LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Shine »

Uw Jurist schreef:Bij Loesje.nl kun je heel leuke stickers bestellen, die wil je wel op je brievenbus: "Geen reclame s.v.p. wij hebben alles al" :lol:
ROFL.
Ik wist dit niet. ... Op naar Loesje!

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door zombo »

Er is ook een sticker: Als u hier geen reclame ingooit, hak ik uw vingers er niet af.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

zombo schreef:Er is ook een sticker: Als u hier geen reclame ingooit, hak ik uw vingers er niet af.
Ja, ook die sticker van Loesje.nl is hilarisch. :)

Mucha

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Verwijderd

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ik ben het helemaal met Gezondheid eens. Uit de reacties van velen hier blijkt hoe gewoon we het inmiddels allemaal zijn gaan vinden, maar het is niet gek om af en toe weer eens terug te gaan naar hoe iets in de basis zou moeten zijn. En in de basis is het natuurlijk zo dat het veel beter zou werken wanneer mensen die wél reclame willen maar naar het gemeentehuis rijden om daar een sticker op te halen waarmee ze kunnen aangeven dat ze die reclames graag willen. Ik ben zelf in de afgelopen 5 jaar 3 keer verhuisd en heb dus meerdere keren naar het gemeentehuis mogen fietsen, tussen alle verhuisdrukte door, om zo'n sticker op te halen.

Nu 2 maanden geleden hebben we een huis gekocht (waar ik dus voorlopig wel even blijf wonen) en zijn we druk aan het klussen geweest. Mijn vriendin en ik schrokken allebei van de enorme hoeveelheid reclame die ons vanaf de eerste dag weer overviel. Het viel ons op dat er op 1 dag soms wel 4 verschillende postbodes langskwamen met allemaal andere reclamefolders. Nu hebben we godzijdank eindelijk weer een Nee-Nee-sticker en is deze terreur weer opgehouden. Ik vind het vrij absurd dat ik moet aangeven dat ik géén reclame wil. Dat is de omgekeerde wereld, en daarin heeft Gezondheid natuurlijk gewoon gelijk.

De reclames op naam zijn mij overigens ook een doorn in het oog. In ons vorige huis kregen we zelfs nog reclame op naam van de mensen die nog voor de vorige bewoners in dat huis hadden gewoond. En vervolgens mag ik weer in de pen kruipen om aan die bedrijven kenbaar te maken dat ik geen reclame meer wens. Kennelijk is eenmalig de aankoop van (ik noem maar wat) een bed al genoeg reden voor deze winkels om vervolgens mensen jarenlang reclames op te sturen.

mh73

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door mh73 »

Adblockers moeten we verwijderen van radar, een nee/nee sticker is toch ook een adblocker?

Ik lees een deel van de reclame altijd door. Alle meubel/keuken/witgoed en auto reclame gaat wel direct naar het oud papier.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door crazyme »

JohnTheBassist schreef:Ik ben het helemaal met Gezondheid eens. Uit de reacties van velen hier blijkt hoe gewoon we het inmiddels allemaal zijn gaan vinden, maar het is niet gek om af en toe weer eens terug te gaan naar hoe iets in de basis zou moeten zijn. En in de basis is het natuurlijk zo dat het veel beter zou werken wanneer mensen die wél reclame willen maar naar het gemeentehuis rijden om daar een sticker op te halen waarmee ze kunnen aangeven dat ze die reclames graag willen. Ik ben zelf in de afgelopen 5 jaar 3 keer verhuisd en heb dus meerdere keren naar het gemeentehuis mogen fietsen, tussen alle verhuisdrukte door, om zo'n sticker op te halen.

Nu 2 maanden geleden hebben we een huis gekocht (waar ik dus voorlopig wel even blijf wonen) en zijn we druk aan het klussen geweest. Mijn vriendin en ik schrokken allebei van de enorme hoeveelheid reclame die ons vanaf de eerste dag weer overviel. Het viel ons op dat er op 1 dag soms wel 4 verschillende postbodes langskwamen met allemaal andere reclamefolders. Nu hebben we godzijdank eindelijk weer een Nee-Nee-sticker en is deze terreur weer opgehouden. Ik vind het vrij absurd dat ik moet aangeven dat ik géén reclame wil. Dat is de omgekeerde wereld, en daarin heeft Gezondheid natuurlijk gewoon gelijk.

De reclames op naam zijn mij overigens ook een doorn in het oog. In ons vorige huis kregen we zelfs nog reclame op naam van de mensen die nog voor de vorige bewoners in dat huis hadden gewoond. En vervolgens mag ik weer in de pen kruipen om aan die bedrijven kenbaar te maken dat ik geen reclame meer wens. Kennelijk is eenmalig de aankoop van (ik noem maar wat) een bed al genoeg reden voor deze winkels om vervolgens mensen jarenlang reclames op te sturen.
Een beetje non-issue dit. Wanneer iedereen een sticker op zijn brievenbus plakt wordt er wel weer een andere manier gevonden om potentiële klanten te bereiken.

Maar ach, don Quichot is er beroemd mee geworden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij hebben nu zo'n transparante, staat stuk sjieker op onze messing brievenbus, maar praktisch nadeel in de wintertijd, is dat het rondom de folderbezorgtijden donker of tenminste schemerig is, en een van de bezorgers de sticker niet meer opvalt. Dit terwijl het volgens mij geen nieuwe bezorger is, en er de afgelopen 6 jaar een zwarte op zat. :wink:


gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door gemist »

Ik ben het er wel mee eens, alleen denk ik niet dat het zoveel gekapte bomen zal schelen. Het meeste drukwerk is op gerecycled papier, dus "boomloos"

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Shine »

snuffel1 schreef:Ik heb ook een nee/nee sticker op de brievenbus geplakt en tot zover werkt het nog wel. Als voor reclame/huis aan huis bladen expliciet toestemming gegeven moet worden middels een ja/ja sticker dan plakken de verspreiders op de reclame ook een sticker met de tekst "aan de bewoners van dit adres" de reclame wordt dan geadresseerde post en mag zonder toestemming in de brievenbus gedeponeerd worden. De meest irritante postcodeloterij hanteert die methode al sinds jaar en dag en komt er mee weg.
Bij dat soort geadresseerde post schrijf ik Retour Afzender en ploep mag de post en afzender zich blij mee maken.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Het initiatiefvoorstel om de ja/ja sticker in te gaan voeren is aangenomen!

De partijen VVD, CDA en Partij voor de Ouderen waren tegen. Maar gelukkigheid een meerderheid die hebben voorgestemd.

Bron: AD van donderdag 21 mei 2016 pagina stad & land 20.

Zie ook http://www.parool.nl/photoseries/articl ... c07fb403f3

en https://amsterdam.partijvoordedieren.nl ... a-stickers
Laatst gewijzigd door gezondheid op 21 apr 2016 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door newmikey »

gezondheid schreef: Bron: AD van donderdag 21 mei 2016 pagina stad & land 20.
Ik zou er wat voor geven om die krant te kunnen lezen! :lol:

We hebben het er nog niet over gehad maar Gezondheid wat heb jij een vooruitziende blik!

Verwijderd

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Update:

https://nos.nl/artikel/2192502-folderaa ... erdam.html

Een uitstekend initiatief van de Gemeente Amsterdam.

Volgens wie was dit ook al weer een 'non-issue'?
Ik blijf erbij dat er in de basis iets flink mis is als je een actie moet ondernemen om iets niet te willen. Dat klopt gewoon niet. En dat staat nog los van het feit dat ik een schurfthekel heb aan reclames in het algemeen. Je wordt er mee doodgegooid.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JohnTheBassist schreef:Update:

https://nos.nl/artikel/2192502-folderaa ... erdam.html

Een uitstekend initiatief van de Gemeente Amsterdam.

Volgens wie was dit ook al weer een 'non-issue'?
Ik blijf erbij dat er in de basis iets flink mis is als je een actie moet ondernemen om iets niet te willen. Dat klopt gewoon niet. En dat staat nog los van het feit dat ik een schurfthekel heb aan reclames in het algemeen. Je wordt er mee doodgegooid.
Ik wil ook de ongevraagde blauwe enveloppen niet meer hebben. En al die verjaardagskaartjes van mensen die niet willen langskomen en zo laten merken dat ze zitten je wachten op je erfenis. Tegen 'ongewenste' post zal je dus zelf aktie moeten ondernemen.

Verwijderd

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

NeoDutchio schreef:
JohnTheBassist schreef:Update:

https://nos.nl/artikel/2192502-folderaa ... erdam.html

Een uitstekend initiatief van de Gemeente Amsterdam.

Volgens wie was dit ook al weer een 'non-issue'?
Ik blijf erbij dat er in de basis iets flink mis is als je een actie moet ondernemen om iets niet te willen. Dat klopt gewoon niet. En dat staat nog los van het feit dat ik een schurfthekel heb aan reclames in het algemeen. Je wordt er mee doodgegooid.
Ik wil ook de ongevraagde blauwe enveloppen niet meer hebben. En al die verjaardagskaartjes van mensen die niet willen langskomen en zo laten merken dat ze zitten je wachten op je erfenis. Tegen 'ongewenste' post zal je dus zelf aktie moeten ondernemen.
Wat een stomme en ontstellend kinderachtige vergelijking, dat je alles onder de noemer 'ongewenst' gooit. Je hebt zoiets als 'noodzakelijk' en 'ongewenst'. Nogal een wereld van verschil. Reclame is in de verste verten niet noodzakelijk. Kom op, dat weet je zelf ook wel.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 12 sep 2017 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door witte angora »

JohnTheBassist schreef:Update:

https://nos.nl/artikel/2192502-folderaa ... erdam.html

Een uitstekend initiatief van de Gemeente Amsterdam.

Volgens wie was dit ook al weer een 'non-issue'?
Ik blijf erbij dat er in de basis iets flink mis is als je een actie moet ondernemen om iets niet te willen. Dat klopt gewoon niet. En dat staat nog los van het feit dat ik een schurfthekel heb aan reclames in het algemeen. Je wordt er mee doodgegooid.
Ik vind het nog steeds onzin. ik vind het ook onzin dat de gemeente Amsterdam zich om dit soort dingen druk maakt. Bij mijn weten zijn er wel grotere issues waar aandacht aan besteed kan/moet worden.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
JohnTheBassist schreef:Update:

https://nos.nl/artikel/2192502-folderaa ... erdam.html

Een uitstekend initiatief van de Gemeente Amsterdam.

Volgens wie was dit ook al weer een 'non-issue'?
Ik blijf erbij dat er in de basis iets flink mis is als je een actie moet ondernemen om iets niet te willen. Dat klopt gewoon niet. En dat staat nog los van het feit dat ik een schurfthekel heb aan reclames in het algemeen. Je wordt er mee doodgegooid.
Ik vind het nog steeds onzin. ik vind het ook onzin dat de gemeente Amsterdam zich om dit soort dingen druk maakt. Bij mijn weten zijn er wel grotere issues waar aandacht aan besteed kan/moet worden.
Ik vind milieu niet echt een klein issue

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
Ik vind milieu niet echt een klein issue
Denk jij nu echt dat er ook maar één folder minder gedrukt gaat worden? Dat gebeurt ook niet bij die ja/nee en nee/nee stickers. De bezorger incasseert fluitend zijn centen, en alles wat hij over houdt gooit hij in de kliko. Dat wordt straks echt niet anders.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door angel1978 »

ja dat denk ik..
reclamemakers zijn hier fel op tegen en zoeken nu naar andere mogelijkheden om dezelfde 'klant' te bereiken. Als dat niet meer lukt via folders omdat te weinig mensen een ja/ja sticker hebben, dan zullen ze deze oplossing niet meer gebruiken ( daarvoor kost het teveel ) en wellicht proberen het op een andere manier te doen, maar ik denk wel degelijk dat er op termijn minder folders gedrukt gaan worden idd.

Gesloten