LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorging door GLS

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door sjohie »

stofzuigertje schreef:Het probleem is jou adres!

Ja, elke gemeente heeft andere bezorger en alleen bij vele klachten zoeken ze een andere.

Wel is het matig betaald werk en dan krijg je dit soort klachten.
Bij mijn gaat het nu goed maar ooit......
Ik denk dat naast GLS er teveel anderen zijn.
Als elke bezorger een andere wijk heeft en er soms meerdere pakket diensten op elkaar wachten met laden / lossen.
Het word eigenlijk tijd dat het ten eerste beter betaald gaat worden en minder bedrijven actief worden of gaan samenwerken.
Post NL en DPD werken goed maar ook UPS en nog enkele andere komen in mijn straat...
Via bewegingsmelder zie ik dat er 7 vrijwel dagelijks langs komen en dat is voor woon straat eigenlijk teveel.

Dan nog de losse bezorgers zoals E Man het witgoed bezorgde en transport bedrijf kunststof kozijnen leverde dus kleine vg in bus doen beter als je
toevallig in wijk woonde waar meer 70% niet thuis was....
Ik begrijp dan de bezorger die liever op 2e afspraak bezorgde en ik weet van iemand die op fiets briefjes niet thuis bezorgde en alles in de avond uren heeft bezorgd.....

Dus U woont blijkbaar in matige wijk maar gezien de prijs voor bezorgen moeten zij ook wel iets doen....
2 minuten op Uw WC wachten is voor hun niet rendabel....
Zoals ik het lees, is het probleem de aanname van TS, dat GLS dezelfde dienstverlening zou bieden als postNL, omdat het beide pakketbezorgers aan huis zijn. Dus net als PostNL 2x aanbieden, daarna berichtje voor afhalen binnen 2 weken op postagentschap/afhaalpunt. GLS werkt anders, en dat had TS in mijn ogen kunnen weten in dit geval. Je ziet het als klant na bestellen, een track&trace mail komt van GLS, niet van PostNL, die ziet er anders uit, en ook op het brievenbusbericht/papiertje wat TS volgens eigen zeggen wél heeft gekregen, staat de relevante info. Dat TS aannemend dat de dienstverlening het zelfde was als PostNL, en ze dus nogmaals zouden komen, te lang heeft gewacht, waardoor de bestelling retour afzender ging, vind ik dan ook eigen schuld in dit geval.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Radar »

Fam. Mos schreef:Oef, ik heb net een vraag over GLS op een ander forum geplaats. Wat een nare bezorgdienst is dit zeg! Goede tip om een andere vervoerder in de arm te nemen. Hopelijk is het uiteindelijk goed gekomen. Ik ga mijn bericht even verplaatsen ;-)
3 topics samengevoegd.

Fam. Mos
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2015 22:08

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Fam. Mos »

Moneyman schreef:Tsja. De vraag is niet of je thuis was, maar of je open hebt gedaan. Ik kom de hele dag bij mensen aan de deur, waarvan ik zeker weet dat ze thuis zijn, en toch wordt er niet opengedaan. Soms zitten ze op het toilet, soms zijn ze aan hetbstfzuogen, soms loen ze in de tuin, zijn ze aan het bellen, verzin het maar. En ik krijg vervolgens de klacht dat ik niet zou aanbellen. Jaja... ;)

Kortom; wie zegt dat GLS het niet gewoon goed heeft gedaan?
Ik begrijp de frustratie die je kunt hebben als bezorger helemaal. Sterker nog, hoe frustrerend ook voor de ontvanger, begrijp ik ook dat men onder tijdsdruk werkt en daardoor misschien vergeet aan te bellen. Ik had echter een mail van ter voren ontvangen dat GLS kwam. Welke ik overigens zeer waardeerde! Ik wist dus dat ze kwamen en mijn bel doet het echt nog steeds goed. Dus zelfs als ik op het toilet had gezeten dan had ik de bel gehoord!

Maar de discussie gaat mij niet zo zeer om de bezorger want ik laat wekelijks pakjes bezorgen (weliswaar was dit mijn eerste keer via GLS maar daar zal de bezorger niet anders zijn. En ik kan bezorgers alleen maar complimenteren. Altijd sympathiek, altijd vriendelijk.

Het gaat mij om de weg daarna. De enige mogelijkheden die GLS biedt is om te mailen of telefonisch contact op te nemen voor 1 euro per minuut. De keuzes waar men over spreekt (mogelijkheid om af te halen bij een afhaal punt of depot) heb ik nimmer gekregen dus. Ik heb gekozen voor mailen en heb dit niet NA een week maar BINNEN een week gedaan. Toen bleek het pakket al retour afzender te zijn.

Als de afzender verantwoordelijk is dan vrees ik dat ik het pakket nimmer zal ontvangen. Sinds gisterenochtend heb ik nog geen reactie van hen gehad. Ik acht GLS hier dus terdege verantwoordelijk voor. Een tweede keer aanbieden of een duidelijke instructie dat het pakket BINNEN EEN WEEK al retour afzender gaat had mij kunnen alarmeren. Dit is toch geen service? Heeft iemand nog tips hoe ik het pakket toch nog zou kunnen krijgen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door berndv »

Fam. Mos schreef:Heeft iemand nog tips hoe ik het pakket toch nog zou kunnen krijgen?
Nee, het is retour afzender, dus de afzender heeft het weer in bezit of gaat dit zsm in bezit krijgen, de enige die er voor kan zorgen dat je het pakket alsnog ontvangt is de verzender.
Fam. Mos schreef:De enige mogelijkheden die GLS biedt is om te mailen of telefonisch contact op te nemen voor 1 euro per minuut. De keuzes waar men over spreekt (mogelijkheid om af te halen bij een afhaal punt of depot) heb ik nimmer gekregen dus.
En dat is het hele vreemde in dit gehele verhaal. Je hebt eerder al aangegeven een niet-thuis bericht in de bus te hebben gekregen, op dit bericht staat normaliter een code op en met die code kan je inloggen en je keuze kenbaar maken. Dus dat vind ik gewoon vreemd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door berndv »

@MichielFRL ik vrees het ook. Er van uitgaande dat net als PostNL er gewoon een tweede poging gaat plaatsvinden, niet gelezen, maar goed, dat blijft gissen. Het lijkt mij ook dat GLS in heel Nederland hetzelfde werkt.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Bezorging door GLS

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Voor de mensen die soms GLS moet bellen.

Gls is ook gewoon te bereiken om een normaal nummer en dan kan je gewoon het depot bellen van je regio.
meeste kan je gewoon vinden via google.

Gesloten