DHL pakket zoekgeraakt

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Plaats reactie
joranberkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2021 23:24

DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door joranberkie »

30-12-2020 heb ik 5 pakketten met de nieuwe methode van DHL met QR code verstuurd. De verzender hoeft geen label te printen maar gaat met het de QR code naar het servicepunt toe, die scant de QR code en scant vervolgens een sticker met barcode die ze op het pakket plakken. De opgeplakte barcode is dan dus het label.

Toen ik de volgende dag keek via de DHL site of ze aan waren gekomen stond er bij 2 van de 5 pakketten dat er pas informatie zou komen wanneer ik de pakketten zou afgeven bij een dhl servicepunt?! Wat er is gebeurd is dat de mevrouw van het Servicepunt de label met barcode die ze op het pakket plakt niet heeft gelinkt aan de QR code en het pakket vervolgens dus geen verzendgegevens bevat.

WEL heb ik voor deze twee pakketten een VERZENDBEWIJS gekregen! Welke rechten heb ik nu met betrekking tot vergoeding? Normaliter rekent DHL een vergoeding van €3,40 per kg maar nu niet DHL maar het servicepunt de fout geeft gemaakt ligt dat misschien anders. Ik heb een verzendbewijs gekregen maar het pakket is volgens DHL nooit afgegeven....

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als jij een verzendbewijs hebt, dan lijkt het mij een makkelijke zaak. Al een foto van gemaakt en opgestuurd naar DHL klantenservice?

joranberkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2021 23:24

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door joranberkie »

@seinhuis

Deze heb ik zeker verstuurd naar DHL en toch bieden ze me alleen de vergoeding van €3,40 aan. Maar ik vraag me af of dit zomaar kan nu volgens de gegevens niet DHL maar het servicepunt de pakketten is kwijt geraakt...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door moederslink »

Uitgerekend dat hier slechts 7 echte werkdagen tussen zitten.
30-31 december // 4-5-6-7-8 januari.
En dan vallen 30 & 31 december ook nog net voor een 3 daags lang weekend ( 1-2-3 januari)
Dus als je dan uitgaat vanaf 4 januari heb je het over 5 werkdagen incl vandaag.
Het was natuurlijk ook een gekkenhuis bij de servicepunten en de vervoerders.
Stress? Vermoeid? Onoplettend?

Het kan nog goed komen!

joranberkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2021 23:24

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door joranberkie »

@moederslink

Ze hebben al een case gestart en afgerond en mij officieel bevestigd dat het pakket niet meer te traceren is... dus heb weinig hoop nog

joranberkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2021 23:24

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door joranberkie »

moederslink schreef:
09 jan 2021 22:16
Uitgerekend dat hier slechts 7 echte werkdagen tussen zitten.
30-31 december // 4-5-6-7-8 januari.
En dan vallen 30 & 31 december ook nog net voor een 3 daags lang weekend ( 1-2-3 januari)
Dus als je dan uitgaat vanaf 4 januari heb je het over 5 werkdagen incl vandaag.
Het was natuurlijk ook een gekkenhuis bij de servicepunten en de vervoerders.
Stress? Vermoeid? Onoplettend?

Het kan nog goed komen!
@moederslink

Ze hebben al een case gestart en afgerond en mij officieel bevestigd dat het pakket niet meer te traceren is... dus heb weinig hoop nog

joranberkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2021 23:24

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door joranberkie »

Seinhuis schreef:
08 jan 2021 12:40
Als jij een verzendbewijs hebt, dan lijkt het mij een makkelijke zaak. Al een foto van gemaakt en opgestuurd naar DHL klantenservice?
@seinhuis

Deze heb ik zeker verstuurd naar DHL en toch bieden ze me alleen de vergoeding van €3,40 aan. Maar ik vraag me af of dit zomaar kan nu volgens de gegevens niet DHL maar het servicepunt de pakketten is kwijt geraakt...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U heeft betaald aan DHL en niet aan het servicepunt. Met DHL bent u een overeenkomst aangegaan. Het is daarom juridisch niet mogelijk om schade bij het servicepunt zelf te verhalen. Zelfs niet wanneer zij aantoonbaar fouten hebben gemaakt. U zult het moeten doen met die 3,40 per kilo. Jammer maar helaas.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Philo12 »

Ik heb de laatste drie pakketten met QR code verstuurd:
eentje weg, permanent, foetsie (ik wacht nog op vergoeding)
tweede na lange vertraging alsnog geleverd,
derde nog steeds onderweg en alleen gescand.

Mijn gevoel is dat DHL helemaal niet goed overweg kan met de QR codering.
Ik overweeg weer labels te printen... maar dan kan ik ook naar DPD gaan; die is betrouwbaarder.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door riddert »

Is het een kwestie van niet kunnen volgen via de track en trace, of worden pakketten daadwerkelijk niet afgeleverd.
Daar zit nogal een verschil tussen....

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Philo12 schreef:
11 jun 2022 09:07
Ik heb de laatste drie pakketten met QR code verstuurd:
eentje weg, permanent, foetsie (ik wacht nog op vergoeding)
tweede na lange vertraging alsnog geleverd,
derde nog steeds onderweg en alleen gescand.

Mijn gevoel is dat DHL helemaal niet goed overweg kan met de QR codering.
Ik overweeg weer labels te printen... maar dan kan ik ook naar DPD gaan; die is betrouwbaarder.
Gaat blijkbaar nog steeds over de zoekgeraakte 3 pakketten van bijna een jaar geleden. Eén keer melden is wel voldoende.
door Philo12 » 06 aug 2021 14:46

Bij DHL zijn ze ook mijn pakket kwijt. Zou aangekomen zijn... en weer teruggenomen. Sindsdien foetsie.
DHL's reactie is dat je het zelf moet uitzoeken, bij de afzender navragen etc.

Zelf gaat het nota bene over het eigen trackingsysteem van pakketten. Dit is de DERDE keer dat het mij overkomt.

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van ordinaire diefstal!!!

NOOIT meer bij DHL. Ik raad het mensen ook af, zeker gezien de heeeeeele slechte nazorg.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Philo12 »

Gaat over drie nieuwe pakketten!
Kan getracked worden, ook door DHL zelf, maar gaat maar niet naar de volgende fase richting bezorging.

Overigens ook dit kenbaar gemaakt via klacht.nl.
Maar daar gaat een klacht naar status "opgelost" als DHL alleen gereageerd heeft, en dus helemaal niet heeft opgelost.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door riddert »

En de ontvanger heeft met u contact opgenomen waar het pakket blijft?

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Philo12 schreef:
11 jun 2022 15:54
Gaat over drie nieuwe pakketten!
Maar in augustus 2021 schreef je NOOIT meer DHL. Valt wel mee met dat NOOIT dus.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: DHL pakket zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Philo12 »

Meer mensen die na twee maanden vermissing van een pakket nog steeds op vergoeding zitten te wachten?

Plaats reactie