LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL pakket niet ontvangen

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Laurrraaa92
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2017 12:48

DHL pakket niet ontvangen

Ongelezen bericht door Laurrraaa92 »

Afgelopen vrijdag zou ik een pakket ontvangen die verzonden is via DHL. Vrijdag om 11:54 zou het pakketje aangenomen zijn, maar niet door mij. Op dat moment had ik een hoorcollege. De buren hebben het pakketje niet aangenomen en er ligt ook geen briefje van de bezorger in de brievenbus. Toen ik thuis kwam heb ik DHL direct benaderd en zij geven aan dat ze momenteel bezig zijn met een pilot om vermiste pakketjes weer terug te vinden. Het onderzoek is gestart maar tot op heden nog geen resultaat. Het bedrijf waar ik heb besteld heeft ook contact met de DHL opgenomen maar dat leverde ook niets op.

Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt dat er staat dat het pakketje wel is afgeleverd, maar ik niks heb ontvangen. Wat zijn mijn rechten en hoe kan dit het beste worden opgelost. Kan ik nog andere acties ondernemen?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: DHL pakket niet ontvangen

Ongelezen bericht door Brahms »

Dat is een duidelijl een probleem voor de verzender. Wat is het bewijs dat het pakje door jou ontvangen is ?
Alleen een melding in een digitaal DHL systeem is natuurlijk geen bewijs.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL pakket niet ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zo lang uw handtekening niet bij de ontvangstbevestiging staat heeft u niets ontvangen. De verzendende partij blijft verantwoordelijk tot u de bestelling ook daadwerkelijk in uw handen heeft.
U heeft dit al gemeld bij de verzender, nu is het wachten totdat er uitsluitsel is van het onderzoek van DHL. Als dit te lang duurd, of u heeft de aankoop met spoed nodig neem dan rustig weer contact op met de verkoper. Vraag of deze versneld opnieuw de bestelling kan opsturen. Mocht de eerdere bestelling toch ineens weer opduiken kan deze gewoon terug gestuurd worden.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: DHL pakket niet ontvangen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Brahms schreef:Dat is een duidelijl een probleem voor de verzender. Wat is het bewijs dat het pakje door jou ontvangen is ?
Alleen een melding in een digitaal DHL systeem is natuurlijk geen bewijs.
Waarom ook alweer niet??

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: DHL pakket niet ontvangen

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Wat ik mij afvraag is hoe mensen het lukt om wel dit forum te vinden met deze vraag, er zelfs een topic voor weten te openen, maar niet in staat zijn om even te zoeken en te zien dat deze vraag (en oplossingen/advies) al tientallen malen gesteld en beantwoord zijn.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL pakket niet ontvangen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NeoDutchio schreef:Zo lang uw handtekening niet bij de ontvangstbevestiging staat heeft u niets ontvangen. De verzendende partij blijft verantwoordelijk tot u de bestelling ook daadwerkelijk in uw handen heeft.
Dan ga ik maar eens vaker een random krabbeltje zetten en niet meer mijn handtekening.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL pakket niet ontvangen

Ongelezen bericht door alfatrion »

chrisd1 schreef:
Brahms schreef:Dat is een duidelijl een probleem voor de verzender. Wat is het bewijs dat het pakje door jou ontvangen is ?
Alleen een melding in een digitaal DHL systeem is natuurlijk geen bewijs.
Waarom ook alweer niet??
De vervoerder heeft een overeenkomst met de verzender. In deze overeenkomst kan de verklaring van DHL niet als bewijs dienen, omdat DHL hier zelf belang bij heeft. De verkoper heeft een overeenkomst met de koper en de verkoper is aansprakelijk voor de handelingen van DHL alsof hij deze zelf heeft gedaan. De verkoper kan zijn eigen verklaring niet als bewijs indienen, omdat hij daar zelf belang bij heeft. Dit omvat mijn inziens ook de verklaring van DHL, omdat diens handelen als het handelen van de verkoper gezien moeten worden. Het zou vreemd zijn als de verklaring van DHL niet de overeenkomst tussen DHL en de verkoper, maar wel tussen de verkoper en de koper als bewijs kan worden gebruikt, omdat DHL daarmee de uitkomst in de eigen zaak kan beïnvloeden.

p.leffering
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2017 22:15

Re: DHL pakket niet ontvangen

Ongelezen bericht door p.leffering »

Afgelopen zaterdag zou pakket bezorgd worden tussen 11 en 15 uur.

Niemand geweest.

S'avonds melding pakket vertraagd.

Zou zondag geleverd worden tussen 11en 15uur.

Weer niemand geweest.

Dus ik om 17uur maar even weggegaan.

Kom om 19 uur rhuis briefje in de bus u was niet thuis!!!!!

Nou ja.

Op briefje stond volgende bezorg poging maandag tussen 11 en 15uur.

Hele dag gewacht tot 21:30uur.

Niemand geweest staat nu om 21:57uur online u was niet thuis.

Nu komen ze as woensdag.

Nou dank je wel.

Veel te laat.

Hoe kan ik aan mijn kleinkinderen nu gaan uitleggen dat de sinterklaascadeautjes niet zijn aangekomen.

Dit is zeer triest.

Wat een aanfluiting in bezorging.

Leuk sinterklaas vieren zonder cadeaus :oops: :oops:

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL pakket niet ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Niet goed, maar gezien de topdrukte ook niet heel gek. Ik zou volgend jaar wat eerder bestellen.

p.leffering
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2017 22:15

Re: DHL pakket niet ontvangen

Ongelezen bericht door p.leffering »

Heb ruim van te voren besteld bijna 2weken

Gesloten