LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL heeft te veel vertrouwen in de mensheid

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
mvsdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2021 17:10

DHL heeft te veel vertrouwen in de mensheid

Ongelezen bericht door mvsdb »

Beste,

2 dagen geleden heb ik een pakket geprobeerd te retourneren bij de DHL pakketautomaat.
Normaliter niets bijzonders, u scant uw code, het kluisje gaat open, pakketje erin, bevestiging via de email.

Wat blijkt met het openmaken van het retourkluisje? er liggen pakketjes in. Ik had in diezelfde week ook pakketten hier teruggebracht dus ik was benieuwd en keek of mijn pakketten de vorige keer wel waren opgehaald, niet het geval.

Mijn retourcode heeft dus toegang gegeven tot andermans pakketten, 1 pakket dat opgehaald diende te worden en 2 pakketten die andere mensen retour hebben gestuurd.

Met dat ik de pakketten inspecteer valt het kluisje dicht. Ik heb geprobeerd de pakketten van de andere mensen geprobeerd opnieuw te scannen maar dit gaf helaas geen toegang tot het desbetreffende kluisje. Omdat het in de avond was kon ik helaas ook niet terecht bij de klantenservice van DHL om het op te lossen. Uiteraard melding van gemaakt bij de politie.

Met dat ik de dag erna contact opnam met DHL om het op te lossen werd mij te kennen gegeven: u heeft de pakketten aangenomen, u dient dit zelf met de webshops die op de pakketten staan op te lossen. Op de vraag hoe het kan dat mijn retourcode toegang gaf tot een kluis met andermans pakketten werd gezegd: Door COVID-19 en de drukte van kerst plaatsen wij meerdere pakketten van meerdere mensen in een kluisje.

1. U bent gewaarschuwd, maak geen gebruik van de pakketautomaat verzenden/ontvangen als u niet wilt dat andere mensen uw pakket en adres kunnen zien/meenemen.
2. Ik moet nu het probleem oplossen, dit had DHL kunnen voorkomen door een melding op de automaat te geven dat er vanwege de situatie meerdere pakketten in een kluis worden geplaatst.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL heeft te veel vertrouwen in de mensheid

Ongelezen bericht door Jablan »

Wij regelen dit soort dingen met mensen, niet met automaten. ;)

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: DHL heeft te veel vertrouwen in de mensheid

Ongelezen bericht door marnix »

U inspecteert andermans spullen?
U kon toch zo zien of het uw eigen pakketten betrof?
Ik moet wat valsig lachen, excuus!

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: DHL heeft te veel vertrouwen in de mensheid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Onzinverhaal, ze plaatsen ABSOLUUT geen pakketten van verschillende personen in dezelfde locker. Ook niet bij drukte, sterker nog, technisch gesproken kan dat geeneens.

Gesloten