LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bezorgen pakket door gls

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
d.norbert
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2015 16:25

bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door d.norbert »

Vorige week is bij mij door gls bezorger een pakje gewoon voor de buitendeur van mijn appartement achtergelaten. Ik wist niet wat ik meemaakte, gelukkig stond het er nog. Ik wilde hier melding van maken bij gls en zag bij track & trace de opemerking dat het pakje was afgegeven en dat er was getekend voor het pakket door mij. Hiet pakket was geadresseerd aan mijn bedrijfsnaam. De enige conclussie die ik kan trekken is dat deze bezorger gewoon mijn naan van het naambordje bij de buitendeur heeft overgenomen en zelf een krabbel heeft gezet. Ik heb melding gemaakt bij gls op dit moment heb ik alleen nog maar een bevestiging gehad en de mededeling dat de leidingevende de bezorger hierop gaat aanspreken.
ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Helaas kan je zelf niet kiezen voor een bezorger als je ergens iets koopt.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door hawkwind »

d.norbert schreef:Vorige week is bij mij door gls bezorger een pakje gewoon voor de buitendeur van mijn appartement achtergelaten. Ik wist niet wat ik meemaakte, gelukkig stond het er nog. Ik wilde hier melding van maken bij gls en zag bij track & trace de opemerking dat het pakje was afgegeven en dat er was getekend voor het pakket door mij. Hiet pakket was geadresseerd aan mijn bedrijfsnaam. De enige conclussie die ik kan trekken is dat deze bezorger gewoon mijn naan van het naambordje bij de buitendeur heeft overgenomen en zelf een krabbel heeft gezet. Ik heb melding gemaakt bij gls op dit moment heb ik alleen nog maar een bevestiging gehad en de mededeling dat de leidingevende de bezorger hierop gaat aanspreken.
ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Helaas kan je zelf niet kiezen voor een bezorger als je ergens iets koopt.
Tsja , de mannen hebben haast he,
16 eurocent voor een pakketje , ze moeten er 200-250 bezorgen op een dag voor een hongerloontje.
De tijd dat de PTT bezorger in ze,n bussie langskomt (en geen haast heeft)is allang verleden tijd!!
[irrelevante bijdrage]
Nu heb ik zelf minder problemen met GLS itt tot Post.nl , wat helemaal een drama is.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jul 2015 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante bijdrage verwijderd

stofzuigertje

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet GLS maar de onderbetaalde bezorger....

Ik was wel tevreden maar was gewoon thuis.
Een pakket onbeheerd achter laten is kans op diefstal dus niet slim, maar omdat er zelden geprotesteerd word begrijp ik het wel.

Laat daarom altijd iets bezorgen op een adres waar altijd iemand thuis is en binnen redelijke tijd de deur kan openen...

Mijn bedrijf is dus de balie een populair aflever adres waar dagelijks meerdere pakken binnen komen.
Dat werkt wel goed.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het is onzin te stellen dat het door de lage opbrengst per pakketje komt. Dan zoek je een andere baan!
De bezorger heeft valsheid in geschrifte gepleegd door te tekenen voor iets waar hij niet voor mocht tekenen. Normalitair goed voor ontslag op staande voet

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door puma73 »

olaf79 schreef:Het is onzin te stellen dat het door de lage opbrengst per pakketje komt. Dan zoek je een andere baan!
De bezorger heeft valsheid in geschrifte gepleegd door te tekenen voor iets waar hij niet voor mocht tekenen. Normalitair goed voor ontslag op staande voet
Ik zou zeggen lees de diverse topis op dit forum eens na, nergens wordt door de bezorgdienst enige actie genomen richting bezorgers

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door GJvdZ »

puma73 schreef:
olaf79 schreef:Het is onzin te stellen dat het door de lage opbrengst per pakketje komt. Dan zoek je een andere baan!
De bezorger heeft valsheid in geschrifte gepleegd door te tekenen voor iets waar hij niet voor mocht tekenen. Normalitair goed voor ontslag op staande voet
Ik zou zeggen lees de diverse topis op dit forum eens na, nergens wordt door de bezorgdienst enige actie genomen richting bezorgers
Daarom is het nog niet minder waar wat olaf schrijft. En hoe weet je zo goed dat er nooit iets wordt gedaan? Ken je persoonlijk bezorgers die fraude blijven plegen?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door puma73 »

GJvdZ schreef:
puma73 schreef:
olaf79 schreef:Het is onzin te stellen dat het door de lage opbrengst per pakketje komt. Dan zoek je een andere baan!
De bezorger heeft valsheid in geschrifte gepleegd door te tekenen voor iets waar hij niet voor mocht tekenen. Normalitair goed voor ontslag op staande voet
Ik zou zeggen lees de diverse topis op dit forum eens na, nergens wordt door de bezorgdienst enige actie genomen richting bezorgers
Daarom is het nog niet minder waar wat olaf schrijft. En hoe weet je zo goed dat er nooit iets wordt gedaan? Ken je persoonlijk bezorgers die fraude blijven plegen?
Nee die ken ik niet, maar wen er maar vast aan want dit gaat steeds vaker gebeuren. En of het nou meer of minder waar is doet er verder niks aan af. En er is nog nooit iemand geweest die een bezorger of een pakketdienst voor de rechter heeft gesleept om dit feit.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door olaf79 »

puma73 schreef:Nee die ken ik niet, maar wen er maar vast aan want dit gaat steeds vaker gebeuren. En of het nou meer of minder waar is doet er verder niks aan af. En er is nog nooit iemand geweest die een bezorger of een pakketdienst voor de rechter heeft gesleept om dit feit.
Nou nu ken je dus ook al alle aangiftes van heel Nederland. Even voor jouw informatie. Een burger kan in een strafrechtelijk feit geen anderen voor de rechter slepen. Dat doet de officier van justitie namens het OM.

Overigens heb ik zelf een geval meegemaakt waarbij een bezorger is ontslagen omdat hij pakketjes in de kliko gooide ipv "normaal" te bezorgen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door puma73 »

olaf79 schreef:
puma73 schreef:Nee die ken ik niet, maar wen er maar vast aan want dit gaat steeds vaker gebeuren. En of het nou meer of minder waar is doet er verder niks aan af. En er is nog nooit iemand geweest die een bezorger of een pakketdienst voor de rechter heeft gesleept om dit feit.
Nou nu ken je dus ook al alle aangiftes van heel Nederland. Even voor jouw informatie. Een burger kan in een strafrechtelijk feit geen anderen voor de rechter slepen. Dat doet de officier van justitie namens het OM.

Overigens heb ik zelf een geval meegemaakt waarbij een bezorger is ontslagen omdat hij pakketjes in de kliko gooide ipv "normaal" te bezorgen.
Hier heeft men voor gekozen, alles moest geliberaliseerd worden, postbezorger kan iedereen worden.

Even ter informatie, ik kan via aangifte wel degelijk iemand voor de rechter (laten) slepen, in sommige gevallen zijn zaken ambtshalve te vervolgen, in andere gevallen heeft de OvJ toch echt een aangifte nodig om dat te doen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door olaf79 »

puma73 schreef:
olaf79 schreef:
puma73 schreef:Nee die ken ik niet, maar wen er maar vast aan want dit gaat steeds vaker gebeuren. En of het nou meer of minder waar is doet er verder niks aan af. En er is nog nooit iemand geweest die een bezorger of een pakketdienst voor de rechter heeft gesleept om dit feit.
Nou nu ken je dus ook al alle aangiftes van heel Nederland. Even voor jouw informatie. Een burger kan in een strafrechtelijk feit geen anderen voor de rechter slepen. Dat doet de officier van justitie namens het OM.

Overigens heb ik zelf een geval meegemaakt waarbij een bezorger is ontslagen omdat hij pakketjes in de kliko gooide ipv "normaal" te bezorgen.
Hier heeft men voor gekozen, alles moest geliberaliseerd worden, postbezorger kan iedereen worden.
Ja maar dat heeft niets met frauderende postbezorgers te maken. Het is niet de schuld van de liberalisering dat mensen gaan frauderen.
Even ter informatie, ik kan via aangifte wel degelijk iemand voor de rechter (laten) slepen, in sommige gevallen zijn zaken ambtshalve te vervolgen, in andere gevallen heeft de OvJ toch echt een aangifte nodig om dat te doen.
Nee dat kun je niet. Als jij aangifte doet bepaalt de Officier van Justitie of er vervolgd gaat worden of niet. Uiteindelijk kun je bij ernstige tekortkomingen van de OvJ de rechter verzoeken vervolging af te dwingen maar dat gaat bij een frauderende postbezorger echt niet gebeuren.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door puma73 »

olaf79 schreef:worden.
Ja maar dat heeft niets met frauderende postbezorgers te maken. Het is niet de schuld van de liberalisering dat mensen gaan frauderen.

Nee dat kun je niet. Als jij aangifte doet bepaalt de Officier van Justitie of er vervolgd gaat worden of niet. Uiteindelijk kun je bij ernstige tekortkomingen van de OvJ de rechter verzoeken vervolging af te dwingen maar dat gaat bij een frauderende postbezorger echt niet gebeuren.[/quote]

En jij weet dat want jij bent advocaat, rechter of OvJ??

Mucha

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nou jullie adviseer ik om verder niet te speculeren en nog eens goed te googlen op strafrechterlijke vervolging.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:Het is niet de schuld van de liberalisering dat mensen gaan frauderen.
Door privatisering is bezorging er echt niet beter op geworden:
Postbode vroeger kreeg normal salaris, dat onafhankelijk was van het aantal bezorgde pakketjes.
De ZZP-er van nu wordt wel afgerekend op het aantal pakketjes, er is geen minimum loon van toepassing.
Op deze manier zijn randvoorwaarden gecreeerd, die bevorderen dat bezorgers een loopje nemen met de regels.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door puma73 »

olaf79 schreef:Nou jullie adviseer ik om verder niet te speculeren en nog eens goed te googlen op strafrechterlijke vervolging.
Dat is geen antwoord op de gestelde vraag, waarom doe jij die uitspraak?
Uiteindelijk kun je bij ernstige tekortkomingen van de OvJ de rechter verzoeken vervolging af te dwingen maar dat gaat bij een frauderende postbezorger echt niet gebeuren.
Ben jij OvJ, Rechter of Advocaat. Dit is heel specifiek dus waarom??

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:Als jij aangifte doet bepaalt de Officier van Justitie of er vervolgd gaat worden of niet. Uiteindelijk kun je bij ernstige tekortkomingen van de OvJ de rechter verzoeken vervolging af te dwingen maar dat gaat bij een frauderende postbezorger echt niet gebeuren.
Olaf heeft hier gewoon volledig gelijk.

PE1AGP
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2015 16:04

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door PE1AGP »

Waar gaat het hier nu om ?
Om een niet goed afgeleverd pakketje of over het OM ?

Pseudo academisch geneuzel.

Het pakketje is niet correct afgeleverd en daar moet wat aan gedaan worden.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En als ontvanger kan je geen klacht indienen omdat je volgens de vervoerder geen partij bent.
Alleen de verzender kan een klacht indienen

Yessie
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2014 20:22

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door Yessie »

Ik heb dit zelf ook al een paar keer meegemaakt: boek van Bol.com vond ik 'toevallig' achter het huis (geen bericht in de brievenbus) en wat ik nog het meest ergerlijk vond: een pakje met mijn nieuwe mobiele telefoon bij de voordeur. Ik zag het pas na een werkdag, en ook nog toevallig (normaal neem ik de achterdeur).
Hoe lang dat pakje daar heeft gelegen weet ik niet. Het had kunnen regenen, het had meegenomen kunnen worden....
Ik heb hier uiteraard melding van gemaakt bij de afzender. Die was er niet blij mee en zou er werk van maken.

MikeGSM
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2015 18:10

Re: bezorgen pakket door gls

Ongelezen bericht door MikeGSM »

Met GLS is mij hetzelfde overkomen op woensdag 8 april 2015
ook een chauffeur die het nodig vond onder mijn naam te tekenen.
Alleen in mijn geval ook geen pakketje.

Met de klanten"service" van GLS kun je bellen totdat je een ons weegt.
want meewerken en toegeven doen ze niet. Uiteindelijk krijg je een leidinggevende aan de telefoon en die beticht jou dan van diefstal en misbruik maken van de situatie omdat zijn chauffeur een fout heeft gemaakt. Hij zou hun recherche afdeling er opzetten. Nooit meer iet van vernomen.

Na weer wat telefoontje verder en uitleggen dat een handtekening voor een ander zetten "valsheid in geschrifte" is, en dus een strafbaar feit kom je niet verder als; meneer u moet er niet zo moeilijk overdoen iedereen maakt wel eens een foutje. De klanten"service" nogmaals wijzende dat er een strafbaar feit is gepleegd en vragende wat ze hieraan gaan doen krijg je als antwoord: Hij krijgt een waarschuwing, en na 3 waarschuwingen word er actie ondernomen.

Ik heb het gesprek maar afgesloten met de vraag of hij dus ook 3 mensen dood mag rijden; is immers ook maar een strafbaar feit.

Sinds 24 april ligt mijn aangifte bij de eenheid midden Nederland, met een whatsapp bericht van de chauffeur dat hij getekend heeft en het onderling wilde schikken.
Tot op heden zonder resultaat van de politie.

Gesloten