 3 maanden in beslag.
Het is inderdaad heel vreemd dat heel veel pakketjes/aangetekende brieven verdwijnen
en als je belt krijg je gewoon te horen u wacht het onderzoek maar af en verder gaan we
niet met u in discussie en word de verbinding verbroken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De ontvanger die het pakket zou moeten ontvangen is dat een Nederlands adres
of een buitenlands adres ?

Heb je het pakket extra laten verzekeren met het aangetekend versturen ?

Moustache64
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2013 19:54

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Moustache64 »

Hoikus,

dit is de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig! er verdwijnt meer dan mensen weten - eenvoudige plastic sport MP3 spelers van slechts 7,95 euro worden uit de enveloppe gehaald en ze hebben dan nog het lef om de opengescheurde enveloppe leeg in de brievenbus te stoppen!! Inderdaad - lijkt een Post Maffia want je krijgt na bellen GEEN enkele respons want het ligt aan de klant - verzender/ontvanger - maar niet aan de bezorger...mooi..dan ben je dus gewoon uitgeluld...!!

piba
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2013 11:58

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door piba »

@Chocomelk, het pakket is binnen Nederland verstuurd en verzekerd tot max. € 500,-

@GjvdZ, het is een vraagstelling, wat is hier mis mee?
Het is nu eenmaal zo dat er heel veel pakketten van waarde verdwijnen bij Post Nl en het word tijd dat daar iets aan gedaan wordt door Post Nl en niet alleen de afzenders voor de kosten op laten draaien door zich te verschuilen achter Algemene voorwaarden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Piba ik hoop dat jij je pakket terug gaat krijgen of bij de geadresseerde aan
gaat komen want anders heb je een groot probleem, pakket verzekerd tot
500 euro en er zit iets in ter waarde van 900 euro.

Zelf zit ik al iets meer dan anderhalve maand te wachten op het lopende
onderzoek van een aangetekende brief die ik verzonden heb en die tot
op de dag van vandaag nog steeds niet is aangekomen.

piba
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2013 11:58

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door piba »

[quote="Chocomelk"]Piba ik hoop dat jij je pakket terug gaat krijgen of bij de geadresseerde aan
gaat komen want anders heb je een groot probleem, pakket verzekerd tot
500 euro en er zit iets in ter waarde van 900 euro.


Tja das dan mijn eigen risico maar ik ging ook uit van een positieve afloop omdat een andere pakketverzending van mij wel goed was verlopen.
Probleem is nu alleen dat de ontvanger zijn geld terug wil hebben wat ik wel begrijp, maar wat als het pakket alsnog geleverd wordt en ik het geld terug heb gegeven, dan ben ik dubbel de pineut.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door ciske »

Probleem is nu alleen dat de ontvanger zijn geld terug wil hebben wat ik wel begrijp, maar wat als het pakket alsnog geleverd wordt en ik het geld terug heb gegeven, dan ben ik dubbel de pineut.

Weet je zeker dat de ontvanger heeft geweigerd?? Ik betwijfel namelijk of de fout bij de post ligt.

piba
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2013 11:58

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door piba »

@Ciske,
dat is wat de post mij vertelt, de ontvanger heeft 4 dagen zitten wachten op het pakket maar niemand gezien van de post.
Dus eerst is mij telefonisch vertelt dat het pakket geweigerd is door ontvanger, dan is mij verteld dat het pakket verkeerd is gescand en nog in het sorteercentrum ligt, dan weer dat het pakket spoorloos is en dan dat het is geretourneerd naar afzender.
Nu is er een onderzoek gestart maar ik heb daar niet al te veel vertrouwen in want in een eerste mailcontact word mij gevraagd waaruit het pakket bestaat, dit heb ik heel gedetailleerd uitgelegd zodat een kleuter het nog kan herkennen en vervolgens wordt mij in een vervolgmail gevraagd (door de zelfde persoon) hoe het pakket eruit ziet :?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door BreejKC »

Het pakket met waardevolle inhoud van TS is dus gestolen, daar kun je denk ik wel vanuit gaan. Door: PostNL, want die is verantwoordelijk voor het zoekraken van dit pakket. Er is per slot van rekening voor betaald! Dik zelfs, want aangetekend pakketten verzenden is niet goedkoop. Uiteraard zal dit wel door een van de (slechte) medewerkers van Post.NL gebeurd zijn, maar laatstgenoemde blijft eindverantwoordelijk dat zoiets binnen het bedrijf niet zoekraakt of gestolen wordt.

Als iets van u gestolen wordt, wat doet u dan? Als een criminele organisatie u oplicht, wat doet u dan? Juist, aangifte bij de politie van diefstal! Dat is het enige dat TS nog kan doen. Het verhaal van TS op dit forum zou hij als ondersteunend bewijs kunnen gebruiken. Mogelijk dat de recherche ook een onderzoek start. De uitkomsten zouden wel eens heel anders kunnen zijn, als bij het onderzoek van Post.nl. Als u van het onderzoek van laatstgenoemde ooit nog iets hoort.

Sterker nog, dit zouden alle verzenders moeten doen van, al dan niet, belangrijke poststukken die "kwijt" raken bij Post.NL. Strafrechtelijk onderzoek, dat na voldoende aangiftes uiteindelijk een keer zal volgen (kwestie van lange adem), zal uiteindelijk ook de directie van Post.NL aan het denken moeten zetten. Alleen zij kunnen de cultuur binnen dat bedrijf voor eens en voor altijd te veranderen. De cultuur is nu dat je ver, heel ver binnen dit bedrijf kunt gaan met crimineel gedrag, zonder dat het kennelijk gevolgen heeft.

piba
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2013 11:58

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door piba »

Vandaag bericht gehad dat het pakket, helaas, nog steeds niet is gevonden en het wel vreemd was dat zo'n groot pakket zomaar kon verdwijnen.
Waarop ik antwoordde; dan zal het wel ontvreemd (mooi woord voor gejat) zijn en dat ik dan niets anders kan dan aangifte doen van diefstal omdat ik bewijs heb dat het aan de postmedewerker is overhandigd en daarna elk spoor dood loopt.
Prompt ontvang ik in m'n mailbox een formulier waarop ik m'n rek. nr. moet invullen waar het schadebedrag wat eventueel door de verzekering zal worden uitgekeerd op gestort mag worden.
Dus ik zie het alweer iets positiever in :)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

piba schreef:Vandaag bericht gehad dat het pakket, helaas, nog steeds niet is gevonden en het wel vreemd was dat zo'n groot pakket zomaar kon verdwijnen.
Waarop ik antwoordde; dan zal het wel ontvreemd (mooi woord voor gejat) zijn en dat ik dan niets anders kan dan aangifte doen van diefstal omdat ik bewijs heb dat het aan de postmedewerker is overhandigd en daarna elk spoor dood loopt.
Prompt ontvang ik in m'n mailbox een formulier waarop ik m'n rek. nr. moet invullen waar het schadebedrag wat eventueel door de verzekering zal worden uitgekeerd op gestort mag worden.
Dus ik zie het alweer iets positiever in :)
Dat klopt van die mail die je dan krijg ivm schadebedrag maar betalen ze ook die
900 euro !??

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door eleven »

Chocomelk schreef:
piba schreef:Vandaag bericht gehad dat het pakket, helaas, nog steeds niet is gevonden en het wel vreemd was dat zo'n groot pakket zomaar kon verdwijnen.
Waarop ik antwoordde; dan zal het wel ontvreemd (mooi woord voor gejat) zijn en dat ik dan niets anders kan dan aangifte doen van diefstal omdat ik bewijs heb dat het aan de postmedewerker is overhandigd en daarna elk spoor dood loopt.
Prompt ontvang ik in m'n mailbox een formulier waarop ik m'n rek. nr. moet invullen waar het schadebedrag wat eventueel door de verzekering zal worden uitgekeerd op gestort mag worden.
Dus ik zie het alweer iets positiever in :)
Dat klopt van die mail die je dan krijg ivm schadebedrag maar betalen ze ook die
900 euro !??

Hoezo, je hebt in een eerder bericht toch al geschreven, dat een pakket alleen tot €500.00 is verzekerd, dan krijg je toch niet €900.00 uitgekeerd. :shock:

Zelf TS heeft daarop al antwoord gegeven.

piba
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2013 11:58

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door piba »

Het pakket is inderdaad verzekert tot € 500,-, heeft een winkelwaarde van € 900,- maar dat heb ik er niet voor betaald anders had ik wel hoger verzekert dus ik ben al lang blij als de verzekerde waarde uitgekeerd zou worden.
De verzekering gaat overigens uit van de verkoopwaarde + eventueel verzendkosten en dan ben ik net uit de kosten.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

piba schreef:Het pakket is inderdaad verzekert tot € 500,-, heeft een winkelwaarde van € 900,- maar dat heb ik er niet voor betaald anders had ik wel hoger verzekert dus ik ben al lang blij als de verzekerde waarde uitgekeerd zou worden.
De verzekering gaat overigens uit van de verkoopwaarde + eventueel verzendkosten en dan ben ik net uit de kosten.
Ow dan is het goed.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door olaf79 »

Schandalig dat je je voor veel geld moet verzekeren tegen jattende Post.nl medewerkers. En DAT is juist ook de reden dat er zo weinig aan gedaan wordt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Er word inderdaad maar weinig aan gedaan want heel veel mensen
verzekeren het niet voor extra geld want men gaat er eigenlijk gewoon
vanuit dat het pakket gaat aankomen bij de ontvanger omdat je ook al
een fiks bedrag moet betalen voor verzending.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Moustache64 schreef:Hoikus,

dit is de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig! er verdwijnt meer dan mensen weten - eenvoudige plastic sport MP3 spelers van slechts 7,95 euro worden uit de enveloppe gehaald en ze hebben dan nog het lef om de opengescheurde enveloppe leeg in de brievenbus te stoppen!! Inderdaad - lijkt een Post Maffia want je krijgt na bellen GEEN enkele respons want het ligt aan de klant - verzender/ontvanger - maar niet aan de bezorger...mooi..dan ben je dus gewoon uitgeluld...!!
Ze doen het zelfs bij een kunststof/plastic zonnebril van welgeteld 0 euro.
Envelop opengesneden - gratis zonnebril eruit (van Fernandes actie)- en envelop word gewoon bezorgd..
Ach, als ze zo omhoog zitten... :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Maar het hoort niet Guardian.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Chocomelk schreef:Maar het hoort niet Guardian.
Nee - maar ja - klagen bij PostNL blijkt (in elk geval volgens diverse bijdragen in vele topics) totaal zinloos.

Gesloten