LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL bezorgd maar-niet-heus!

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

DHL bezorgd maar-niet-heus!

Ongelezen bericht door midiman »

In het buitenland een bestelling geplaatst (Duitsland) en betaald via PayPal.

Verzending via Deutsche Post, aflevering door DHL.

Via email daar ook bevestiging van DHL ontvangen, een link om online bij DHL NL de status te kunnen controleren.

Tot mijn verbazing bleek de zending afgeleverd te zijn, maar zeker niet bij mij (het juiste adres).

Uiteraard navraag gedaan bij de buren, zelfs de straat, maar niemand heeft iets ontvangen of (voor mij) aangenomen.

Dus DHL gebeld via hun 0900-nummer en daar werd mij medegedeeld dat er inderdaad afgeleverd zou zijn op het adres.
De handtekening was slechts een soort van krabbel en er stond nog iets van "NVVG" (o.i.d) bij.

Mij werd ook medegedeeld dat ik contact op moest nemen met de verzender (!) en dat (alleen) die een formeel klacht c.q onderzoek bij DHL kon doen starten. (?)

Dat het pakket is afgeleverd zou kunnen zijn, maar in ieder geval niet op het juiste adres, dat is 100% zeker.
(er is ook 24x7 camera-toezicht)

Ik heb de verzender al reeds per email geïnformeerd, maar is het ook raadzaam de Paypal betaling te stagneren als zijnde niet-afgeleverde bestelling?

Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie?
Met name de opvolging vanuit DHL zelf, als zijnde het uitzoeken of hun collega wel op het juiste adres is geweest, verzuimd DHL nogal in.

Bedankt bij voorbaat voor de reacties en tips!

mh73

Re: DHL bezorgd maar-niet-heus!

Ongelezen bericht door mh73 »

Zeker niet gelijk de Paypal betaling terughalen. De verzender moet dit regelen met DHL. Eerst even afwachten hoe de verzender dit oplost, voordat je je geld gaat terughalen.

midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

Re: DHL bezorgd maar-niet-heus!

Ongelezen bericht door midiman »

Dank voor de supersnelle reactie;
Ik zal dan inderdaad ff afwachten.

Baal er wel van, want ik had er een vrije dag voor genomen. :o(

midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

Re: DHL bezorgd maar-niet-heus!

Ongelezen bericht door midiman »

En opgelost, net enkele minuten geleden;
Een totaal onbekende plaatsgenoot stond aan de deur met een pakketje voor mij. :)

DHL heeft het, ondanks dat het oogverblindend duidelijk aangegeven staat op het pakket, op een totaal verkeerde straat in de buurt afgeleverd.
En in plaats van nummer 18 (mijn huisnummer) op nummer 8 (want in die straat bestaat helemaal geen nummer 18).

Sommige DHL chauffeurs zijn prutsers!

Bij twijfel gewoon niet afleveren en de klant de mogelijkheid geven het op te halen op het depot.
Dat heb ik al een paar keer eerder gedaan.

Een indicatie dat Radar er wel eens een item over mag gaan maken;
Vandaag de dag bestellen we met z'n allen meer en meer online, maar sommige vervoerders werken blijkbaar nog met paard en wagen.
En met middeleeuwse kaarten of zo.

Case closed wat mij betreft, a happy, but confused, end.
Laatst gewijzigd door midiman op 06 aug 2016 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

joanlamme
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2014 20:19

Re: DHL bezorgd maar-niet-heus!

Ongelezen bericht door joanlamme »

Ook bij mij laat DHL het afweten.
Heel de dag thuis gebleven. Tot mijn verbazing een mail met daarin het verhaal dat ik niet thuis was (onmogelijk) en dat er een niet thuis bericht was achter gelaten.
Geen bericht gekregen !!!!!
Een duur 0900 nummer moeten bellen en werd ik zeer onbeschoft geholpen.
Moest maar een nieuwe afspraak inplannen.
Kost me dus een extra vrije dag.
Schandalig

midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

Re: DHL bezorgd maar-niet-heus!

Ongelezen bericht door midiman »

De bezorgers van DHL die ik ken, doen het werk "er bij";
En die vertelde mij dat er soms wel eens een pakje per ongeluk (lees: geen ruimte meer in het voertuig, haast-haast, etc) in depot blijft liggen.
Of eenvoudigweg het pakketje nog niet in depot aangekomen was, terwijl de chauffeur weg moest voor die geplande afleveringen.

En dat pas tijdens de rit ontdekt wordt, en daardoor geen kaartje in de bus want er is immers niets af te leveren.
Daardoor een melding alleen via de (geautomatiseerde) email.
Heel soms heb ik ook wel eens een kaartje van DHL, verstuurd per Post(NL), ontvangen met verzoek tot contact en/of ophalen op depot. :shock:

Als je het overkomt, terwijl je er rekening mee gehouden hebt, en op deze manier afgehandeld wordt, is het inderdaad schandalig.

Ik moet zeggen, die keren dat ik telefonisch met DHL klantenservice in contact was, werd ik netjes te woord gestaan werd.
Alleen ben ik niet te spreken dat in situaties dat er een evident aflever-probleem door DHL zelf veroorzaakt is (aantoonbaar) ze maar blijven verwijzen naar de verzender, alleen die kan een onderzoek laten gelasten.
M.i. een stompzinnige benadering van het falen van organisatiekracht.
Het probleem is niet belangrijk, de oplossing wel.

En daarom nomineer ik DHL voor de Loden Leeuw op de Betonnen Sokkel. (extra zware uitvoering) :lol:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL bezorgd maar-niet-heus!

Ongelezen bericht door berndv »

midiman schreef:De bezorgers van DHL die ik ken, doen het werk "er bij";
waarschijnlijk DHL for you bezorgers, die rijden met gewone personenauto met magneetstickers van dhl for you er op, vaak gepensioneerden. Dit is wat vroeger bekend was onder de naam selekt vracht. Daarnaast heb je nog de "echte" dhl, die rijden met de bekende grote gele bussen. Qua kwaliteit zit hier wel een groot verschil tussen.

midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

Re: DHL bezorgd maar-niet-heus!

Ongelezen bericht door midiman »

Het pakketje in mijn geval was via DHL Business, maar ik weet niet wie de bezorging gedaan heeft.
Er zit inderdaad nogal een verschil in kwaliteit heb ik ook wel eens bemerkt.

midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

Re: DHL bezorgd maar-niet-heus!

Ongelezen bericht door midiman »

En gistermorgen stond opeens een DHL bezorging-mevrouw (ik ken haar, ze komt wel vaker) aan de deur;
"..Dat er een pakket niet geleverd zou zijn ....?"

Ik heb uitgelegd dat het pakket door een zeer aardige dorpsgenoot die eergisterenavond gebracht was, van een totaal verkeerde straat en verkeerde huisnummer, maar dat interesseerde de DHL bezorging-mevrouw verder helemaal niet, kreeg ik de indruk.
30 seconden later was ze weer weg. :shock:

Maar DHL krijgt weer een nieuwe kans voor een f.ck-up, een NL leverancier stuurt mij een pakket via DHL. :mrgreen:

PS, for the record;
Ik heb DHL via email op de hoogte gebracht & gehouden maar anders dan 1x een geautomatiseerde reactie, verder niets meer vernomen.
De zending was via Deutsche Post & DHL Business (was 1x etiket waar dat allemaal op stond) verstuurd.

sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Re: DHL bezorgd maar-niet-heus!

Ongelezen bericht door sourencs »

Ook hier verschrikkelijk slechte ervaringen met de ex-selektvracht particulieren die zich nu voordoen als DHL-bezorgers.
Grote pakketten méér dan één week onderweg en online te zien, of aan de deur geweest of zelfs afgeleverd maar niets van dat en ook geen briefje in de bus. Komen ze eindelijk dan moeten wij aanhoren "wat een grote pakketten, kreeg maar net de deur van mijn particuliere mini auto dicht, kunt u even helpen met dragen wat dat is te zwaar voor mij als huisvrouwtje". Ik zei, pak dan een steekwagen. Antwoord "die heb ik niet", wij doen dit maar als bijverdiensten. En de afzender "www.freubelshoponline.nl" van het Esperantoplein 22 in Klimmen/Ransdaal is zo mogelijk nog erger. Geen concrete antwoorden op de vragen per email, maar er om heendraaien en geen retour brengen (10 km van hieruit), maar weer opsturen via deze slechte DHL for You route met alle gevolgen van dien. Voor mij nooit meer iets via deze route en shop dus.

Gesloten