LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Sandraf21
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2016 11:06

DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door Sandraf21 »

Op 18-11-2016 kwam ik thuis van een dagje werken.
Bij binnenkomst vond ik een briefje in de brievenbus zitten van DHL Parcel.
Met daarop geschreven : pakket achter de deur van de schutting.
Ik was enorm blij want er zaten nieuwe kledingstukken in die ik al wel reeds vooraf had betaald.
Toen ik naar de schutting liep schrok ik want ik zag geen pakket, gelijk contact opgenomen met DHL Parcel en ja die leven dan met je mee ( althans dat denk je). Ze zeiden heel simpel tegen mij : Mevrouw u moet contact opnemen met het bedrijf waar u de kledingstukken heeft gekocht en zij moeten een melding maken en dan kunnen wij voor u gaan onderzoeken.
Ik dus gebeld met Duitsland en vervolgens per mail een bevestiging verzonden van ons telefoongesprek. Ze zouden direct een onderzoek opstarten zeiden ze. Tussentijds meerdere keren met DHL gebeld om te horen of er al actie was ondernomen, volgens DHL niet en volgens FashionKorb wel.
Al met al we zijn een maand verder en ik heb nog steeds geen duidelijkheid wat er met mijn pakket is gebeurt en of deze dus wel daadwerkelijk in de tuin is gezet. Want het ergste is nog dat de desbetreffende bezorger een naam Lisa heeft neergezet als ontvanger. Terwijl er geen Lisa in de straat woont en ik geen Lisa ken!! FashionKorb en DHL zijn beide niet bereidt om mij te helpen. Nu heb ik vandaag aangifte tegen beide bedrijven gedaan.
En hoop ik dat radar mijn verhaal zo integrerend genoeg vind om live stappen tegen ze te ondernemen.
Want 1 : DHL mag GEEN pakketjes onbeheerd achter laten op iemands terrein en mag vervolgens GEEN valse naam opgegeven als ontvanger (FRAUDE).
En Fashionkorb die heeft de centen ontvangen en vind het allemaal wel best zo.
Terwijl ik nu bijna 150.00 euro lichter ben!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door berndv »

Sandraf21 schreef:Op 18-11-2016 kwam ik thuis van een dagje werken.
Bij binnenkomst vond ik een briefje in de brievenbus zitten van DHL Parcel.
Met daarop geschreven : pakket achter de deur van de schutting.
Ik was enorm blij want er zaten nieuwe kledingstukken in die ik al wel reeds vooraf had betaald.
Toen ik naar de schutting liep schrok ik want ik zag geen pakket, gelijk contact opgenomen met DHL Parcel en ja die leven dan met je mee ( althans dat denk je). Ze zeiden heel simpel tegen mij : Mevrouw u moet contact opnemen met het bedrijf waar u de kledingstukken heeft gekocht en zij moeten een melding maken en dan kunnen wij voor u gaan onderzoeken.
Ik dus gebeld met Duitsland en vervolgens per mail een bevestiging verzonden van ons telefoongesprek. Ze zouden direct een onderzoek opstarten zeiden ze. Tussentijds meerdere keren met DHL gebeld om te horen of er al actie was ondernomen, volgens DHL niet en volgens FashionKorb wel.
Al met al we zijn een maand verder en ik heb nog steeds geen duidelijkheid wat er met mijn pakket is gebeurt en of deze dus wel daadwerkelijk in de tuin is gezet. Want het ergste is nog dat de desbetreffende bezorger een naam Lisa heeft neergezet als ontvanger. Terwijl er geen Lisa in de straat woont en ik geen Lisa ken!! FashionKorb en DHL zijn beide niet bereidt om mij te helpen. Nu heb ik vandaag aangifte tegen beide bedrijven gedaan.
En hoop ik dat radar mijn verhaal zo integrerend genoeg vind om live stappen tegen ze te ondernemen.
Want 1 : DHL mag GEEN pakketjes onbeheerd achter laten op iemands terrein en mag vervolgens GEEN valse naam opgegeven als ontvanger (FRAUDE).
En Fashionkorb die heeft de centen ontvangen en vind het allemaal wel best zo.
Terwijl ik nu bijna 150.00 euro lichter ben!!
de reactie van DHL klopt. U bent niet de opdrachtgever, dat is de verzender, u dient dan ook bij de verzender aan te kloppen als er geen schot in de zaak komt. Dat dhl u te woord staat is netjes van hen, maar zijn ze helemaal niet verplicht.

Het is verder aan de webwinkel om aan te tonen dat u het pakket ontvangen hebt, zo niet, dienen ze nogmaals te verzenden of het geld terug te doen, maar als zij niet kunnen aantonen dat u het pakket ontvangen hebt, zal dat lastig zijn. En een opmerking op een kaartje van dhl dat het pakket achter de schutting ligt en ze ook schijnbaar een handtekening hebben gekregen voor ontvangst, werkt niet echt in hun voordeel. Ik heb net mijn schuttingdeur gevraagd, maar die is niet zo behendig met een pen :D

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Vanwaar de aangiftes tegen de winkelier en DHL?

U weet dat het doen van valse aangifte verboden en strafbaar is?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door berndv »

Snoodaard schreef:Vanwaar de aangiftes tegen de winkelier en DHL?

U weet dat het doen van valse aangifte verboden en strafbaar is?
zo lang ts de waarheid vertelt is de aangifte niet vals, hooguit onterecht, daar degene waartegen aangifte is gedaan niet verantwoordelijk is voor het feit waarvan aangifte wordt gedaan.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door k2p »

Dat ontvanger niet opdrachtgever is betekent niet dat de bezorger geen onrechtmatige daad gepleegd kan hebben met verplichting tot schadeverplichting. Het klinkt hier als dat het best zou kunnen dat de bezorger heeft gehandeld grenzend aan opzet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door berndv »

k2p schreef:Dat ontvanger niet opdrachtgever is betekent niet dat de bezorger geen onrechtmatige daad gepleegd kan hebben met verplichting tot schadeverplichting. Het klinkt hier als dat het best zou kunnen dat de bezorger heeft gehandeld grenzend aan opzet.
klopt, maar de bezorger heeft dan wel een schadeverplichting richting diens opdrachtgever, en die heeft een schadeverplichting naar ts.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door k2p »

berndv schreef:
k2p schreef:Dat ontvanger niet opdrachtgever is betekent niet dat de bezorger geen onrechtmatige daad gepleegd kan hebben met verplichting tot schadeverplichting. Het klinkt hier als dat het best zou kunnen dat de bezorger heeft gehandeld grenzend aan opzet.
klopt, maar de bezorger heeft dan wel een schadeverplichting richting diens opdrachtgever, en die heeft een schadeverplichting naar ts.
Dat hangt af van wie op het moment van aflevering juridisch eigenaar is van het pakket cq voor wiens risico het is dat het pakketje kwijt raakt. Als dit een B2C koop was, zou onder Nederlandse wetgeving de verzender moeten aantonen dat het pakket was afgeleverd. (En dat kan hij, ware het dat een ander er mee van door is gegaan.)

Als verzender een vervangend pakketje moet verzenden, kan verzender zich waarschijnlijk beroepen op wanprestatie. Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dat dan risicoaansprakelijkheid. (De schadevergoeding zal waarschijnlijk per Algemene Voorwaarden zijn beperkt.)

Maar als ontvanger pech heeft, zou hij m.i. zich kunnen beroepen op schuldaansprakelijkheid. Verzender staat er dan m.i. buiten. Net zoals wanneer de bezorger bijvoorbeeld de auto van de ontvanger zou beschadigen.

Moiseule58

Re: DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Een van mijn kinderen had een soortgelijk probleem. Iets bij Wehkamp besteld, dat diezelfde avond bezorgd zou worden, maar het kwam dus niet. Hij heeft het de volgende dag bij Wehkamp nagevraagd en zij kregen van DHL te horen dat het volgens hun bezorger wel bezorgd was. Vervolgens moest mijn zoon aangifte doen via Wehkamp, tegen de bezorger van DHL, die daarna ontslagen is ( volgens zijn collega die wel netjes bezorgt). Wehkamp heeft het betaalde bedrag terug betaald.

nicostreep
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2016 17:47

Re: DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door nicostreep »

DHL bezorgers doen dit vaker. het is mij al 2 keer overkomen dat ze een pakket zomaar voor de deur of in de hal neerzetten. ik woon in een complex van ongeveer 30 huizen waar de huizen verbonden zijn door een gang.
bij bezorgers van een ander bedrijf heb ik dit nog nooit meegemaakt. melden bij DHL heeft geen zin.

r.j.zwart
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2016 20:47

Re: DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door r.j.zwart »

welk stad/dorp was dit?

r.j.zwart
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2016 20:47

Re: DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door r.j.zwart »

Sandraf21 schreef:Op 18-11-2016 kwam ik thuis van een dagje werken.
Bij binnenkomst vond ik een briefje in de brievenbus zitten van DHL Parcel.
Met daarop geschreven : pakket achter de deur van de schutting.
Ik was enorm blij want er zaten nieuwe kledingstukken in die ik al wel reeds vooraf had betaald.
Toen ik naar de schutting liep schrok ik want ik zag geen pakket, gelijk contact opgenomen met DHL Parcel en ja die leven dan met je mee ( althans dat denk je). Ze zeiden heel simpel tegen mij : Mevrouw u moet contact opnemen met het bedrijf waar u de kledingstukken heeft gekocht en zij moeten een melding maken en dan kunnen wij voor u gaan onderzoeken.
Ik dus gebeld met Duitsland en vervolgens per mail een bevestiging verzonden van ons telefoongesprek. Ze zouden direct een onderzoek opstarten zeiden ze. Tussentijds meerdere keren met DHL gebeld om te horen of er al actie was ondernomen, volgens DHL niet en volgens FashionKorb wel.
Al met al we zijn een maand verder en ik heb nog steeds geen duidelijkheid wat er met mijn pakket is gebeurt en of deze dus wel daadwerkelijk in de tuin is gezet. Want het ergste is nog dat de desbetreffende bezorger een naam Lisa heeft neergezet als ontvanger. Terwijl er geen Lisa in de straat woont en ik geen Lisa ken!! FashionKorb en DHL zijn beide niet bereidt om mij te helpen. Nu heb ik vandaag aangifte tegen beide bedrijven gedaan.
En hoop ik dat radar mijn verhaal zo integrerend genoeg vind om live stappen tegen ze te ondernemen.
Want 1 : DHL mag GEEN pakketjes onbeheerd achter laten op iemands terrein en mag vervolgens GEEN valse naam opgegeven als ontvanger (FRAUDE).
En Fashionkorb die heeft de centen ontvangen en vind het allemaal wel best zo.
Terwijl ik nu bijna 150.00 euro lichter ben!!
Waar was dit?

BMF
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2015 15:55

Re: DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door BMF »

Daarom altijd met PayPal of Creditcard betalen. Zij betalen het geld dan niet aan de verzender en stellen een onderzoek in.
DHL moet goedkoop leveren en daarom worden pakketje nogal eens gewoon voor de deur achter gelaten met een valse afleverhandtekening.
Misschien is het handiger als de ontvanger een code moet invoeren i.p.v. te tekenen. Dan weten ze ook dat het echt afgeleverd is.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: DHL laat pakket onbeheerd achter in de tuin

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

u heeft een briefje waarop staat wat er met het pakket gebeurt is, het pakket is niet bezorgd, daar heeft u dus bewijs van, de verzender is dus aansprakelijk dat u alsnog het gewenste goed krijgt of uw geld terug...

u moet dus zijn bij de verzender en bij niemand anders, zij zijn verplicht u het goed te leveren waar u voor betaald heeft...

stel ze schriftelijk in gebreke en eis van hen dat zij de levering nakomen of dat u uw geld terug krijgt...

Gesloten