LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door Femmiej »

Ik heb via iDeal betaald.
Is dat niet makkelijk terug te krijgen dan?

mh73

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door mh73 »

Nee, bij iDeal is betaald betaald. Het geld wordt overgemaakt aan de webwinkel en die moet het dan bij het annuleren van de bestelling weer terugbetalen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Om heel eerlijk te zijn,zou ik lekker die 6,95 overmaken,want voor beide valt iets te zeggen..
U wist dag van te voren ook dat pakket kwam dus had u na u werk?even naar de winkels kunnen gaan voor die donderdag en zo thuis kunnen blijven...of u wilde gewoon even winkelen...shoppen zeg maar?

Maar sorry ,ik moest naar de winkels,moest is bij mij dan voor eten en tegenwoordig elke supermarkt bijna wel tot 8 of 9 uur open?
30 km rondom rdam...zat gehuchten,maar de gehuchten die ik ken,toch vrij modern...oftwel supers laat open

Dus neem die kans want bij annulering ben je je 6,95 ook kwijt...
Kiezen of delen...webshop kan er niets aan doen...

Dhl,heeft aangegeven do komen we,toen vrijdag of u wacht tot punt weer open gaat en eist dat het daar weer heen komt,maar???

Ik zou voor 6,95 denken oke,ben blij dat spullen er dan zijn..klaar...

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door Femmiej »

Wie zegt dat ik naar de supermarkt moest?
En idd wist het woensdag avond ook al maar toen waren de winkels ook al dicht.

Maar goed dat is mijn punt niet, gaat mij er om dat het geen 'normale' zending was en dat is niet van te voren gemeld.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door czarczar »

Het is inmiddels toch wel duidelijk hoe het juridisch zit?
Je kunt de koop ontbinden en dan zou je al je geld binnen 14 dagen na ontbinding terug moeten krijgen, inclusief je verzendkosten. De webshop mag wel langer wachten met betalen, totdat het pakket daadwerkelijk weer is teruggestuurd.

Maar ja, probeer je recht maar eens te halen.
Wat dat aangaat heeft Leo The Emperor toch wel een punt.

Het begint natuurlijk bij handig bestellen en handige afleveradressen kiezen.
In principe wil de webshop leveren en jij wilt je bestelling ontvangen. Soms loopt dat wel eens mis, of langs elkaar heen. Kun je wel met je rechten gaan lopen zwaaien, maar ja, ga je daarvoor een rechtszaak starten om die te krijgen?

En of je nu naar de supermarkt ging, of je bent bij de Paus op bezoek geweest, dat is allemaal niet ter zake doende. Ook alle speculaties van rozemarijntje doen niet ter zake.

16again
Berichten: 16036
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door 16again »

czarczar schreef:Het is inmiddels toch wel duidelijk hoe het juridisch zit?
Je kunt de koop ontbinden en dan zou je al je geld binnen 14 dagen na ontbinding terug moeten krijgen, inclusief je verzendkosten. De webshop mag wel langer wachten met betalen, totdat het pakket daadwerkelijk weer is teruggestuurd.
Duidelijk bij wie?
Bij mijn weten kan je de koop wel ontbinden, maar zijn de verzendkosten voor retour sturen voor de consument. Ook dat zal dus 6,95 kosten.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik verbaas me er intussen over dat dit al de derde pagina is over een doodsimpel probleem. Sorry hoor. Alle voors en tegens zijn al lang doorgenomen (ik ga dit niet nog eens herhalen), dus ik zou zeggen: topicstarter, neem gewoon een beslissing, rij naar Rotterdam, betaal die 6,95, of ontbind de koop. Die drie keuzes heb je, en daarmee is het klaar.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door czarczar »

16again schreef:Duidelijk bij wie?
Bij iedereen die dit onderwerp wel heeft gevolgd.
16again schreef:Bij mijn weten kan je de koop wel ontbinden, maar zijn de verzendkosten voor retour sturen voor de consument. Ook dat zal dus 6,95 kosten.
1. er is niets geleverd, TS kan dus ook niets terug sturen
2. volgens de (nieuwe) wet kopen op afstand, geldt: Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.
bron: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/k ... na-13-juni

mh73

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door mh73 »

czarczar schreef:
16again schreef:Duidelijk bij wie?
Bij iedereen die dit onderwerp wel heeft gevolgd.
16again schreef:Bij mijn weten kan je de koop wel ontbinden, maar zijn de verzendkosten voor retour sturen voor de consument. Ook dat zal dus 6,95 kosten.
1. er is niets geleverd, TS kan dus ook niets terug sturen
2. volgens de (nieuwe) wet kopen op afstand, geldt: Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.
bron: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/k ... na-13-juni
Ja, maar we weten allemaal dat als een webshop niet of niet alles terugbetaald, dat daar dan niets tegen ondernomen wordt. Tegelijk weet je ook niet welke informatie de verkoper de koper gegeven heeft, omdat sommige mensen hun mails niet (goed) lezen en omdat anderen nou eenmaal niet het hele verhaal vertellen op dit forum.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door czarczar »

mh73 schreef:Ja, maar we weten allemaal dat als een webshop niet of niet alles terugbetaald, dat daar dan niets tegen ondernomen wordt. Tegelijk weet je ook niet welke informatie de verkoper de koper gegeven heeft, omdat sommige mensen hun mails niet (goed) lezen en omdat anderen nou eenmaal niet het hele verhaal vertellen op dit forum.
Dat bestrijd ik toch allemaal niet.
We geven hier gewoon aan hoe het (juridisch) zit.
Ik heb TS ook aangegeven dat je recht niet gemakkelijk te halen is en je ook kunt besluiten die 6.95 wel te betalen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

En of je nu naar de supermarkt ging, of je bent bij de Paus op bezoek geweest, dat is allemaal niet ter zake doende. Ook alle speculaties van rozemarijntje doen niet ter zake.

Speculaties,is gewoon feit...sorry..
Speculeren mijn ogen heel wat anders en wat ik zeg,komt zelfde neer betaal die 6'95 klaar.
Iemand had het over gehuchten daar reageerde ik op.
En ja dat ts wat anders moest doen is dan ene tegen ander afwegen,en nu dit probleem...

Lekker betalen,dan heb je het zo in huis,je hebt immers verder alles betaald,dan ben je ook gerust als je al je spullen waar je voor betaald hebt,eindelijk hebt,nu Misschien wel mnd wachten op je geld??

Je kan er heen rijden,maar 30 km heen en terug,meer kwijt,files misschien.

Succes

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door czarczar »

rozemarijntje schreef:Speculaties,is gewoon feit...sorry..
Lees uw eigen bericht nog eens door, zou ik zeggen.
rozemarijntje schreef:Lekker betalen,dan heb je het zo in huis
Dat weet ik niet.
Wat nu als TS dan weer niet thuis is?
Lijkt me beter dat TS zelf de beste oplossing kiest, er is genoeg aangedragen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Idd genoeg opties aangedragen,ts kies beste oplossing zou ik zeggen..

De vraag was ook mag dit zomaar,en dan komen de mensen je was niet thuis etc,dus ik hoef nis terug te lezen,zijn geen speculaties maar hoe het was,mag dhl dit doen,ja mev wist pakket kwam..
Kunnen we tot 2015 over in discussie gaan doe ik niet,laat het hierbij :wink: dat was in princiepe de vraagstelling ,dan krijg je reacties...

Ik persoonlijk zou denken,spullen zijn betaald wil het nu snel mogelijk hebben,dan kan fie 6,95 eraf ..
Anders wek of mnd voor geld terug is?

Succes ts

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door Femmiej »

Pakket word in rdam opgehaald, gelukkig moet een kennis morgen in rdam zijn en kwam dit toevallig ter sprake.

Toch vind ik het van de webshop nog niet kunnen hoor! Maar ja, word voor mij nooit meer bestellen daar.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou dat is mooi opgelost...

Maar website??dhl??jij??..mischien hele goede leuke site...alleen verkeerd gelopen door omstandigheden..
Ik bestel ook wel eens online ,dan staat ( groothandel voor dieren) onze winstmarge zo klein moeten bezorgkosten vragen...ja???

Gelukkig opgelost nuhoprn dat pakket naar tevredenheid is :wink:

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door Femmiej »

Ik vind dat de website duidelijk had moeten zijn dat dit geen normale zending is, dus vind ik nog steeds dat de webshop fout is maar goed.
Ik heb het pakket en ben meer dan tevreden met het pakket, en nog beter, de kleine man vind het ook helemaal geweldig!

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door czarczar »

Femmiej schreef:Ik vind dat de website duidelijk had moeten zijn dat dit geen normale zending is
Nou, de webshop is verantwoordelijke voor aflevering (lees goed: aflevering, niet verzending).
Ik ben ook wel blij als alles goed wordt gecommuniceerd en sommige aanbieders mijd ik omdat ze het verkeerde vervoersbedrijf hebben. Dan kies ik wel een andere aanbieder die ietsje duurder is.

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door titusvh »

Ik kan me bijna niet voorstellen dat de webshop niet vermeld met welke vervoerder zij zaken doen. Het lijkt me logisch dat je dan met de voorwaarden van die vervoerder akkoord gaat.
Voor mij is dit is voor mij de reden om óf met een webshop geen zaken te doen, of (in geval van DHL) sowieso op een dropoff te laten bezorgen ipv thuis, óf de webshop te vragen of ze voor jou de zending via bijv. PostNL te laten bezorgen. Dat laatste doe ik ook nog wel 's met succes.
Maar wellicht heb je zoiets zwaars besteld dat het eigenlijk wel logisch is dat het via een zakelijk kanaal gaat omdat de particulier georiënteerde bezorgers vaak lagere maximum gewichten hanteren.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door czarczar »

titusvh schreef:Ik kan me bijna niet voorstellen dat de webshop niet vermeld met welke vervoerder zij zaken doen. Het lijkt me logisch dat je dan met de voorwaarden van die vervoerder akkoord gaat.
Hoezo dan?
Heb jij met je bestelling dan opeens ook een overeenkomst gesloten met de vervoerder?
Je bent niet eens opdrachtgever van de vervoerder.
Dat is dus helemaal niet logisch, en al zeker niet conform wetgeving v.w.b. kopen op afstand.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Verzonden pakket in Rotterdam ophalen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Moet zeggen dat waar ik wat bestel,ik kan altijd kan kiezen,dpd,tpg,gls,en laaste keer dhl...
Ik koos voor dhl,omdat tpg,hier tot 22.00 in de avond komt :shock:
Dhl keurig op tijd wat op track and trace stond

Maar voor je besteld ga je akkoord met voorwaarden...lees ook niet altijd alles door zeg ik eerlijk,maar bestel ook alleen bij zaken waar ik altijd bij bestel..dus erg bekent voor mij

Nou hopelijk heeft ts vandaag haar speelgoed

Gesloten