LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Nu is het zo dat mensen die géén folders willen hebben een sticker op de brievenbus dienen te plakken. Ik zou liever zien dat als mensen reclamefolders willen hebben, een ja/ja sticker hebben.

Zo bespaar je veel afval. De folders zijn bovendien gemakkelijk via het internet op te vragen. Wat denken jullie van dit idee?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Brahms »

gezondheid schreef:..... Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders.......
gezondheid schreef:..... Ik zou liever zien dat als mensen reclamefolders willen hebben, een ja/ja sticker hebben........
Al die reclame folders gaan hier zo bij het oud papier, is erg goed voor het milieu trouwens, oud papier inzamelen, wordt er altijd gezegd.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door langste adem »

De drukker verdient zijn inkomsten ermee, het rondbrengen is goed voor de conditie van de bezorgers, en het oud papier inzamelen is ook nog eens goed voor het milieu.....

Win-win-win situatie

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door moederslink »

gezondheid schreef:Nu is het zo dat mensen die géén folders willen hebben een sticker op de brievenbus dienen te plakken. Ik zou liever zien dat als mensen reclamefolders willen hebben, een ja/ja sticker hebben.

Zo bespaar je veel afval. De folders zijn bovendien gemakkelijk via het internet op te vragen. Wat denken jullie van dit idee?
@gezondheid:
mag ik wel mijn sticker bij de voordeur geplakt houden: " politie, brandweer, let op , huisdieren in huis!" ? :wink:

stofzuigertje

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het plaatselijke krantje;

Elke week 3 uitvaart ondernemers met dezelfde advertentie maar ik kan maar 1x dood gaan!

Ook een lijst van 5 garages zonder foto of prijs en niet compleet, dus ga ik daarvoor toch echt online...

Alleen de budget garage die voor 17,50 de APK doet kan nog op klanten rekenen die voordeel willen.
De wekelijkse buurt super, dat kan nog maar veel rommel zonder inhoud.

Ikea krijg ik nooit maar Jysk, leuk maar om de deze week aanbieding is volgende maand opnieuw... dus ook nauwelijks interessant.

Verder is per wijk kijken ook rendabel, waarom Kruidvat, Etos of Trekpleister folder als die ver weg zitten en de DA op loopafstand is?

En de Karwei, Gamma en Praxis, leuk om te zien, mooi gemaakt maar Hornbach kreeg vele klanten die nooit een folder kregen en die niet elke week komt.

Adverteren is goed maar teveel word niet gelezen.
Ik ben voor maandelijkse en niet meer wekelijks voor vele aanbieders.
Jumbo heeft met de Jaar folder een goed voorbeeld gegeven!

Door de pulp reclame vallen de echte aanbiedingen minder op en door teveel word er minder gelezen.
Teveel reclame is dus jezelf kapot maken, dure drukwerk, bezorgen en weggegooid zonder gelezen te worden...

De in plastic zak verpakte is leuk voor bezorger, wel droog en ik sorteer er meestal maar enkele uit die ik wil zien en de rest gaat ongelezen gelijk weg!
Duur drukwerk voor niets?


stofzuigertje

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ga naar je gemeente en haal een Ja/Nee sticker..

Even knippen en je maakt van Ja / Nee een Ja / Ja sticker!
Kan ik de hout kachel weer dagelijks mee aansteken dus die dure reclame hard nodig om
het weer lekker warm te krijgen!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door crazyme »

gezondheid schreef:Het idee bestond al reeds:

https://denhaag.partijvoordedieren.nl/n ... de-reclame
Partij voor de dieren ?

Wat moet er dan onderin de kattenbak ?

Mucha

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Degene die geen folders wil dient allerlei acties te ondernemen. Ik vraag niet om reclamefolders die ongevraagd door de brievenbus worden gedeponeerd. Mogelijk idee is om huis-aan-huis ongevraagd nee/nee en een nee/ja sticker te bezorgen.

Om het milieu te besparen zie ik zeker wat in een ja/ja stickers. Je zult zien dat er dan weinig mensen zullen zijn die zo'n sticker willen hebben. Daarmee bespaar je veel papier. En als ik een koelkast wil hebben kan ik zelf ook een kijkje nemen in de winkel. Of op internet zoeken naar een koelkast.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Degene die geen folders wil dient allerlei acties te ondernemen. Ik vraag niet om reclamefolders die ongevraagd door de brievenbus worden gedeponeerd. Mogelijk idee is om huis-aan-huis ongevraagd nee/nee en een nee/ja sticker te bezorgen.

Om het milieu te besparen zie ik zeker wat in een ja/ja stickers. Je zult zien dat er dan weinig mensen zullen zijn die zo'n sticker willen hebben. Daarmee bespaar je veel papier. En als ik een koelkast wil hebben kan ik zelf ook een kijkje nemen in de winkel. Of op internet zoeken naar een koelkast.

Die zijn ooit huis aan huis bezorgd in het begin van die stickeracties kosteloos bezorgd. Wat is het voor moeite om een telefoontje of een mailtje te sturen naar het gemeente huis met het verzoek om die stickers toe te sturen. Ze worden dan (geheel) kosteloos aan u toegestuurd.

Zoveel moeite kost het voor iemand die geen reclame meer wil ontvangen.
Probleem opgelost.

Mucha

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

frans58
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2016 17:32

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door frans58 »

Nee zo laten, gewoon een nee/nee sticker op je brievenbus en een 2e mailadres aanmaken en zorgen
dat daar alle folders per mail inkomen van bedrijven waarin je wel ge-interesseerd in bent
Ik had zelf ook een goed idee: namelijk een nee/nee sticker voor op mijn GSM. om te voorkomen dat ik
telefoontjes krijg van callcenters. begrijp niet waarom niemand hier interesse in heeft ????
misschien heb ik toch ergens een denkfout gemaakt.........

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Moneyman »

frans58 schreef:Nee zo laten, gewoon een nee/nee sticker op je brievenbus en een 2e mailadres aanmaken en zorgen
dat daar alle folders per mail inkomen van bedrijven waarin je wel ge-interesseerd in bent
Ik had zelf ook een goed idee: namelijk een nee/nee sticker voor op mijn GSM. om te voorkomen dat ik
telefoontjes krijg van callcenters. begrijp niet waarom niemand hier interesse in heeft ????
misschien heb ik toch ergens een denkfout gemaakt.........
Inderdaad. Je hebt het bel-me-niet-register gemist.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door sjohie »

frans58 schreef:Nee zo laten, gewoon een nee/nee sticker op je brievenbus en een 2e mailadres aanmaken en zorgen
dat daar alle folders per mail inkomen van bedrijven waarin je wel ge-interesseerd in bent
Ik had zelf ook een goed idee: namelijk een nee/nee sticker voor op mijn GSM. om te voorkomen dat ik
telefoontjes krijg van callcenters. begrijp niet waarom niemand hier interesse in heeft ????
misschien heb ik toch ergens een denkfout gemaakt.........
Ik maak, als en gare webshop een telefoonnummer verplicht stelt tijdens het bestellen, gewoon een tikfout bij het invullen van het telefoonnummer.. :wink:

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sjonge. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich zo makkelijk vergist in cijfers. Tien is ook best veel om te onthouden. :mrgreen:

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door ruitenheer »

sjohie schreef:Ik maak, als en gare webshop een telefoonnummer verplicht stelt tijdens het bestellen, gewoon een tikfout bij het invullen van het telefoonnummer.. :wink:
En daarmee geef je dus het telefoonnummer van iemand anders op. Geef dan het nummer van het bedrijf zelf of van hun concurrent.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door sjohie »

ruitenheer schreef:
sjohie schreef:Ik maak, als en gare webshop een telefoonnummer verplicht stelt tijdens het bestellen, gewoon een tikfout bij het invullen van het telefoonnummer.. :wink:
En daarmee geef je dus het telefoonnummer van iemand anders op. Geef dan het nummer van het bedrijf zelf of van hun concurrent.
Ik vul een niet bestaand nummer op een zakelijke centrale in, ik zadel er geen andere consument mee op. Jammer dat je dat meteen denkt..

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door ruitenheer »

sjohie schreef:
ruitenheer schreef:
sjohie schreef:Ik maak, als en gare webshop een telefoonnummer verplicht stelt tijdens het bestellen, gewoon een tikfout bij het invullen van het telefoonnummer.. :wink:
En daarmee geef je dus het telefoonnummer van iemand anders op. Geef dan het nummer van het bedrijf zelf of van hun concurrent.
Ik vul een niet bestaand nummer op een zakelijke centrale in, ik zadel er geen andere consument mee op. Jammer dat je dat meteen denkt..
De ervaring leert anders. Ik ben diverse malen gebeld door bedrijven die mijn telefoonnummer met een andere naam hadden, en niet iedere keer hadden ze zelf het telefoonnummer verzonnen.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Beter geen ja/ja sticker voor reclame folders?

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Bij Loesje.nl kun je heel leuke stickers bestellen, die wil je wel op je brievenbus: "Geen reclame s.v.p. wij hebben alles al" :lol:
Die heb ik al jaren. Ook leuk om cadeau te geven, wordt erg gewaardeerd.
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 30 jan 2016 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten